Gå til innhold

Billige middager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er for tiden student, dvs. ikke overflod av penger. :forvirret:

Har bestemt meg for å begynne å spise litt sunnere. Går mest i nudler, pizza og sånt nå. Noen tips til gode middagsretter som er BILLIGE? Jeg kan gjerne sette av en dag i uken hvor jeg lager middager for noen dager, og fryser det ned.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Koteletter er ganske billig! Det samme er potet og flere andre grønnsaker. Fiskepudding også hvis du liker det. Pasta med en saus og litt skinke er heller ikke så dyrt.

Skrevet

gryter, som f.eks lapskaus, kan lage en enorm gryte og fryse ned i porsjonspakker.

Skrevet

Omelett, hermetisk tunfisk eller bogskinke, suppe, sei, bønner/linser (kan lage mange gode gryteretter av det), pasta med tomatsaus, fiskegrateng, mye frossent kjøtt er billigere enn ferskt.

Skrevet
Salat: billig, enkelt og sunt.

Husk alltid proteiner!

Tomatbønner, bønner, kylling, fisk og karbonadedeigkjøtt (handle gjerne i Sverige, og frys ned).

Grønnsaker (wok dem) i pannen med litt kylling eller fisk og ha tilbehør som salat, poteter eller ris/pasta. :)

Skrevet

Kok ca en halv liter ris etter anvisning på pakken sammen med et par bokser kidneybønner og krydder. Bland i tint grønnsaksmix.

Kan fryses, men står seg fint i kjøleskapet et par dager.

Skrevet

Du får frossen seifilet i blokk til en billig penge. Wok er godt og rimlig, det samme er suppe. Kjøp en suppepose og ha i litt ekstra grønnsaker/kjøtt. kjempegodt med brød til. Tunfisk er også både sunt og godt, passer bra i salater f.eks.

Skrevet

Kjøp en 2 kg "sekk" med kyllingfileter på Rema1000 for 99 kr. Mange gode middager... :)

Gjest gjest1
Skrevet

Det som er lurt er å planlegge. skriv meny og lag handleliste, er noen kroner å spare på å bare handle en eller to ganger i uken. Da kan du også planlegge sånn at du bruker opp restene.

Skrevet

Havregrynsgrøt er omtrent den billigeste middagen det går an å lage!

Gjest Thalassa
Skrevet

fiskepinner, spaghetti. Pasta og ris er billig mens grønnsaker er dyrt.. utenom kanskje poteter og gulrøtter.

Jeg pleier å dele f.eks kjøttdeigen i flere biter før jeg hiver den i fryseren, da har jeg akkurat det jeg trenger til meg selv til middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...