Gå til innhold

Wok


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som kan tipse meg om sunne matvarer å ha i wok? Dessverre er jeg ikke så god når det kommer til matlaging, så hvordan lager jeg egentlig wok? Gjør jeg noe med grønnsakene og kjøttet før jeg wokker det sammen i en sånn wokpanne?

Også.... Går det an å fryse ned wok?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ann å fryse wok mat. Det jeg som regel bruker i woken er kyllingkjøtt. Det kutter jeg opp i passe små biter og kryddrer det godt eller marinerer det. Så kutter jeg opp løk, gulrøtter, babymais, vannkastanjer og paprika. Bruker først å steke løk og paprika sammen. Tar det ut og steker så kjøttet. Så har jeg resten av grønnsakene i. Koker opp litt nudler, og har i til slutt. Så er sausen kjempeviktig å tenke på. Enten bruker jeg teriakysaus, soyasaus eller chillig- og hvitløksaus til. Egentlig er det bare fantasien som setter begrensninger for hva du kan ha i. Ta i det du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønnespirer er veldig godt i wok (elsker pad thai!), ellers er paprika (gjerne forskjellige farger, det er både fint og godt), løk, vårløk, champignon, babymais, vannkastanjer, bambusskudd gode wokkandidater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...