Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Noen som kan tipse meg om sunne matvarer å ha i wok? Dessverre er jeg ikke så god når det kommer til matlaging, så hvordan lager jeg egentlig wok? Gjør jeg noe med grønnsakene og kjøttet før jeg wokker det sammen i en sånn wokpanne? Også.... Går det an å fryse ned wok? Takk for svar
Lillesøster Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Det går ann å fryse wok mat. Det jeg som regel bruker i woken er kyllingkjøtt. Det kutter jeg opp i passe små biter og kryddrer det godt eller marinerer det. Så kutter jeg opp løk, gulrøtter, babymais, vannkastanjer og paprika. Bruker først å steke løk og paprika sammen. Tar det ut og steker så kjøttet. Så har jeg resten av grønnsakene i. Koker opp litt nudler, og har i til slutt. Så er sausen kjempeviktig å tenke på. Enten bruker jeg teriakysaus, soyasaus eller chillig- og hvitløksaus til. Egentlig er det bare fantasien som setter begrensninger for hva du kan ha i. Ta i det du liker.
Pusekatt Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 Bønnespirer er veldig godt i wok (elsker pad thai!), ellers er paprika (gjerne forskjellige farger, det er både fint og godt), løk, vårløk, champignon, babymais, vannkastanjer, bambusskudd gode wokkandidater.
Gjest camillo Skrevet 14. april 2006 #4 Skrevet 14. april 2006 Jeg bruker kylling eller svin, brokkoli, paprika, squash, aubergine, løk, hvitløk, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå