Gå til innhold

Vist dere kunne reddet livet

Anbefalte innlegg

Gjest King James II
Skrevet (endret)

Vist dere kunne reddet livet til 10.000 mennesker som dere ikke kjente aldri hadde sett. Eneste var at du måtte dø for at disse 10.000 skulle få leve

hadde dere ofret deres eget liv for og redde 10.000 ukjente ?

jeg hadde gjort det,..Men hva med dere ?

jeg må også innrømme at jeg vil synnes det er egoistisk og la 10.000 dø..Men det er bare min mening

Endret av Trajan Cicero
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barna mine blir så store at de klarer seg selv, da ville jeg gjort det. Men ikke nå

Gjest gjest 0
Skrevet

Selvfølgelig!

Tenk å leve i den visshet om at 10 000 døde for at du skulle leve! Da ville jeg nok tatt mitt eget liv ganske så fort ja....

Skrevet

Nei.

Med eneomsorgen for barn er det ganske viktig å holde seg i live.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke.

Men det er en annen tråd her som handler om hva en hadde gjort om en vant

100 000 kroner. Ved å gi bort disse pengene kunne en ha reddet mange liv. Jeg hadde gitt bort en del av dem om jeg vant 100 000.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Det du spør om trenger kanskje ikke være et hypotetisk spørsmål.

Det én vestlig person forbruker, kunne holdt mange afrikanere i live.

I praksis kunne det være mulig å redde mange menneskers liv ved å selge huset og alt en eide, donere det til fattige i et land hvor pengene er mer verdt og ta livet av seg.

Gjest King James II
Skrevet

sant men jeg vil nå si at det er ekstremt egoistisk og egentlig ondskapsfult og ikke ville ofre seg for og redde 10.000 andre.

men det er bare min mening...Og sant som du sier vi i Vesten kunne reddet veldig mange eller vi kunne ikke reddet dem fra og dø vi kunne bare gjort livene deres lenger....om vi hadde gitt fra oss ting vi egentlig ikke trenger sån som flere biler flere hus osv..men gjør vi det nei fordi vi er en gjeng rike egoister

Skrevet

Mulig det er egoistisk å ikke ville ofre seg for andre, men jeg er svært glad i livet mitt. Og ikke minst svært viktig for veldig mange rundt meg...så i bunn og grunn hadde det vært en egoistisk handling uansett hva man hadde valgt!

(men uansett pokker hadde jeg ikke valgt bort livet mitt!)

Skrevet

Egentlig så tror jeg det er umulig å si hva vi ville ha gjort, før vi faktisk sto i den situasjonen. En kan gjerne si at en ville gjort det, men det er ikke dermed sagt det ville vært så enkelt om en plutselig sto oppe i en slik situasjon.

Derfor blir vel svaret mitt, at jeg vet faktisk ikke. Jeg tviler på at jeg ville gjort det nå, for jeg har barn som behøver meg. Men jeg vet faktisk ikke.

Gjest Sukkerert
Skrevet

En kan si at det er egoistisk å ville leve, men det er et ønske som de fleste er født med.

På den andre siden kunne vi reddet mange liv, bare ved å senke levestandarden vår. Å leve på den måten et stort antall mennesker gjør i Norge, er jeg mer enig i at er egoistisk.

Gjest Jalileh
Skrevet
Mulig det er egoistisk å ikke ville ofre seg for andre, men jeg er svært glad i livet mitt. Og ikke minst svært viktig for veldig mange rundt meg...så i bunn og grunn hadde det vært en egoistisk handling uansett hva man hadde valgt!

(men uansett pokker hadde jeg ikke valgt bort livet mitt!)

Signerer denne!

Gjest gjest 0
Skrevet

Men dere som skylder på at dere ikke vil pga barna, tror dere ikke barna deres kan overleve uten dere? Tror dere ikke at noen andre kan ta vare på dem?

Skrevet

Nei, er for glad i livet mitt til å gjøre det.

Gjest King James II
Skrevet

Det er jo fint og vite at kvinner faktisk ikke er så snille som mange påstår..Men man kan jo spør hvordan hadde dere greid og leve og da vite at 10.000 helt uskyldige og friske mennesker hadde død bare fordi et menneske ikke ville ha ofret seg.

Jeg er også glad i livet. Men noen ganger må man ofre seg for det større bilde. kan man redde 10.000 liv Så gir du 10.000 den største gave

Når det gjelder barna...Jeg tror nok barna hadde greid seg fint uten dere andre hadde nok greid og tatt seg av dem.

Jeg vil egentlig kalle det ondskap...Men jeg sier bare min mening.

Skrevet
Men dere som skylder på at dere ikke vil pga barna, tror dere ikke barna deres kan overleve uten dere? Tror dere ikke at noen andre kan ta vare på dem?

Barna ville nok overlevd, men hvis man har valget om å se sine barn vokse opp så er mitt valg at jeg gjør det. å Jeg velger også at barna har en forelder gjennom sin oppvekst.

Så da får jeg bare være egoist som ikke ofrer mitt liv.

Skrevet

mitt liv er like mye verdt som 10000 så nei.

Skrevet
Det er jo fint og vite at kvinner faktisk ikke er så snille som mange påstår..Men man kan jo spør hvordan hadde dere greid og leve og da vite at 10.000 helt uskyldige og friske mennesker hadde død bare fordi et menneske ikke ville ha ofret seg.

Jeg er også glad i livet. Men noen ganger må man ofre seg for det større bilde. kan man redde 10.000 liv Så gir du 10.000 den største gave

Når det gjelder barna...Jeg tror nok barna hadde greid seg fint uten dere andre hadde nok greid og tatt seg av dem.

Jeg vil egentlig kalle det ondskap...Men jeg sier bare min mening.

Ondskap? Det skjønner jeg ikke! Dersom jeg hadde drept 10.000 hadde jeg vært ond, men å velge livet fremfor andre ukjente mennesker ikke ondskap, det er overlevelses instinket mitt. Og det er kjærligheten til de menneskene rundt meg som hadde blitt knust dersom jeg hadde dødd..... Men det er min mening!!

Gjest Sukkerert
Skrevet

jeg hadde gjort det,..Men hva med dere ?

Men du gjør det tydeligvis ikke. :)

Gjest Kålungen
Skrevet

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg hadde gjort.

Så får jeg heller være egoistisk og ond.

Men hadde jeg fått valget om jeg eller feks sønnen min eller noen andre jeg er glad i måtte dø, da hadde jeg ofret meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...