Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Jeg har skjeve hornhinner, og bruker briller når jeg leser og ser på tv. Jeg prøvde noen linser en gang men jeg trivdes ikke med de for jeg syns det var så stress å drive å rense dem og sånn hver morgen og kveld. Kunne altså bare ha månedslinser pga skjeve hornhinner. Så de siste årene har jeg bare brukt briller.. Men jeg merker at jeg ser litt dårlig egentlig, sånn tilvanlig og jeg vil ikke bruke briller daglig. Eneste jeg har lyst til er å bruke dagslinser så jeg slipper styre med rensing, Har hørt noe om at det er kommet dagslinser for de med skjeve hornhinner nå også, er dette noe nytt som er kommet? Så lurer jeg da på, er det noen her inne som har skjeve hornhinner og som bruker dagslinser? Hvor skjeve er horhinnene? mine er på venstre øyet -2 og på høyre øyet -1,75 Spør for jeg leste også at linsene ikke egnet seg til svært skjeve hornhinner..men vet ikke om jeg har svært skjeve eller bare skjeve. Mye spørsmål her, håper på svar
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Hør med en optiker. Jeg har skjeve hornhinner og bruker Fokus Dailies Toric.
Gjest Virvel Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Focus er så vidt jeg vet de eneste som lager dagslinser som korrigerer skjeve hornhinner. Jeg har brukt dem selv i noen år nå, og er i grunnen fornøyd, men de er veldig dyre (500 kr/mnd hvis du skal ha full pakke, dvs. 7 dager i uken). De finnes heller ikke i alle styrker og kombinasjoner, så det er ikke sikkert det finnes noen som passer til akkurat deg, men det kan optikeren din finne ut.
Gjest diorgirly Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 Da jeg var hos optikeren anbefalte han meg månedslinser fremfor dagslinser, men jeg husker ikke hvorfor De er kanskje litt dyrere, men jeg må jo si at det hørtes enklere ut med dagslinser. Når det gjelder hornhinnene dine så er vel de skjeve, svært skjeve er de ikke Selv har jeg - 0.75, noe optikeren sa var så lite at egentlig ikke hadde behov for å bruke linser egnet for skjeve horhinner, men at det kunne være en fordel. (Jeg er nærsynt i tillegg)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå