AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg ble 38 for en måned siden. Ingen barn. Har hatt regelmessig menstrasjon frem til februar, da pappa døde. Jeg skulle få mensen like etterpå men kom ikke. Men jeg tenkte det var for jeg var i sorg. Han var dårlig lenge, og sengeliggende en uke. Jeg sov lite og bekymret meg veldig mye. Så døde han og jeg tok det veldig tungt. Nå går det litt bedre, men mensen har ikke kommet igjen! Hatt noen dager med litt på papiret så jeg tenkte nå kommer den, og litt murring nederst i magen, men ikke kommet. jeg har veldig lyst på et barn, og nå er jeg livredd det er for sent. Var hos gynekolog for et år siden som så jeg hadde eggløsning og flere eggposer. Og at det ikke var noen grunn til jeg skulle slite med å bli gravid. Vet det er et år siden. Andre som har opplevd mensen er blitt borte etter store påkjenninger? Anonymkode: 56f7d...4e5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Tviler på at overgangsalder kommer så plutselig i din alder. Jeg er 45 og merker endring i syklus. Men bestill time hos gynekolog? Greit å bare sjekke ståa Anonymkode: b6f53...d47 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tviler på at overgangsalder kommer så plutselig i din alder. Jeg er 45 og merker endring i syklus. Men bestill time hos gynekolog? Greit å bare sjekke ståa Anonymkode: b6f53...d47 Ja vurderer det, men er så redd for svaret.. har ingen andre symptomer, ikke hetetokter eller andre endringer jeg merker. Anonymkode: 56f7d...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Hei. Det å miste mensen er det aller siste som skjer i forbindelse med overgangsalderen. Du bør ha hatt andre symptomer, over år som kan indikere at dette var slutten. Jeg har ingen tro på at dette er overgangsalderen. Men ta gjerne en sjekk hos gynekolog. Anonymkode: 15d4a...ec2 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Februar er ikke lenge siden, så ville heller trodd det har med sorg og sjokk å gjøre enn overgangsalder. Å miste mensen som 38-åring pga. overgangsalder er ikke så sannsynlig. Man er gjerne mellom 45-55 når det skjer. Du behøver ikke være redd for å gå til gynekolog, du blir verken mer eller mindre fertil av å ta den timen. Men du kan kanskje få hjelp til å få tilbake mensen og spare verdifull tid som du kunne brukt på å bli gravid. Anonymkode: da3cb...dda 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Vil du ha barn, start prøving nå. Anonymkode: 9b7c0...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Og du er ikke gravid? Anonymkode: 570d3...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og du er ikke gravid? Anonymkode: 570d3...eb0 Nei jeg er helt sikkert ikke gravid. Anonymkode: 56f7d...4e5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden En kan miste mensen ved vektnedgang og hard trening også. Stabil mens som har forsvunnet og ikke kommer tilbake er uansett en grunn til å gå til legen. Anonymkode: a6c73...478
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #10 Skrevet 9 minutter siden Jeg kom dessverre i overgangsalderen når jeg var 31 år, er 39 nå. Mistet mensen, hetetokter, mistet en del hår (men mest på legger). Hadde ville dratt til legen en gang til bare for å være 100% sikker på at det ikke er overgangsalderen som er kommet til deg 🙂 Anonymkode: dc455...2a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå