Gå til innhold

Bruke merkeveksted?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Toyota med relaxgaranti hvor AC ikke fungerer lengre. Hvis det er AC-komponenter som er ødelagte, dekkes dette av garantien. Hvis det bare er gass, dekkes det ikke. 

For å finne ut dette vil Toyota merkeverksted ha 2200 kr. Evt. gass kommer i tillegg. Det jeg lurer på er om jeg er dum her, om jeg heller burde gått til et småverksted for at de kan fortelle meg for en billigere penge om det er noe annet feil enn gass. 

Men hvis det ER noe annet feil enn lite gass så vil kanskje Toyota utføre en sjekk uansett som jeg må betale for?

Hva ville du gjort i mitt tilfelle? 

Anonymkode: 19025...701

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du garanti: JA, hvis ikke nei.

Anonymkode: a60bb...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Brukt merkeverksted, uten å tvile. Er jo der du har telax garantien? Ville aldri selv har brukt frittstående, for når det kommer til garantireparasjoner har du trøbbel om noe gjøres ett sted og så kommer til merkeverksted etterpå. Mange som går skoene av seg på den måten.

Anonymkode: ff553...36c

AnonymBruker
Skrevet

ja, men hvis det viser seg å være bare gasspåfylling, som garantien IKKE dekker, er det jo billigere å gjøre dette på et lite lokalt verksted. Utredningen for å sjekke hva som er feil, koster mer på merkeverksted enn på lokalt lite verksted, det er det som er spørsmålet mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja, men hvis det viser seg å være bare gasspåfylling, som garantien IKKE dekker, er det jo billigere å gjøre dette på et lite lokalt verksted. Utredningen for å sjekke hva som er feil, koster mer på merkeverksted enn på lokalt lite verksted, det er det som er spørsmålet mitt. 

Har du undersøkt hvor mye refylling koster hos den ene mot det andre? De bruker samme utstyr, samme type gass som ofter er spesifikk til et merke. Og skulle være en komponent som er ødelagt, vil som du sier garantien dekke den men ikke gassen. Fyller du derimot på et annet verksted har du jo tapt den utgiften og må på merkeverksted og de må feilsøke på ny for vite hva de skal gjøre. Men, ditt valg! Har bare gitt deg råd om hva som lurest, ikke det som kanskje er lurt.

Anonymkode: ff553...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...