Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tanker om den gruppa og medlemmene?

To av mine venner er medlemmer, den ene er autist og den andre er tilsynelatende ikke så glup, en vurdering jeg har gjort etter å ha truffet personen noen ganger de siste årene. Sistnevnte trykket nylig liker på et innlegg hvor det stod "Norge for nordmenn". Skjønner ikke at man tør, det er jo et minefelt og i verste fall litt sosialt selvmord. Uvisst om personen skjønner hvordan dette kan oppfattes, i verste fall.

Dette er ikke en rabiat tulling som skriver kontroversielle ting, men heller en person som gjerne fremstår som snill og god. Har knapt sett denne personen skrive noe kontroversielt noen gang, det nærmeste er egentlig et kort innlegg om Støre på egen profil, et innlegg som ble slettet, trolig pga overvekt av uenighet fra de som responderte.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Screenshot_20260521-093102.Facebook-1.jpg

Skrevet

Den gruppa haker av på alle mine fordommer mot "Norge for nordmenn"-gjengen. Jeg skjønner at du blir litt bekymret på din venns vegne, for det er ikke en gruppe de fleste oppegående folk vil ønske å assosieres med. Mye grums, mye rasisme, helt kunnskapsløse "analyser". Ser av skjermdumpen din at de lefler med selvtekt også, det gjør det jo bare verre.

Hvis du brur deg om vedkommende, og orker, tror jeg du gjør godt i å påpeke hvordan dette kan oppfattes (og hvor synlig det er at man "liker" ting på Facebook). Men du har selfølgelig ingen plikt til å gjøre det, det er jo deres eget ansvar til syvende og sist.

• Liker 2
Skrevet
Lizzie_ skrev (1 time siden):

Den gruppa haker av på alle mine fordommer mot "Norge for nordmenn"-gjengen. Jeg skjønner at du blir litt bekymret på din venns vegne, for det er ikke en gruppe de fleste oppegående folk vil ønske å assosieres med. Mye grums, mye rasisme, helt kunnskapsløse "analyser". Ser av skjermdumpen din at de lefler med selvtekt også, det gjør det jo bare verre.

Hvis du brur deg om vedkommende, og orker, tror jeg du gjør godt i å påpeke hvordan dette kan oppfattes (og hvor synlig det er at man "liker" ting på Facebook). Men du har selfølgelig ingen plikt til å gjøre det, det er jo deres eget ansvar til syvende og sist.

Er jo ille når admins er helt ute og kjøre også, men det er vel typisk for slike grupper.

Kommer ikke til å si noe til vedkommende, er ikke noe nært vennskap, handler mer om at vi har vært en del av et miljø og har felles venner, treffes på fest et par ganger i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...