AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg vet at jeg ble fysisk mishandlet som baby, etter at jeg flyttet fra besteforeldre til mor da jeg var 10 mnd. Hun skrek, ristet meg, og var hysterisk på en måte der hun hylte og skrek. Dette fortsatte gjennom hele barndommen. Dette, i tillegg til psykisk vold. Jeg fikk «ekstrahjelp» i alle timer, fordi jeg var svak. Klarte ikke å konsentrere meg, setninger som lærer sa, ga ikke mening for meg. Ble ikke en helhet jeg forstod. Jeg har hatt opphold på psykiatrisk, fikk anoreksia i tenårene, men klarer meg bra i dag. Har en jobb jeg trives i, og har ikke vært innlagt på 10 år, og sluttet med psykolog for 9 år siden. Har fått diagnosen «unnvikende emosjonell personlighetsforstyrrelse», og jeg dissosierer. Mestrer ikke det sosiale, vet at jeg ikke er en person noen kan bli glad i, verken etter en times bekjentskap eller lenger. Jeg har en uheldig aura, har jeg forstått. Utfordringene jeg strever med enda, er at jeg ofte misser poenget av det kollegaer sier til meg. Jeg hører godt hva de sier, men setningene gir ikke mening. Så kan jeg si at «Beklager, nå falt jeg ut»! Likevel, når samtalepartner da sier det på nytt, blir meningen like utydelig. Jeg hører hvert ord, men får ikke dette til å gi mening i mitt hode! Selv om budskapet i utgangspunktet kan være lett å forstå! Dette gjør at jeg ofte later som jeg forstår. Selvsagt blir det utfordringer når jeg ikke får med meg ting! Jeg gjør ikke det som avtales, og jeg virker nok helt «ute». Dette året har jeg fått arbeidsoppgaver som fungerer, da jeg har jobber mest selvstendig. Nå har jeg fått vite neste års arbeidsoppgave. Jeg skal samarbeide med to kollegaer. Hun ene er «skarp», og kommer til å forvente at jeg ikke fremstår som en komplett idiot som praktisk talt er døv i flere sammenhenger. Har noen råd til hva jeg kan gjøre for å bli mer fokusert? Jeg har kun sommeren på meg til å bli «normal»… Anonymkode: ee721...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Det finnes en slags sosial dysleksi. Husker ikke navnet på det, men da forstår man ikke hva folk sier eller mener... Kanskje du har det? Forstår du hva de sier skriftlig? Kan du feks være åpen om at du sliter muntlig, og vil gjerne ha viktige ting skriftlig. Har du sjekket hørsel? Anonymkode: 6baef...485
RaggyReggie Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Ver ærleg ovanfor kollegaane dine at du har problem med dette og finn gode løysingar saman! Kan det til dømes hjelpe om du får beskjedar skriftleg, eller om du noterer ned det som vert sagt? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå