Gå til innhold

Exen sender meg slebrige meldinger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en del meldinger av en ex fra to år tilbake. Han begynte plutselig å sende sms med seksuelle meldinger. Jeg sa jeg ikke ønsket slikt og ba han slutte. Han har også ny dame, dem har snart vært sammen 1,5 år. Våknet en dag til masse meldinger på rams, jeg sa igjen han må slutte og tenke på sitt nåværende forhold. Jeg blokkerte til slutt nummeret. Det sitter noe sårt i meg da jeg ALDRI ville trodd slikt om han, han fremstår som en fyr som absolutt ikke ville gjort slikt. Jeg ble lei meg og tenkte tilbake da jeg hadde en dårlig følelse når vi var i forhold også, kanskje den sjalusien var der som et tegn.. foregikk sikkert noe bak min rygg også. Dette vil jeg aldri få svar på. Har fått meg til å stole enda mindre på menn, til og med de jeg tror er "good guys". Hvordan jobbe med dette? 
Jeg har også vurdert å si ifra til kjæreste, men samtidig ønsker jeg ikke blande meg inn i noe, dette ble en dårlig ting for min del også i bunn og grunn.. Lest om flere som sier ifra og får skyldebøtte av den personen de sier ifra til fordi de ikke vil bli sure på egen mann.. Erfaringer rundt det?

Anonymkode: 09637...89e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anmeldelserfor seksuell trakassering kanskje?

Anonymkode: 743bc...f70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Anmelde ham for" skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Anmelde ham for" skulle det stå

Er ikke det litt drøyt kanskje? Nå har jeg uansett blokkert og han har ikke etter dette prøvd å kontakte noe annen plass

• Liker 6
Skrevet

Han viste sitt sanne jeg, dessverre. Svikter den han er med og plager eksen.

Jeg har ikke vært utsatt for kåte meldinger av ekser, men ene eksen min spurte nylig rett ut om vi skulle bli sammen igjen. Jeg synes det er respektløst når jeg har gått videre og har en ny. Sa bare nei takk og har ikke hørt fra ham siden.

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden):

Han viste sitt sanne jeg, dessverre. Svikter den han er med og plager eksen.

Jeg har ikke vært utsatt for kåte meldinger av ekser, men ene eksen min spurte nylig rett ut om vi skulle bli sammen igjen. Jeg synes det er respektløst når jeg har gått videre og har en ny. Sa bare nei takk og har ikke hørt fra ham siden.

Godt han iallefall tok nei for et nei :)! Det gjorde ikke min ex.. hadde du sagt noe til dama hans eller latt det ligge, iallefall om han ikke kontakter en annen plass?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt enig, hun bør ta kontakt med kongen og dronninga også. Deretter hele familien hans. 

Anonymkode: 31cbc...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt han iallefall tok nei for et nei :)! Det gjorde ikke min ex.. hadde du sagt noe til dama hans eller latt det ligge, iallefall om han ikke kontakter en annen plass?

Hadde nekta å bli noe mer blanda inn i livet til en eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre var det noen ekser som tok kontakt og sporet det kjapt inn på sex. Jeg anså det som at de trodde jeg skulle blu smigret, og dessuten var enklere å få sex med en ukjent kvinne. Fikk ikke noe napp for å si det slik, og ene fikk passet påskrevet. Jeg forlot ham på grunn av at han var en egoistisk elsker, som presset på angående type sex jeg ikke ønsket. Da jeg ikke nådde frem med dialog om dette ga jeg ham opp og gikk. Oppga årsaken også. Ikke var dette et nytt og ukjent tema for ham da jeg ga opp heller.

Så presterte han å dele med meg at han savnet vårt deilige sexliv. 

"Hvem sitt sexliv er det du prater om?", fikk ham da i retur, "for VÅRT sexliv er det iallefall ikke. Da skulle det isåfall vært deilig for meg også. NÅ har jeg et deilig sexliv." 

Han prøvde seg ikke igjen. 😁😂

Anonymkode: 887ab...eb6

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort alt rett Ts. Bare gå videre.

for noen år siden begynte jeg å få slibrige meldinger fra en bekjent. Han var da nygift med liten baby under året. Jeg ble så skuffa over han fordi jeg trodde at den fine tonen oss i mellom var bare vennskapelige men det var det altså ikke. 
fir å gjøre det enda vanskeligere er vi også ingifta familie. 
som råd fra flere her på KG sa jeg fra til kona hans…hva skjedde? Joda jeg fikk skylda og hun kalte meg gal i hodet..nå kan vi ikke omgås i familieselskap lenger. Jeg skulle bare bedt fyren om å skjerpe seg og deretter blokkert han..

Anonymkode: cabac...e52

• Nyttig 2
Skrevet

Tenker du skal si i fra til hans nye kjæreste om dette med skjermbilder. Hvis hun er intetannet om dette vil hun være i et falskt forhold. Om denne apekatten blir sur over at han blir dumpet, så tenker jeg det er bra. Denne nye kjæresten fortjener virkelig bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke si fra til noen som helst. Det får alt for store ringvirkninger. Du har lest, gitt beskjed om at det er uønsket, blokkert og har ikke fått noe mer. Ferdig. Hva som skjer videre er ikke din sak. 

Anonymkode: e7bb8...351

Skrevet

Jeg hadde screenshotta meldingene og sendt dem til hans nåværende kjæreste med et ønske om at hun hjelper deg til å få han til å stoppe. Så hadde jeg blokka han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Ikke si fra til noen som helst. Det får alt for store ringvirkninger. Du har lest, gitt beskjed om at det er uønsket, blokkert og har ikke fått noe mer. Ferdig. Hva som skjer videre er ikke din sak. 

Ringvirkninger med hvilken negativ konsekvens? Er den større, enn at nåværende dame skal leve i en løgn og kaste bort årevis og potensielt et eksteskap som ikke burde inngåes samt foreldreskap til et barn som bør ha en bedre far? 

AnonymBruker
Skrevet
Ole Marius skrev (3 minutter siden):

Ringvirkninger med hvilken negativ konsekvens? Er den større, enn at nåværende dame skal leve i en løgn og kaste bort årevis og potensielt et eksteskap som ikke burde inngåes samt foreldreskap til et barn som bør ha en bedre far? 

Ja. Er dette et mønster så finner hun det ut, lenge før ditt utmalende scenario trer i kraft. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme med eksen min. Alle trodde han var såååå snill. Når han skulle gifte seg, fikk jeg diverse meldinger. Blokkerte han. Siste jeg hørte er at er skilt nå.

Anonymkode: 5a1bd...bbb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja. Er dette et mønster så finner hun det ut, lenge før ditt utmalende scenario trer i kraft. 

Ikke alltid. Jeg var gift med en psykopat som var veldig flink med å skjule ugjerninger gjennom årevis med kirurgiskpressisjon på ord og handlingsrettet adferd for trette meg ut. Altså, man så ikke faresignalene før jeg så en melding på tlf. Kun i etterkant når jeg har snakket med ex svigemor og ex svigertante har alle parter konkludert at her burde man ha grepet inn tidligere og samlet inn nødvendig informasjon til meg for å ha sluppet dette trollet.

Hadde noen grepet inn tidligere, uansett hvem, så hadde jeg unngått å kaste bort 8 år på dette. Så ønsketenkning om at man raskt ser ting gjelder ikke for alle, og dette er iboende hvorfor jeg tenker man bør yte føre-var prinsipp.

AnonymBruker
Skrevet
Ole Marius skrev (5 timer siden):

Ikke alltid. Jeg var gift med en psykopat som var veldig flink med å skjule ugjerninger gjennom årevis med kirurgiskpressisjon på ord og handlingsrettet adferd for trette meg ut. Altså, man så ikke faresignalene før jeg så en melding på tlf. Kun i etterkant når jeg har snakket med ex svigemor og ex svigertante har alle parter konkludert at her burde man ha grepet inn tidligere og samlet inn nødvendig informasjon til meg for å ha sluppet dette trollet.

Hadde noen grepet inn tidligere, uansett hvem, så hadde jeg unngått å kaste bort 8 år på dette. Så ønsketenkning om at man raskt ser ting gjelder ikke for alle, og dette er iboende hvorfor jeg tenker man bør yte føre-var prinsipp.

Ja som nevnt over, jeg var en av de som sa ifra. Jeg fikk kunn negativitet tilbake. Kona hans mente jeg var gal i hodet og jeg fikk en skikkelig skyllebøtte. Noen vil leve i en løgn. Og da synes jeg ts skal slippe å advare et vilt fremmed menneske når hun ikke aner hvordan vedkomne vil ta denne informasjonen 

Anonymkode: cabac...e52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 22.11):

Har fått en del meldinger av en ex fra to år tilbake. Han begynte plutselig å sende sms med seksuelle meldinger. Jeg sa jeg ikke ønsket slikt og ba han slutte. Han har også ny dame, dem har snart vært sammen 1,5 år. Våknet en dag til masse meldinger på rams, jeg sa igjen han må slutte og tenke på sitt nåværende forhold. Jeg blokkerte til slutt nummeret. Det sitter noe sårt i meg da jeg ALDRI ville trodd slikt om han, han fremstår som en fyr som absolutt ikke ville gjort slikt. Jeg ble lei meg og tenkte tilbake da jeg hadde en dårlig følelse når vi var i forhold også, kanskje den sjalusien var der som et tegn.. foregikk sikkert noe bak min rygg også. Dette vil jeg aldri få svar på. Har fått meg til å stole enda mindre på menn, til og med de jeg tror er "good guys". Hvordan jobbe med dette? 
Jeg har også vurdert å si ifra til kjæreste, men samtidig ønsker jeg ikke blande meg inn i noe, dette ble en dårlig ting for min del også i bunn og grunn.. Lest om flere som sier ifra og får skyldebøtte av den personen de sier ifra til fordi de ikke vil bli sure på egen mann.. Erfaringer rundt det?

Neida. Tror de aller fleste ville satt pris på å bli kontaktet. Det ville hvertfall jeg. 

Legg det frem slik du skriver her. At han sendte deg de meldingene, at du hadde en dårlig følelse i forholdet og at dette har ført til problemer med tilitt for deg også nå. 

Om hun hadde gitt deg en "skyllebøtte" så er hun ikke god..

Mest trolig sitter hun også med den dårlige følelsen men ikke noe håndfast å gå etter. Vi damer vet ubevisst.

Anonymkode: f6b90...29d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at de som skriver at du ikke skal advare dama hans, er utro menn. 

Har aldri noensinne hørt om damer som blir sinte på vedkommende som advarer, heller motsatt. Vet om ei som endte opp med å bli bestevenninne med vedkommende.

Anonymkode: f6b90...29d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...