Gå til innhold

Medisiner, motvirkende effekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med at jeg ble fort andpusten og dro til legen etter et par mnd. Fikk metoprolol (25 mg så det minste). Det har funket veldig bra. Har ikke høyt blodtrykk.

Har også slitt med noe tung pust innimellom, men ble litt verre denne uka. Dro til legen. Ble sjekket og tok blodprøver. Fikk også ventoline 0,1 mg. 
Har heller ikke astma (så vidt jeg vet).

Disse medisinene skal jo egentlig ikke tas sammen, da de motvirker hverandre effekter.

Har sendt mld til lege og spurt (legen jeg var hos i dag er ikke min lege, men jobber på samme legekontor. Han sjekket hvilke medisiner jeg går på). 

Går noen på medisiner man egentlig ikke skal brukes sammen, men det går bra?

Blir litt redd egentlig 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trur du at du kan ha hatt covid i løpet av det siste halvåret tilfeldigvis?

Anonymkode: c9178...f64

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trur du at du kan ha hatt covid i løpet av det siste halvåret tilfeldigvis?

Anonymkode: c9178...f64

Usikker. Følte meg ikke dårlig i begynnelsen. Men ble syk en mnd senere. Hadde covid for 5 år siden og slet med at jeg ble andpusten, men det varte rundt 2 mnd. Denne gangen dro jeg til legen etter litt over 2 mnd. 

Endret av Maddepadde_
AnonymBruker
Skrevet
Maddepadde_ skrev (37 minutter siden):

Disse medisinene skal jo egentlig ikke tas sammen, da de motvirker hverandre effekter.

De skal ikke tas sammen uten at det er vurdert av lege fordi man kan få litt dårligere effekt av Ventolinen.

Har du noen grunn til å tro at legen ikke har gjort noen vurdering?

Anonymkode: 9cfc2...a94

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De skal ikke tas sammen uten at det er vurdert av lege fordi man kan få litt dårligere effekt av Ventolinen.

Har du noen grunn til å tro at legen ikke har gjort noen vurdering?

Neida, bare leste at de egentlig ikke skal tas sammen

Skrevet
Maddepadde_ skrev (1 minutt siden):

Neida, bare leste at de egentlig ikke skal tas sammen

De kan tas sammen hvis lege har vurdert det. Når du ikke har noen kjent astma, så gjør det antagelig ikke noe om Ventolinen ikke fungerer 100% optimalt.

Hvis du hadde gått på Ventolin for astma i utgangspunktet og så fikk Metoprolol, så ville nok vært mer bekymringsverdig, da du kunne risikert å fått forverring av astmasymptomer.

Håper du får svar fra legen raskt så du slipper å bekymre deg for dette. ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De kan tas sammen hvis lege har vurdert det. Når du ikke har noen kjent astma, så gjør det antagelig ikke noe om Ventolinen ikke fungerer 100% optimalt.

Hvis du hadde gått på Ventolin for astma i utgangspunktet og så fikk Metoprolol, så ville nok vært mer bekymringsverdig, da du kunne risikert å fått forverring av astmasymptomer.

Håper du får svar fra legen raskt så du slipper å bekymre deg for dette. ❤️ 

Takk!

Skrevet

Får håpe jeg får svar 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...