Gjest Gjest_Betten_* Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Jeg ser ofte i avisen at det står om NAVO i arbeidslivet..kan noen fortelle meg hva dette er og står for? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 navo Og så vil den nye sammenslåtte etaten som består av tidligere aetat og trygdekontor få navnet NAV (ny ar beids og velferdsordning). men siden det offentlige har dårlig erfaring med å kalle etater for "ny" i navnet, står ikke nav for noe offisielt.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 navo Og så vil den nye sammenslåtte etaten som består av tidligere aetat og trygdekontor få navnet NAV (ny ar beids og velferdsordning). men siden det offentlige har dårlig erfaring med å kalle etater for "ny" i navnet, står ikke nav for noe offisielt. ← Nok et kjennetegn ved det offentlige: de lager forkortelser som ikke står for noe!! Er det mulig?!
Gjest Hilde K S Skrevet 14. april 2006 #4 Skrevet 14. april 2006 NAVO er en arbeidsgiverforening, er det ikke? Eller er jeg heelt på bærtur nå?
Gjest Hilde K S Skrevet 14. april 2006 #5 Skrevet 14. april 2006 (endret) LO stat og NAVO er i alle fall ferdig med de første lønnsforhanlingene. Endret 14. april 2006 av Hilde K S
Gjest Hilde K S Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 NAV er derimot denne sammenslåingen av arbeidskontor og sånt.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #8 Skrevet 14. april 2006 Nok et kjennetegn ved det offentlige: de lager forkortelser som ikke står for noe!! Er det mulig?! ← Ganske absurd ja. Grunnen til at de ikke ville bruke forkortelsen for arbeids- og velferdsetaten er at da ville det blitt AV. Og man skal jo ikke få mennesker av, men man skal få dem på igjen Og det går jo ikke an å kalle en etat "ny", siden den jo før eller senere blir gammel (jmf "nye kripos" som har skiftet tilbake til "kripos"). Jeg er forøvrig mye mer spent på innholdet i den nye etatsstrukturen enn kun navnet. Ofte blir slike administrative omorganiseringer kun gjort proforma, dvs det ser utad ut som om det blir store forandringer. Men så får vi se om forandringene innebærer annet enn kun et annet navn NAVO er en arbeidsgiverforening, er det ikke? Eller er jeg heelt på bærtur nå? ← Trykk på linken jeg la ut i mitt første innlegg, der står alt du trenger å vite om NAVO. det er det som er så fint med internett, all info er lett tilgjengelig: navo Nav er noe annet, men jeg nevnte det også, tilfellet trådstarter husket forkortelsen feil (og det har vært mye om NAV i media i det siste også)
Gjest Hilde K S Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 Ganske absurd ja. Grunnen til at de ikke ville bruke forkortelsen for arbeids- og velferdsetaten er at da ville det blitt AV. Og man skal jo ikke få mennesker av, men man skal få dem på igjen Og det går jo ikke an å kalle en etat "ny", siden den jo før eller senere blir gammel (jmf "nye kripos" som har skiftet tilbake til "kripos"). Jeg er forøvrig mye mer spent på innholdet i den nye etatsstrukturen enn kun navnet. Ofte blir slike administrative omorganiseringer kun gjort proforma, dvs det ser utad ut som om det blir store forandringer. Men så får vi se om forandringene innebærer annet enn kun et annet navn Trykk på linken jeg la ut i mitt første innlegg, der står alt du trenger å vite om NAVO. det er det som er så fint med internett, all info er lett tilgjengelig: navo Nav er noe annet, men jeg nevnte det også, tilfellet trådstarter husket forkortelsen feil (og det har vært mye om NAV i media i det siste også) ← Jada. Var bare meg som var treg i oppfattelsen. Jeg trodde du skrev at NAVO var sammenslåingen mellom etatene.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #10 Skrevet 14. april 2006 Men så får vi se om forandringene innebærer annet enn kun et annet navn navo ← Vel, selv om innholdet alltid er viktigst, må jeg si at det gir et utrolig uprofesjonelt inntrykk når man ikke en gang klarer å stable et ordentlig navn på bena. Nordmenn er dårlige på innpakning og emballasje, for å si det mildt.
Gjest Gretchen Skrevet 15. april 2006 #12 Skrevet 15. april 2006 http://www.nav-interim.no/nav/ ← Denne linken blir feil her...NAVO er noe helt annet enn NAV.... Men de som fant på det siste navnet - som ikek står for noe - burde gå på kurs i image og merkevarebygging...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå