Gå til innhold

Ulovlig opphold i Norge

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre...Jeg kjenner en som kom til Norge for ca 2 år siden på turist visum og han er her enda. Jobber svart og tjener myye penger på dette. Han har en kone og to barn som venter på han i hjemlandet og bare venter på at han skal få bli i landet slik at de kan komme etter. Han har søkt om opphold, men fått avslag.

Hva synes dere jeg bør gjøre..jeg har veldig lyst til å anmelde forholdet, men jeg vet ikke helt hvor/hvordan og om det er riktig av meg

Synspunkter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor godt du kjenner han da..med hensyn til lojalitet!

Men uansett er det jo et ulovlig forhold og da hadde jeg anmeldt! (tror jeg da) det går jo på din egen samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han har søkt opphold og fått avslag, så er vel myndigheten klar over at han er her? Et avslag kan jo ankes, og kanskje er det derfor han enda er her, fordi ankesaken ikke er avgjort?

Cassandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med cassandra!Kanskje han venter til ankesaken blir avgjort.Og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal blande deg opp i det...Vent og se hva han gjør,eller spør ham.Hvis du kjenner ham godt kan han jo si det som det er eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...