Gå til innhold

Stell,Vask veiledning selvstendighet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stelletid av barn

Hvor lenge er det normalt å dusje sammen med barn? Tenker at en 5 åring kan fint stå alene i dusjen og bare få veiledning om hvordan vaske seg og eventuelt hjelp til hårvask.  

Datteren min på 5 og pappaen bruker å dusje sammen av og til enda, jeg syns hun er for stor nå, han burde skjerme seg. 

Anonymkode: 12fbc...f19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det fordi han er mann? Jeg som kvinne dusjer ofte sammen med min 5 årige jente fordi det er praktisk og det gjør ingenting om jeg blir klissvåt når jeg hjelper henne med håret. Men jeg vasker ikke kroppen hennes lenger. Der veileder jeg. 

Anonymkode: 0b5a4...0ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det fordi han er mann? Jeg som kvinne dusjer ofte sammen med min 5 årige jente fordi det er praktisk og det gjør ingenting om jeg blir klissvåt når jeg hjelper henne med håret. Men jeg vasker ikke kroppen hennes lenger. Der veileder jeg. 

Anonymkode: 0b5a4...0ef

Ja, er vel igrunn fordi han er mann.  Hva er vanlig? 

Anonymkode: 12fbc...f19

AnonymBruker
Skrevet

Veldig sjeldent jeg har dusjet sammen med barna. Men jeg hjelper niårigen med håret enda.  Resten har jeg veiledet frem til ca 7 år. 

Anonymkode: 3ab3e...a2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer fortsatt med min femårige sønn av og til, men ikke med sjuåringen.  Gjør det slik hvis vi har dårlig tid eller han er i litt dårlig humør og ikke vil stelle, så kan jeg si at han kan være med i dusjen (dusjer ellers sjelden pga eksen).

Anonymkode: 51d7c...1be

AnonymBruker
Skrevet

Her kan far dusje med 7-åringen etter boblebad. Ser ikke problemet. 

Jeg selv foretrekker å dusje alene, blir så kaldt 

Anonymkode: 05e53...5f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at grensen går ved 7 alders alder, ergo når de kan gå i garderoben alene i svømmehall. Jeg både dusjer og bader med guttene mine enda, eldste blir 6 år i oktober, og jeg er kvinne. Tenker egentlig ikke noe over det. De vil selv bade med meg, så de syns det vel er moro. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker forsåvidt at dette styrer barna. De bør jo læres opp til at de kan dusje og vaske seg selv allerede fra tidlig alder, men dersom en femåring er komfortabel med å dusje med far eller mor, og omvendt, så går det helt fint, helt uavhengig av kjønn. Trygge barn sier ifra når de ikke synes det er greit lenger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår sluttet å dusje med far av seg selv da hun var 7-8 år. 

Anonymkode: c3659...646

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe problem at barn ser nakenhet i naturlige settinger. Her så klarte ungene seg selv fra 6 års alder. Og ved 7 års alder da de at de ikke ønsket oss på badet

Anonymkode: 473ff...69c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer min som er 4,5 og vasker håret hennes. Jeg er med inn i dusjen men jeg er ikke naken da for jeg dusjer ikke meg selv samtidig, synes det bare blir styr.

Hun klarer å dusje kroppen selv men hun har ikke sjangs på hårvask jeg må nok gjøre det en stund ennå tenker jeg. 

Anonymkode: f1664...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Et barn på 5-7 år må stå sammen med sin nakne far i dusjen? Nei ærlig talt, det er for drøyt. Det må barnet få slippe. Dere som mener dette er helt naturlig. Går dere nakne på butikken også? Vi er jo født sånn… 

Anonymkode: 13eb5...e71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er regelmessig naken på badet foran mine barn, oftest er det tilfeldig at de kommer inn når jeg feks dusjer. Vi har bare en do i hovedetasjen, så av den grunn pleier jeg ikke låse i tilfelle noen må på do.

Seksåringen dusjer seg selv, men trenger ofte litt hjelp med håret. 

Anonymkode: 950ca...d26

AnonymBruker
Skrevet

Hverken jeg eller mannen min har noen gang dusjet SAMMEN med barnet. Vi veileder han ved vask, men han vasker seg selv. Hårvask har han begynt å gjøre selv og, han fyller snart 5. 

Jeg vil være alene når jeg dusjer, mannen min og.

På samme måte som at barnet aldri har fått være med inn på do når vi må på do….. La mamma bæsje i fred! 

Anonymkode: 29708...98c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Et barn på 5-7 år må stå sammen med sin nakne far i dusjen? Nei ærlig talt, det er for drøyt. Det må barnet få slippe. Dere som mener dette er helt naturlig. Går dere nakne på butikken også? Vi er jo født sånn… 

Anonymkode: 13eb5...e71

Haha. Dette må være et troll. Det er mye jeg kun gjør hjemme som jeg ikke ville gjort i offentligheten 🤣

Anonymkode: 1b727...a6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha. Dette må være et troll. Det er mye jeg kun gjør hjemme som jeg ikke ville gjort i offentligheten 🤣

Anonymkode: 1b727...a6d

Jeg syns faktisk det er veldig spesielt å dusje sammen med barnet når barnet er over småbarnsavdeling-alder. 

Anonymkode: 29708...98c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...