Gå til innhold

Grrr - når kommer postmannen???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter å venter på postmannen. Enkelte ganger er han så f**** sen. Venter diverse post og skal innom post og bank i den forbindelse, og da blir jeg litt pisst når han er så sen. :x

Når kommer deres postmann?

*care venter og klokken har passert 13.22*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer an på når han står opp.....hehe

Neida - han er vel på plass sånn rundt 12 tror jeg. Også kommer det sef litt an på hvilke forhold han må sykle under da. Mye snø - sen postmann!

Men det er forferdelig irriterende å vente på han asså :o

Skrevet

Hos oss kommer postmannen faktisk ganske presis 12.35 hver eneste dag.

Skrevet

Anti- grrr. Postmannen kom to minutter etter at jeg postet innlegget. Så nå har jeg fått hentet pakker og gjort ditt og datt.

Var forresten en liten tur i Nord- Norge i helga, og der kom postmannen 1030. Ha, her har sørpostmannen noe å leve opp til. :wink:

Gjest *Perser*
Skrevet

Hos oss så kommer han klokka 9-10tiden, men hvis det er vikar som går rundt så kommer han ikke før 13-14tiden! :P

Skrevet

V ett-tiden, men det spiller forsåvidt ingen rolle, all den stund vi sjøl ofte ikke er hjemme før langt på kveld....

Skrevet

Hos oss kommer han ikke før mellom 14 og 15.00, utrolig irriterende.

Skrevet

Hmm, tro om det er noen postmenn / postkvinner her på kg, som kan forklare hvorfor vi får posten så sent.... :-?

Gjest Zalomine
Skrevet

Her kommer posten mellom 11 og 12, normalt sett litt før halv tolv. På lørdager hender det at den ikke kommer før 3, av og til.

Hvorfor så sent? antakelig fordi postmannen må få posten, sortere den i bilen sin og så begynne på ruta? Eller noe slikt?

Skrevet

Hos oss er posten i kassa når vi kommer hjem. Skulle bare mangle siden klokka skal være ca 17.00 når vi kommer.

Det kan være mange grunner til at postmannen er sen.

F.eks skal han jo få utlevert posten fra et sted. Hvis de somler blir han/hun forsinka.

Det kan være glatt og vanskelig føre. Ofte har de jo også en bil som skal frem.

Det er nok ikke postmannen som somler. Som alle oss andre gleder h*n seg nok til å bli ferdig for dagen.

Skrevet

Hos oss kommer posten en gang mellom 11 og 3. Har de ikke samme rute å gå hver dag? Jeg skjønner ikke at det kan variere så mye jeg.

(irriterer meg over dette nesten hver dag jeg :evil: )

Skrevet

Ut fra alminnelig sunn fornuft går jeg ut fra at det e slik:

Postmannen har antakelig en rute med ca 300 - 400 husstander som skal ha posten sin hver dag. Det betyr at dersom han starter på ruta si kl. 1000 om morgenen (etter at han har sortert posten som er kommet om natta eller tidlig på morgenen), så vil de som bor først i ruta få posten om morgenen, mens de som bor på slutten av ruta får posten senere på dagen.

Høres ikke dette logisk ut?

Så hvis jeg var deg ville jeg la være å irritere meg og heller akseptere at du ikke bor i den dele av byen hvor postbudet begynner ruta si.

Skrevet

Så hvis jeg var deg ville jeg la være å irritere meg og heller akseptere at du ikke bor i den dele av byen hvor postbudet begynner ruta si.

:wink: Irritert jeg??? :wink: Det har heldigvis ikke gått sterkt inn på meg :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hos meg i Bærum kommer posten ofte ikke før 16! Det er faktisk ganske irriterende, da jeg sitter mye hjemme og arbeider og ofte venter på post. Likevel hender det at han kommer klokken 12, men aldri før det.

Skrevet

Jeg har postdame, jeg! Og hun er her mellom 1030 og 1100 på hverdagene, og 930 i helgene. Synes det er kjempeseint, før fikk vi nemlig posten i 9-930 tida... :roll:

Skrevet

Her ute i skogen ved havet kommer postmann bilen i 12 tida! :sjarmor:

Skrevet

Og her ute i havgapet er postmannen på pletten mellom 12 og 13. Det er i bunn og grunn greit det, for jeg er sjelden hjemme før klokka 17.00. På lørdag er han her i 10 tiden (vil sikkert fort hjem til familiemiddag eller noe....he he)

Skrevet

Hos oss kommer ikke bare posten sent på dag i hverdagene, men i tillegg kjøres posten ut bare annenhver lørdag!! :evil:

Det er irriterende det!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Bor på Torshov i Oslo, og posten komer en gang mellom 10 på formiddagen og 6 på kvelden..

Noen dager kommer den ikke i det hele tatt!!

Skrevet

Her kommer også posten sent...i hverdagene mellom 11.30 og 14.30.

I helgene etter klokka 13.00,aldri samme postmann på ruta heller.

*koldbruna* 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...