Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Noen som har tatt disse undersøkelsene? Hvordan var det, hva skjedde etc... OG, var det vondt?
Grace Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Jeg har vært på gastroskopi.. du får en sånn slange ned i halsen og ned i magen.. Er ganske ubehagelig og man føler seg litt rar/sår i halsen etterpå men det gikk helt greit..
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Ja, begge. Gastroskopi de gikk ned med et skop igjennom munnen og ned i magen. Det værste var da de sprayet bedøvelse i halsen min først og akkurat i det slangen kom ut igjen ellers gikk det greit. Koloskopi da går de inn med skopet i rompa og opp i tykktarmen. En må forbredeseg i et par dager med å ikke spise og så må man igjennom et tømmeprogram som er ubehagelig. Selve undersøkelsen var for meg svært smertefull og smertene varte i noen timer etterpå til jeg hadde fått ut luften de hadde pumpet inn i tarmene mine. Jeg har snakket med andre som ikke synes at koloskopi var vindt i det heletatt og hvor legen var flink til å dra med seg lufta ut igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå