Gå til innhold

Urinlekkasje :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig bikket 50, og med alderen kom plutselig dette problemet. Jeg er litt fortvilet, har alltid hatt god helse, og nå dette... Jeg har hatt to fødsler, den ene av dem var temmelig heftig med bruk av tang og mye revning, så jeg mistenker at dette kan være litt av grunnen. Men det er jo omtremt 20 år siden nå...

Men det skal visstnok være relativt vanlig? Jeg tenker ikke å gå til lege med dette, har heller ikke lyst til å snakke om det med NOEN jeg kjenner IRL. Men vil veldig gjerne høre fra andre som er i samme båt.

Det jeg lurer på er: Blir det gradvis verre? Kan det stoppes med knipeøvelser?

Til meg er det ikke slik at det fosser ut plutselig, men mer at det kanskje siver dråper gjennom hele dagen, foreløpig holder det å konstant gå med bind, men jeg er veldig redd for at dette bare er starten.....

Anonymkode: 0303a...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv bekkenbunnsøvelser noen uker og se om det hjelper. FInnes mange kilder til øvelser, som f.eks. @femalephysiosarah på insta som har daglige øvelser, eller her: https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/fysisk-aktivitet/trening-av-bekkenbunn

Jeg har hatt litt lekkasje etter fødsel når jeg nyser, og det har absolutt blitt bedre med øvelser.

Anonymkode: d2659...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta så mange knipeøvelser jeg ville, men det ville ikke hjelpe. Fikk operasjon og fikk et helt nytt liv. Jobber i barnehage og er mye i bevegelse og hopp og sprett. Er ikke noe flaut å snakke om, er mange i samme båt. Hvorfor lide når det er hjelp å få :)

Anonymkode: b2a31...4fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...