Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i lønnsforhandlinger med min leder. Der jeg leverte konkret lønnskrav  og dokumenterte selvfølgelig alle resultater skrifterlig. De har svart at de ikke er negativt til mitt krav  men vil sjekke lønnsnivået I vår bransje på min type stilling, slik at min lønn skal være rettferdig. 

Da jeg fikk dette svaret ,så tok Jeg direkte kontakt med de jeg sammenligne med med. Det viser seg at jeg ligger 2- 3 hundre tusen under!  Og mitt krav er  i allefal 100 tusen under den laveste  lønnede. 

Jeg sitter foreløpig rolig i båten med denne kunnskapen. Venter på at arbeidsgiver skal komme tilbake med nytt tilbud. 

Hvordan synes dere jeg skal gå fram videre?

Anonymkode: b808b...97f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vente på arbeidsgivers tilbud og forhandle derfra. Husk at lønn kommer an på bransje, utdanningsnivå (formalkonpetanse), antall år med relevant erfaring og arbeidsinnsats/resultater. I disse elementene kan det ligge både forklaringer på ulikt lønnsnivå, men også argumenter for å få bedre lønn.

Anonymkode: 4a567...274

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør oppjustere ditt eget lønnskrav allerede nå

Anonymkode: 9a032...78b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da jeg fikk dette svaret ,så tok Jeg direkte kontakt med de jeg sammenligne med med. Det viser seg at jeg ligger 2- 3 hundre tusen under!  Og mitt krav er  i allefal 100 tusen under den laveste  lønnede. 

Anonymkode: b808b...97f

Min erfaring med samme problemstilling er at det blir brukt mot en. Det er lettere å få utjevning hvis det er mindre forskjeller. 

Anonymkode: 7474c...a34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...