Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå uke 9 og det går annen hver dag hvor jeg føler at jeg er gravid, og den neste ikke❤️ jeg er førstegangsfødende og det er mye nytt og rart og spennende som skjer i kroppen. Puppene vokser og er ømme og vekker meg på natten og på morgenen. Men det som jeg ikke har hørt om er smertene i bunnen av magen, jeg vet graviditet er forskjellig for alle, men dette har jeg ikke hørt om før. Det er mens lignende smerter, flere ganger om dagen. Og på kvelden er de skikkelig intense ett par minutter når jeg legger meg i sengen. Jeg kan ikke ligge på ryggen og må da ligge på siden, veldig plagsomt og krever at jeg tar en paracet..  noen som kjenner seg igjen eller har råd? Og noen råd for morgenkvalme, den sniker seg mer og mer på for hver dag som går🤢

Anonymkode: c4084...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!

Lagde meg konto for å svare på dette fordi jeg skulle ønske noen svarte på det samme for meg for ett og et halvt år siden. Jeg hadde akkurat det samme når jeg var gravid (førstegangsfødende) og ble kjempenervøs av det. Hadde heller aldri hørt noen nevne noe sånt før og var redd det skulle være et tegn på at noe var galt. Var til og med på tidlig ultralyd i uke 7 for å sjekke at graviditeten ikke var på feil plass. Heldigvis var alt som det skulle og alt gikk veldig fint gjennom graviditeten, og har i dag en frisk og meget aktiv ettåring. Mest sannsynlig var det bare en blanding av hormoner og kroppen som endret seg som gjorde at jeg hadde vondt. Livmora vokser og ting flytter på seg, tross alt. Skjønner veldig godt at det er skummelt, men det du beskriver høres helt prikk likt det jeg opplevde. Jeg fortsatte også å ha en god del smerter videre i graviditeten, når livmora vokste. 

Når det kommer til morgenkvalme så er vel anbefalingen å spise lite, men ofte og gjerne salte kjeks, etc. Fikk også beskjed om å ta B6 vitamin mot kvalme. 

Håper det går fint med deg og den lille spiren. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...