Gå til innhold

Sikring av balkong - katt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett på slike stolper som kan kjøpes i dyrebutikk med bue på toppen, men de er ganske dyre. Jeg kan ikke bore i taket på balkongen. Er det noen som har noen tips til alternative løsninger for oppfesting av netting på balkong for å sikre katten en trygg luftetur ute. PS. Katten er er innekatt, og forblir det. Så ikke nødvendig å svare med "slipp katten ut"

Anonymkode: c53e6...856

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har sett på slike stolper som kan kjøpes i dyrebutikk med bue på toppen, men de er ganske dyre. Jeg kan ikke bore i taket på balkongen. Er det noen som har noen tips til alternative løsninger for oppfesting av netting på balkong for å sikre katten en trygg luftetur ute. PS. Katten er er innekatt, og forblir det. Så ikke nødvendig å svare med "slipp katten ut"

Anonymkode: c53e6...856

Det finnes utallige løsninger, men det kommer helt an på hvordan balkongen din ser ut. 

Anonymkode: 8d872...a0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

PS. Katten er er innekatt, og forblir det. Så ikke nødvendig å svare med "slipp katten ut"

Dyreplageri. Katter er naturlig utedyr

Anonymkode: 12158...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fjærbelastet gardinstang som stolper, f.eks.? Rundstokker stripset fast og feste nettingen i dem? 
Vanskelig å svare når man ikke vet hvordan det ser ut. 

Anonymkode: 92288...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Har du plass til en liten pergola du kan nette inn? Teleskopstang KAN fungere, men jeg ville likevel alltid vært bekymret for at katten skulle bryte seg ut, eller at stengene skulle brekke eller klappe sammen. 

Er alternativ er å få bygget ramme på innsiden av balkongen med sikker netting på. Hvis du har Facebook sjekk ut Kattsäkrade balkonger. Svenskene er gode på å kattesikre uteområde. 

Anonymkode: f405b...44d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sett hvordan det er mulig å ha katt i 10 etasje. Innekatt. De la et nett rundt balkongen. Min datter har innekatt. Han vil ikke ut. Han har tilgang til balkong, har klatrestativ, men mest av alt, han har omsorg og kjærlighet.  

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 7.31):

Dyreplageri. Katter er naturlig utedyr

Anonymkode: 12158...57b

Ja, i land der det er gode tempraturer året rundt. Katter hører faktisk ikke til i land med vinter. Innekatter lever lengre og har det bedre enn utekatter. Det fordi de ikke trenger å slåss om eierskap av stedet de bor. Hvis man tenker at det er greit man skaffer seg et dyr med stor potensiale for å bli påkjørt så slipper man katten løs. Hvis ikke lager man uterom til katten.

Anonymkode: 774e8...dcc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...