Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har tatt fly til USA; 

Er det bedre plass (beinplass) enn i fly i Europa?

Jeg har store problemer med å fly pga sykdom i beina, og kvier meg alltid for flyturer som tar mer enn et par timer. Får da veldig vondt i beina. 
Ofte er det en hjelp med litt bedre beinplass. 
Nå drømmer vi om ferie i USA, men mistenker at en flytur dit blir et mareritt for beina mine. 
Hvilke erfaring har dere andre med flyene som går over «dammen»? 

Anonymkode: c254f...ead

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige seter på økonomi er trange. Anbefaler å kjøpe premium seter for bedre og større  seter og mer plass.

Anonymkode: 5b98b...124

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke veldig god plass da vi tok flyet for 2 år siden. Men det er jo plass til å reise seg opp å gå litt..

Anonymkode: 3af0e...2be

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av flyselskap og flytype.

Anonymkode: 2cfd5...063

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vanlige seter på økonomi er trange. Anbefaler å kjøpe premium seter for bedre og større  seter og mer plass.

Anonymkode: 5b98b...124

Betal hva det koster for "Premium economy", som kan ha litt ymse navn alt etter flyselskap. Jeg synes det absolutt er verdt pengene hvis jeg skal fly 10-12 timer. I så måte var forresten Norwegian sine langdistansefly særdeles gode. Disse er vel tatt over av Norse, så jeg regner med at de kabinene/setene er videreført hos dem? Noen som kan bekrefte?

En rimeligere løsning er å betale for setene fremst på seterader. Da kan du strekke skikkelig på bena, og det er enkelt å reise seg og stå litt, eller evt gå en tur.

Aller rimeligst er det å booke sete ved midtgang, slik at du regelmessig kan reise deg og strekke på bena en stund. 

Vet ikke hva plagene dine består i, men medisinske støttestrømper kan være noe for deg?

Anonymkode: 98cf0...5b3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som har tatt fly til USA; 

Er det bedre plass (beinplass) enn i fly i Europa?

Jeg har store problemer med å fly pga sykdom i beina, og kvier meg alltid for flyturer som tar mer enn et par timer. Får da veldig vondt i beina. 
Ofte er det en hjelp med litt bedre beinplass. 
Nå drømmer vi om ferie i USA, men mistenker at en flytur dit blir et mareritt for beina mine. 
Hvilke erfaring har dere andre med flyene som går over «dammen»? 

Anonymkode: c254f...ead

Flere selskaper selger premium økkonomi. Har litt forskjellige navn. SAS, Lufthansa, KLM, Air France og Britisch Airways har alle dette. Dette gir alltid bedre benplass og er langt billigere enn Business. Hos KLM må du først velge økonomi og så velge deres pluss seter etterpå. Hos de andre selskapene er dette egne valg.

Endret av Blikket
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har problemer med beina ville jeg absolutt vurdert å betale ekstra for sete med mer beinplass. For eksempel:

• sete ved nødutgang
  • economy extra / comfort / plus
  • premium economy hvis budsjettet tillater det
  • midtgangsete, så det er lettere å reise seg og bevege seg litt

Anonymkode: e461b...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...