Gå til innhold

Tips til en god hundevogn


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to godt voksne 7 kgs hunder. Har ikke alle år følt at hundevogn er overkill, men føler nå at det kunne vært en løsning på å øke utetiden deres. De går vesentlig kortere turer nå enn i deres yngre år, men jeg tenker det måtte vært fint for de å kunne sitte i vognen når de er slitne og snuse inn inntrykk i stedet. 

Har noen tips til en vogn som faktisk er god å trille? Skal trille stort sett på asfalt, grus, men ønsker kvalitet. Jeg blir ikke klok av å søke selv. Vet om en vogn fra PetGear, men de sendes ikke til Norge, slik jeg har skjønt det. 

Anonymkode: 43bf7...e95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig talt, hunder skal da ikke sitte i vogn.

Hvis du ønsker ¨øke utetiden til hundene, så får du sette deg på en benk i en park eller lignende. Da får hundene litt å se på. 

Anonymkode: 332ff...a70

  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alvorlig talt, hunder skal da ikke sitte i vogn.

Hvis du ønsker ¨øke utetiden til hundene, så får du sette deg på en benk i en park eller lignende. Da får hundene litt å se på. 

Anonymkode: 332ff...a70

Det kommer da helt an på hunden. Vi har en som er nysgjerrig og elsker å være med, men også mye mer glad i en myk pute enn trim på sine eldre dager. Ved å ha en sekk eller vogn til ham har vi kunnet ta ham med på mye mer enn vi kunne før. Vi har to hunder der en er veldig aktiv, så alternativet hadde jo vært å la gamlefar ligge hjemme alene mens hun (og vi) får trimmen vår. 

Jeg har bare hatt sykkelvogn og vi bygde da om en liten "lastevogn" fra Jula fordi den hadde gode hjul og godt feste. Har søkt litt rundt og funnet mange sykkelvogner som kan hektes av og trilles som har gode gummihjul. Ikke sett noen for bare trilling med like gode hjul dessverre. 

Kanskje se etter sykkelvogn/ kombi du også?

Anonymkode: 7ea7e...051

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alvorlig talt, hunder skal da ikke sitte i vogn.

Hvis du ønsker ¨øke utetiden til hundene, så får du sette deg på en benk i en park eller lignende. Da får hundene litt å se på. 

Anonymkode: 332ff...a70

Tullball. 
Jeg hadde whippeten min i vogn da han ble eldre og raskere sliten, spesielt av sommervarmen. Slik satt han kjølig i vogna og slapp asfalt til vi var i skogen blant annet og han kunne kose seg med like spennende variasjon i turer som i ungdommen. Skulle han bare spasert for egen maskin ville turene ha blitt begrensa til nærområdet. Kjedelig for han og kjedelig for meg. Med sykkelvogn kom vi oss ut i marka og han slapp å måtte se på verden fra en park.
 

Anonymkode: 371c8...553

  • Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alvorlig talt, hunder skal da ikke sitte i vogn.

Hvis du ønsker ¨øke utetiden til hundene, så får du sette deg på en benk i en park eller lignende. Da får hundene litt å se på. 

Anonymkode: 332ff...a70

Men hadde vært kjekt å kommet seg til den parken også da... 🫠

Anonymkode: 43bf7...e95

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...