Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor pensjonsbeholdning har dere hos NAV ? Ligger dere godt an eller har dere vært flinke til å spare selv ?

Anonymkode: 7cdee...89c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil få utbetalt noe over 500 før skatt. 

Anonymkode: e73da...c1f

AnonymBruker
Skrevet

Pensjonsbeholdningen min hos NAV ligger på 2,86 millioner. Jeg tror det er litt lite. Ble ufør i 2015 etter yrkessykdom. Har heller ikke fått spart noe tidligere, men er i gang nå, tipper jeg vil ha 2 mill i fond når jeg blir pensjonist. Vil også få et lite beløp fra KLP. 

K48

Anonymkode: b7c1b...909

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oi så du har tjent 900.000 i 40

år alt ! Sykt bra jobba 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pensjonsbeholdningen min hos NAV ligger på 2,86 millioner. Jeg tror det er litt lite. Ble ufør i 2015 etter yrkessykdom. Har heller ikke fått spart noe tidligere, men er i gang nå, tipper jeg vil ha 2 mill i fond når jeg blir pensjonist. Vil også få et lite beløp fra KLP. 

K48

Ok men er jo litt . Men bra du har spart i tillegg . Jeg må nok få opp farten på sparinga her å 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer selv i tillegg. Jeg får mere i pensjon enn det jeg har utbetalt nå. 

Anonymkode: aeca4...47a

AnonymBruker
Skrevet

min "konto" hos NAV er på 7, noen milioner, tar ut pensjon jan 2027, ligger an til å få drøye 700 000 før skatt. noe under halvpaten av dette r egne oppsparte poliser!

Anonymkode: 9be01...8a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi så du har tjent 900.000 i 40

år alt ! Sykt bra jobba 

Nå tok ikke jeg utgangspunkt i navs, men statens som vil utbetale pensjon. 

Det betyr at jeg allerede ser folketrygd fra NAV  + tjenestepensjon fra staten samlet i samme prognose.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok men er jo litt . Men bra du har spart i tillegg . Jeg må nok få opp farten på sparinga her å 

Anbefaler at du sparer det du kan / har mulighet til på IPS, da får du utsatt skatt også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå tok ikke jeg utgangspunkt i navs, men statens som vil utbetale pensjon. 

Det betyr at jeg allerede ser folketrygd fra NAV  + tjenestepensjon fra staten samlet i samme prognose.

Ja det blir jo noe annet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare 2,1, så blir minstepensjonist. 

regner med å ha 3M egen pensjonsparing innen den tid, og mulighet for å låne opp til pipa, da ingen kommer etter. 

k50

Anonymkode: e768a...0cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor stor pensjonsbeholdning har dere hos NAV ? Ligger dere godt an eller har dere vært flinke til å spare selv ?

Sparer privat i tillegg - vil bli rundt 35 etter skatt. Pluss at boligene blir solgt, så da har man en del. Ville ikke kun hatt pensjon hos nav. 

Anonymkode: 71fd5...49a

AnonymBruker
Skrevet

Hos NAV står det 4.556.780 kr nå, men har 15-20 år igjen å jobbe så får forhåpentligvis skrapet sammen noe mer innen den tid. 😊

Anonymkode: be77b...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket på norskpensjon.no. Der står det at jeg vil få utbetalt ca. 1 165 000 kr pr. år, men det virker veldig høyt? Det står at 347 000 kr vil komme fra Folketrygden, 730 000 kr fra innskuddspensjonen min (som er alle tidligere innskuddspensjoner samlet i én pensjonskonto, sammen med min nåværende), og 88 000 kr fra en tidligere pensjonsordning (som ikke kan samles).

Anonymkode: c567e...113

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2,7 nå, men skal jobbe i ca 15 år til. Har også ca 500 000 i fond som jeg som jeg setter inn 5000 på i måneden, så det vil jo også bli litt med tiden 

Anonymkode: eb79f...f46

AnonymBruker
Skrevet

M62. Har litt over 6 mill. I tillegg vil jeg få fra SPK og private pensjoner. Har også investert en del i aksjer og fond. Jeg har også noen eiendommer som kan leies ut (arv) men de er forholdsvis nedslitt så det blir lite å hente der på en del år med mindre jeg selger. Regner ikke med å leve særlig lenge så totalt sett får jeg/vi utbetalt lite av hva jeg har spart opp i pensjon men rimelig bra de årene jeg lever.

Anonymkode: da38d...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...