AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Hei, noen her inne som har erfaring med hirsutisme? Hva hjelper? Jeg går på ppiller med ekstra hormoner, de hjelper en del, vokser saktere, men føler likevel for å barbere hake hver dag. Har ikke pcos (sist jeg sjekket hvertfall.. for 5?? år siden) så får ikke "rabatt" på eventuelle laserbehandlinger Anonymkode: f26f7...6ff
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Jeg fikk diagnosen som 27 åring og fikk beskjed om å begynne på den sterke p pillen Diane som hjalp på kviser og hår i ansiktet, men var likevel veldig mye til hudpleier for å rense huden og få behandling mot kviser som er en del av symptombildet. I tillegg fjernet jeg hår i ansiktet med elektrolyse og vokset på kroppen. Var til hudlege og fikk diagnosen for å kunne få støtte til elektrolyse fra Helfo, men det var latterlig lite, så har betalt for elektrolyse selv i 25 år og kanskje fått sponset 8-10 % av Helfo. Fikk diagnosen Pcos av gynekolog, men jeg var slank og var helt i grenselandet sa gynekologen. I Helfo er det gubber i grå dress som styrer regelverket , så å få økonomisk støtte der er omtrent umulig. Anonymkode: 534c7...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Fikk heller aldri diagnosen pcos, fordi jeg ikke hadde cyster. Var hos lege nå, og nå fikk jeg diagnosen, fordi man kan ha pcos uten cyster. Det heter forresten PMOS nå. Jeg har prøvd: p-piller, elektrolyse, voksing, laser, kremer og medisin (metformin). Ingenting har hjulpet, og nå er jeg over 50 år og hårveksten er verre enn noensinne. Forferdelig å ha det sånn. Anonymkode: d7958...82f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk heller aldri diagnosen pcos, fordi jeg ikke hadde cyster. Var hos lege nå, og nå fikk jeg diagnosen, fordi man kan ha pcos uten cyster. Det heter forresten PMOS nå. Jeg har prøvd: p-piller, elektrolyse, voksing, laser, kremer og medisin (metformin). Ingenting har hjulpet, og nå er jeg over 50 år og hårveksten er verre enn noensinne. Forferdelig å ha det sånn. Anonymkode: d7958...82f Jeg svarte i innlegget over deg. Jeg er 57 nå og er i overgangsalder. Har mistet ndenormt med hår på hodet, og hårveksten på kroppen har skutt fart. Trodde seriøst at hårvekst på kroppen avtok med årene😕 Anonymkode: 534c7...fa1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai Jeg var på sykehuset og følte meg som en skikkelig forsøkskanin for noen år tilbake, tok mye blodprøver osv. og tok operasjon for å fjerne den ene binyren, for de mente det kunne hjelpe. Jeg tror ikke det har hjulpet, går nå på.. glemte navnet på pillene, men syntes de hjelper litt, prøvde også en salve, som også liksom skulle hjelpe men heller ikke hjalp noe særlig. Kjedelig at dere ikke føler noenting hjelper, syntes det selv er meget flaut å være dame med skjegg, får ofte mye sår på hake/hals pga barbering. Er heller ingen kløpper på sminke, så bruker det sjelden. Har ikke veldig mye unormalt med hår andre steder på kroppen, annet enn at jeg kan få veldig mørke og lange hår på legger, om jeg ikke fjerner og en del "ekstra" nedentil, tror derfor ingen pcos diagnose. Og dette er jo mye enklere å fjerne og man ser de stedene på kroppen mer sjelden enn ansiktet. Skulle ønske det fantes en «magisk kur» Anonymkode: f26f7...6ff
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var på sykehuset og følte meg som en skikkelig forsøkskanin for noen år tilbake, tok mye blodprøver osv. og tok operasjon for å fjerne den ene binyren, for de mente det kunne hjelpe. Jeg tror ikke det har hjulpet, går nå på.. glemte navnet på pillene, men syntes de hjelper litt, prøvde også en salve, som også liksom skulle hjelpe men heller ikke hjalp noe særlig. Kjedelig at dere ikke føler noenting hjelper, syntes det selv er meget flaut å være dame med skjegg, får ofte mye sår på hake/hals pga barbering. Er heller ingen kløpper på sminke, så bruker det sjelden. Har ikke veldig mye unormalt med hår andre steder på kroppen, annet enn at jeg kan få veldig mørke og lange hår på legger, om jeg ikke fjerner og en del "ekstra" nedentil, tror derfor ingen pcos diagnose. Og dette er jo mye enklere å fjerne og man ser de stedene på kroppen mer sjelden enn ansiktet. Skulle ønske det fantes en «magisk kur» Anonymkode: f26f7...6ff Er også ganske slank. Anonymkode: f26f7...6ff
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai Jeg fikk en PCOS-diagnose for sånn 20 år siden, så ble jeg friskmeldt fra den for ca 15 år siden, og fikk «bare» hirsutisme heller. For meg er symptomene de samme. Jeg har ikke funnet noe som hjelper. Prøvde elektrolyse, betale masse masse penger (og jeg var student, så jeg hadde ikke akkurat noen penger..), men det hadde ikke noen effekt. Prøvd div kremer og hårfjerning, men ingenting hjelper. Så jeg barberer hver dag, to ganger om dagen hvis jeg skal noe spesielt på ettermiddagen. Har i grunn bare akseptert at sånn er det. Fastlegen søkte helfo, men det ble glatt avslag. Jeg vet ikke om det fins noe laser eller noe som faktisk kan fjerne hårene permanent, får ta en ny runde når jeg er ferdig med graviditeter og amming og alt sånn.. Anonymkode: 4ece4...f4b 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #8 Skrevet 20. mai Leste på det i går "naturlige" virkemidler, drikke peppermyntete skulle visst hjelpe, 2 kopper om dagen, noen som har testet det? Anonymkode: f26f7...6ff
AnonymBruker Skrevet 20. mai #9 Skrevet 20. mai Det er hvertfall godt å vite at dere har mann og barn osv. Jeg er "såpass ung", at har syntes hele dating opplegget har vært flaut, pga dette. Anonymkode: f26f7...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #10 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på sykehuset og følte meg som en skikkelig forsøkskanin for noen år tilbake, tok mye blodprøver osv. og tok operasjon for å fjerne den ene binyren, for de mente det kunne hjelpe. Jeg tror ikke det har hjulpet, går nå på.. glemte navnet på pillene, men syntes de hjelper litt, prøvde også en salve, som også liksom skulle hjelpe men heller ikke hjalp noe særlig. Kjedelig at dere ikke føler noenting hjelper, syntes det selv er meget flaut å være dame med skjegg, får ofte mye sår på hake/hals pga barbering. Er heller ingen kløpper på sminke, så bruker det sjelden. Har ikke veldig mye unormalt med hår andre steder på kroppen, annet enn at jeg kan få veldig mørke og lange hår på legger, om jeg ikke fjerner og en del "ekstra" nedentil, tror derfor ingen pcos diagnose. Og dette er jo mye enklere å fjerne og man ser de stedene på kroppen mer sjelden enn ansiktet. Skulle ønske det fantes en «magisk kur» Anonymkode: f26f7...6ff Jeg får også mye sår på hake og hals. Og verkende byller ved inngrodde hår. Ser helt forferdelig ut. Liker derfor best når det er skjerf-sesong. Anonymkode: d7958...82f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #11 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får også mye sår på hake og hals. Og verkende byller ved inngrodde hår. Ser helt forferdelig ut. Liker derfor best når det er skjerf-sesong. Anonymkode: d7958...82f Uffda, har ikke fått inngrodde hår.. enda! Hørtes vondt ut! Og helt enig, er veldig glad i sommeren, men når det gjelder dette, liker jeg mørket og skjerf-sesongen best. Kan ofte stå med lommelykt på haka for å se over at ingenting syntes.. selvom jeg tror man må gå helt innpå ansiktet for å se noe etter barbering. Anonymkode: f26f7...6ff
AnonymBruker Skrevet 20. mai #12 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leste på det i går "naturlige" virkemidler, drikke peppermyntete skulle visst hjelpe, 2 kopper om dagen, noen som har testet det? Anonymkode: f26f7...6ff Jeg er 99,9% sikker på at peppermyntete ikke virker Anonymkode: 534c7...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #13 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 99,9% sikker på at peppermyntete ikke virker Anonymkode: 534c7...fa1 Det skulle visst bare fjerne 50% av androgener, men bedre enn ikke noe. Men at det funker å kvitte seg med det 100% er jeg enig i. Anonymkode: f26f7...6ff
AnonymBruker Skrevet 20. mai #14 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skulle visst bare fjerne 50% av androgener, men bedre enn ikke noe. Men at det funker å kvitte seg med det 100% er jeg enig i. Anonymkode: f26f7...6ff Om det ikke skulle hjelpe mot det, så kanskje det hjelper mot oppblåstheten. Verdt å prøve 🙂 Anonymkode: f26f7...6ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå