AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:32 #1 Skrevet tirsdag kl. 13:32 Jeg er 26 år, og har foreløpig ingen planer utenlands denne sommeren. Har veldig lyst til å reise selvfølgelig, med venninner eller reise alene. Men vurderer også å tilbringe sommeren hjemme, kanskje ta en helg eller to på Norgesferie. Dette fordi jeg også vil spare penger. Men jeg føler veldig på at det er kjedelig - om jeg kaster bort mine beste år på å holde meg hjemme. At jeg kommer til å få FOMO, føle at jeg går glipp av noe, når jeg ser alle som legger ut bilder fra ferier i utlandet. Angre. Jeg vet ikke hva jeg vil, jeg lurer på om noen har råd eller tanker til refleksjon. Pleier dere reise utenlands hvert eneste år? Anonymkode: b0d6d...d3d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:34 #2 Skrevet tirsdag kl. 13:34 Minst et par ganger. Å kjøre på norgesferie bak tyske campingbiler tredve under fartsgrensa er vel grunnen til at vi går av med pensjon. Anonymkode: ca32d...8ac 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:36 #3 Skrevet tirsdag kl. 13:36 Ja, reiser ut et par ganger i året (som regel vår og høst). Anonymkode: edbb3...b4a
LilleMy_09 Skrevet tirsdag kl. 13:37 #4 Skrevet tirsdag kl. 13:37 (endret) Ja. 1-2 ganger som regel litt avhengig hvor jeg drar Endret tirsdag kl. 13:55 av LilleMy_09
BeeKind Skrevet tirsdag kl. 13:37 #5 Skrevet tirsdag kl. 13:37 Nei, absolutt ikke! Vært utenlands 1 gang på 6 år. Kan være utrolig fint i Norge om sommeren også! 1
Peace & Love 2026 Skrevet tirsdag kl. 13:37 #6 Skrevet tirsdag kl. 13:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 26 år, og har foreløpig ingen planer utenlands denne sommeren. Har veldig lyst til å reise selvfølgelig, med venninner eller reise alene. Men vurderer også å tilbringe sommeren hjemme, kanskje ta en helg eller to på Norgesferie. Dette fordi jeg også vil spare penger. Men jeg føler veldig på at det er kjedelig - om jeg kaster bort mine beste år på å holde meg hjemme. At jeg kommer til å få FOMO, føle at jeg går glipp av noe, når jeg ser alle som legger ut bilder fra ferier i utlandet. Angre. Jeg vet ikke hva jeg vil, jeg lurer på om noen har råd eller tanker til refleksjon. Pleier dere reise utenlands hvert eneste år? Anonymkode: b0d6d...d3d Vel, jeg pleier å reise utenlands hver sommer. Men det er heller ingen skam å tilbringe en sommer hjemme. Selvfølgelig kan en føle mindreverdighetskomplekser over å ikke reise utenlands. Men livet er hva man gjør det til selv og en kan finne like mye glede å tilbringe en sommer hjemme.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:39 #7 Skrevet tirsdag kl. 13:39 Vi gjør. Vi elsker å reise, og viernes vel begge to at det er morsommere å bruke pengene våre på opplevelser i utlandet enn i Norge. Lever sparsommelig hjemme, og så svir av desto mer penger på reising. Anonymkode: f1d87...a6f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:39 #8 Skrevet tirsdag kl. 13:39 Er utenlands hvert år, ja, ofte til ulike steder. Det er jo ofte minst like dyrt, totalt sett, å reise i Norge, selv om det hender jeg gjør det også som en ferie nummer to. Utrolig spennende å besøke nye kulturer. Jeg leser mye om stedene jeg skal før jeg drar, og gjør stort sett «kulturelle aktiviteter» og vandrer omkring i byene for å liksom snuse inn atmosfæren. Gidder ikke sole meg og ligge på strender. Særboer reiser for øvrig aldri, og har det fint med det, men jeg har gode venner å reise med, kan også fint reise alene. Anonymkode: 2c72a...ed3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:43 #9 Skrevet tirsdag kl. 13:43 Gjorde det i 20 årene, men nå elsker jeg å være hjemme! Drar ikke på ferie i Norge heller. Bor så hyttete og koselig, at jeg tilbringer all min tid her. Anonymkode: 46caa...153 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:48 #10 Skrevet tirsdag kl. 13:48 Ja prøver det ja. Men ikke i den alderen. Da var det mye norgesferie. Mere når jeg ble godt voksen. Jeg prøver minst to ganger i året. Men det er langhelger da. Jeg har ikke så mye ferie siden vi eier en bedrift og jeg lar ansatte heller få ferie. Jeg tar bare litt langhelger her og der. Anonymkode: 316e3...c43
Queen94 Skrevet tirsdag kl. 13:49 #11 Skrevet tirsdag kl. 13:49 Vi har tidligere reist hver 3-4 år, men nå skal vi reise igjen etter 1 år pga vi fant billig ferie allerede i oktober i fjor.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:59 #12 Skrevet tirsdag kl. 13:59 I 20 årene hadde jeg stor reiselyst, men ingen penger. I 30 årene hadde jeg mer penger, men også fått huslån, billån og to barn. I 40 årene møtte jeg en mann som også ønsker å reise. Barna blir større og det blir enklere å reise. Har mindre gjeld, men også mindre inntekt så fellesturer, særlig dem til utlandet, må spares til og planlegges nøyere. Turer bare han og jeg her i landet tar vi når barna er sammen med pappaen sin. Det blir flere kortere turer: konserter, teater langhelger og lignende. Anonymkode: ac354...044
Beneath the Moon Skrevet tirsdag kl. 14:02 #13 Skrevet tirsdag kl. 14:02 Nei, jeg har ikke behov for å reise til utlandet hvert år. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:07 #14 Skrevet tirsdag kl. 14:07 Ja, mange ganger i året. Lever for å reise og oppleve nye ting. Anonymkode: 10882...864 1
Million Skrevet tirsdag kl. 14:08 #15 Skrevet tirsdag kl. 14:08 (endret) Da jeg var i tjueårene reiste jeg mest mulig utenlands, ja. Holdt på med det i noen år til jeg møtte mannen da jeg var 30, vi reiste litt før vi fikk barn, og så var det stopp. Først fordi barnet var svært krevende og sov ikke natten gjennom før han var to år. Deretter fordi han var en villbass av dimensjoner som ikke klarte å sitte stille fem minutter før han begynte å sprelle og skulle noe. Å sitte på et fly i timesvis med en sånn en, det orket ingen av oss tanken på. Så jeg sier, reis mens du kan, mens du er ung og reis alt du orker. Det kan komme en tid da familie og annet setter krav til deg som gjør at reising blir vanskelig. Som et stort boliglån for eksempel, eller et barn med spesielle behov osv. Nå er jeg i femtiårene og skilt, og reiser nesten ikke lenger. Var en tur til USA i fjor bare, men det er eneste utenlandsturen på noen år. Orker ikke fyre av så mye penger på reising lenger, vil heller betale ned raskere på boliglånet mitt nå som jeg alene om det. Endret tirsdag kl. 14:13 av Million 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:10 #16 Skrevet tirsdag kl. 14:10 10 år siden sist jeg var i utlandet (langhelg i London). Reiser ikke på ferie hvert år. Anonymkode: 18f32...ff0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:11 #17 Skrevet tirsdag kl. 14:11 Vi reiser heller ikke på ferie hvert år. Ganske lenge siden nå, faktisk. Så vi har tenkt oss en langhelg i København senere i år. Før det har vi vært utenlands to ganger på tyve år. Anonymkode: fbd4f...9dc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:22 #18 Skrevet tirsdag kl. 15:22 Ja, nå gjør vi det. Men vi er godt voksne med god økonomi. I 20 årene hadde jeg ikke råd til å reise. Anonymkode: b9c31...714 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:55 #19 Skrevet tirsdag kl. 15:55 Vi er ikke i utlandet hvert år, men nesten. I fjor var jeg i utlandet 4 ganger. En gang på en jobbtur som jeg forlenget med noen dager, en ferieuke med mannen min, en langhelg på venninnetur, og noen dager alene i en storby på grunn av at jeg hadde en ferieuke til gode fra året før. Norgesferie er også fint. Vi har ofte kjørt sideveger og "omveger" og tenkt litt annerledes ved valg av steder å besøke. Dermed har vi heller ikke opplevd særlig sjenerende bobiltrafikk. På normale motorveger og brede landeveger er forresten ikke bobiler lenger et så stort problem. I gamle dager var dette undermotoriserte doninger, men i dag har de fått mer normal motorkraft, og klarer fint å følge trafikken så lenge det ikke blir for smalt og "vanskelig". På smalere veger uten midtstripe, mens de møter en buss eller en annen bobil, derimot... 🤪 Anonymkode: ac5fa...b61 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:57 #20 Skrevet tirsdag kl. 15:57 Ja, å reise er det viktigste jeg gjør i livet. Anonymkode: f3e7b...175 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå