Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man kontakter Vegvesenet eller Altinn får man bare tilsendt liker til sider man allerede har lest. Man har selvsagt vært innom alle disse sidene, men når man da har et spørsmål om noe så får man ikke hjelp eller svar. Kun korte meldinger med copy/past til sidene. 

Man forventer jo at de ansetter folk som faktisk har kompetanse og kan hjelpe folk, men det er vel slutt på det. 

Anonymkode: f4430...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en ekte person du snakker med, eller en bot? 

Jeg pleier å be om å få snakke med ett menneske, det hjelper! 

Anonymkode: fba96...c00

Skrevet

Ja ekte mennesker, etter mye om og men. Men i disse tilfellene var det faktisk mer hjelp i bot en menneskene. De bare svarer kort, copy/paste. Utrolig skuffende. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja ekte mennesker, etter mye om og men. Men i disse tilfellene var det faktisk mer hjelp i bot en menneskene. De bare svarer kort, copy/paste. Utrolig skuffende. 

TS

Jeg kan ikke snakket for de etatene du nevner, men jobber et annet sted i offentlig forvaltning. Kan selvfølgelig ikke ta stilling til akkurat din sak og om du fikk adekvat eller dårlig service, men på generelt grunnlag så tenker jeg at mye avhenger av kontekst, hva du spør om og detaljnivået på dette. En ting er å veilede generelt om hvordan reglene er, hvordan man skal søke om noe, hvordan skjema skal fylles ut, hvilken dokumentasjon som må legges ved osv. Det som er vanskeligere og som man generelt er tilbakeholden med er å gå for langt inn i er akkurat den personens konkrete sak og antyde for mye om et fremtidig utfall. Noen ringer i realiteten for å få forhåndsbehandlet saken sin før vi har behandlet den, og da kan det nok oppleves som at vi bare svarer generisk og med copy/paste, men man må være veldig forsiktig med å saksbehandle på sparket over telefon. Offte er det beste og eneste svaret vi kan gi der og da at du får fylle ut søknadsskjemaet etter beste evne, forklare din situasjon etter beste evne og dokumentere etter beste evne, og så vil du få svar på søknaden når det er din tur. 

Anonymkode: 32a0a...e64

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke snakket for de etatene du nevner, men jobber et annet sted i offentlig forvaltning. Kan selvfølgelig ikke ta stilling til akkurat din sak og om du fikk adekvat eller dårlig service, men på generelt grunnlag så tenker jeg at mye avhenger av kontekst, hva du spør om og detaljnivået på dette. En ting er å veilede generelt om hvordan reglene er, hvordan man skal søke om noe, hvordan skjema skal fylles ut, hvilken dokumentasjon som må legges ved osv. Det som er vanskeligere og som man generelt er tilbakeholden med er å gå for langt inn i er akkurat den personens konkrete sak og antyde for mye om et fremtidig utfall. Noen ringer i realiteten for å få forhåndsbehandlet saken sin før vi har behandlet den, og da kan det nok oppleves som at vi bare svarer generisk og med copy/paste, men man må være veldig forsiktig med å saksbehandle på sparket over telefon. Offte er det beste og eneste svaret vi kan gi der og da at du får fylle ut søknadsskjemaet etter beste evne, forklare din situasjon etter beste evne og dokumentere etter beste evne, og så vil du få svar på søknaden når det er din tur. 

Anonymkode: 32a0a...e64

Ja, forventer ikke at de skal dypdykke inn i min personlige sak. Men kontaktet de for enkelt svar på generell informasjon. Men fikk kun "Du kan lese dette på ( Link...)" Når man så sier at man har vært inne å lest får man bare svar man må lese på linken, at de ikke kan hjelpe noe mer en henvisning til linken.  Det er utrolig skuffende når man stiller enkle spørsmål på noe som var vanskelig å forstå på nettsiden. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...