Gå til innhold

Morfaren til mine barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morfaren til mine barn hvisker meg en masse dritt og utpsykene kommentarer når han er rundt meg. Lurer veldig på han vil oppnå. Han forteller meg gjerne at datteren er bedre enn meg fortjener mer enn meg at hun må få det hun peker på. Men som saken sagt så er jeg for treg til og ta igjen og si som at hold kjeften på deg du. 

Anonymkode: e12ad...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du snakket med din partner om dette faren hennes sier til deg? Hva er hennes reaksjon? 

Anonymkode: 50ced...c02

Skrevet

Tar du igjen som i eksempelet ditt så oppnår han det han vil. Her er noen gode våpen:

1. Ikke si noe. Ihvertfall ikke de første 10 - 15 sekundene. La kommentarene hans henge der. På den måten viser du at de ikke treffer deg.

2. Be han gjenta det da han sa. En liten "Unnskyld, men kan du gjenta? Jeg hørte ikke.". Det setter fokuset rett tilbake på han igjen.

3. Sitter det andre i samtalen kan du snu deg til en av de andre og si "Hørte du hva jeg hørte?". Igjen setter du fokus tilbake på han.

Kort fortalt så vil en reaksjon fra deg gi han det han er ute etter. De tre metodene over gjør derimot at du ikke tar i mot og du utviser tro på deg selv.

Det er det beste våpenet.

Anonymkode: da51a...8d2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tar du igjen som i eksempelet ditt så oppnår han det han vil. Her er noen gode våpen:

1. Ikke si noe. Ihvertfall ikke de første 10 - 15 sekundene. La kommentarene hans henge der. På den måten viser du at de ikke treffer deg.

2. Be han gjenta det da han sa. En liten "Unnskyld, men kan du gjenta? Jeg hørte ikke.". Det setter fokuset rett tilbake på han igjen.

3. Sitter det andre i samtalen kan du snu deg til en av de andre og si "Hørte du hva jeg hørte?". Igjen setter du fokus tilbake på han.

Kort fortalt så vil en reaksjon fra deg gi han det han er ute etter. De tre metodene over gjør derimot at du ikke tar i mot og du utviser tro på deg selv.

Det er det beste våpenet.

Anonymkode: da51a...8d2

Hei og takk for tips. Joda men dette er jo faktisk litt som psykisk vold føler jeg som at han skal herske over meg for og gjøre det datteren ikke klarer og følge opp grunnet sin tilstand i livet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Morfaren til mine barn hvisker meg en masse dritt og utpsykene kommentarer når han er rundt meg. Lurer veldig på han vil oppnå. Han forteller meg gjerne at datteren er bedre enn meg fortjener mer enn meg at hun må få det hun peker på. Men som saken sagt så er jeg for treg til og ta igjen og si som at hold kjeften på deg du. 

Hvis tilbake at farfaren er sterkere og rakere i ryggen enn han

Hvis tilbake at farfaren er rikere enn han

Hvis tilbake at farfaren er en mye bedre bestefar enn han

Anonymkode: f8f10...6b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Altså, for meg er dette så langt over grensen at jeg hadde nektet å være i nærheten av han. Og bedt partneren min ta et oppgjør med han. Hva sier hun til dette?

Anonymkode: e8926...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn svigermor og partneren min lot det gå og ba meg overse det. Vi ble skilt. 

Anonymkode: c28d1...e22

Skrevet

Er dere etnisk norske og vet din partner om dette? Er du i konflikt med din partner? Hvis ikke dette stoppet hadde jeg nok nektet denne morfaren å komme inn i mitt hus. Det høres ut som en maktgreie og er helt hinsides borti natta galt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Joda men dette er jo faktisk litt som psykisk vold føler jeg

Har du noen gang vurdert å ta igjen?  
Hvisk noe tilbake. «Fy faen for en ånde du har» «hjelpe meg når ble tennene dine så gule» «har du driti på deg, synes det lukter møkk» «fikk du virkelig ikke til noe bedre enn dette simple huset her» «du har jammen fått litt av en ølvom, svigerfar» 

Ta igjen med samme mynt! Idioter som ham trenger å få det samme i retur, serverer du noe beskyldinger om «psykisk vold» er jeg redd han bare kommer til å le deg opp i trynet og alt blir verre for deg. 

Anonymkode: 24e18...f68

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri sett det mennesket igjen eller latt mine barn i nærheten av ham. 

Anonymkode: 572fc...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...