Gå til innhold

Jeg vet hvem du er!

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet
Ryddet?

Tråden er jo fortsatt full av utenomsnakk om hvem som har funnet seg selv osv.

(Trådstarter)

Hva vil du at vi skal svare på innlegget ditt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..for en eksistensiell tråd. :overrasket:

Men kommentaren om at gjesten kunne gå og henge seg, den var unødvendig.

Gjest Jalileh
Skrevet

Selvfølgelig vet man det, og på den måten igjen så skriver man ting man kan stå for IRL og/eller passer på hva man skriver.

Skrevet

Du har ikke noen grunn til å skryte av dette, fordi slikt detektivarbeide kan selv mindre begavede få til med hjalp av resurser på nettet som selv bestemor behersker godt.

Dersom folk utleverer visse detaljer om seg selv, så vil de kunnes spores lett.

Skrevet
Du har ikke noen grunn til å skryte av dette, fordi slikt detektivarbeide kan selv mindre begavede få til med hjalp av resurser på nettet som selv bestemor behersker godt.

Dersom folk utleverer visse detaljer om seg selv, så vil de kunnes spores lett.

Poenget mitt var verken å true eller skryte... Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at man lett kan spores opp, og det er ikke alle som er klar over eller ønsker det. Det er, som du sier, svært lite som skal til for å finne ut hvem noen er irl, og det er poenget mitt. Jeg vil at brukere skal få et litt mer bevisst forhold til hva som faktisk legges ut av informasjon, for man vet aldri hvem som finner det og hvilke hensikter de har.

Jeg forstår ikke hvordan noen kan ha dagbøker med bilder, vise til private hjemmesider osv, men mitt ønske om å forbli anonym er kanskje sterkere enn de fleste andres.

(Trådstarter)

Skrevet
Poenget mitt var verken å true eller skryte... Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at man lett kan spores opp, og det er ikke alle som er klar over eller ønsker det. Det er, som du sier, svært lite som skal til for å finne ut hvem noen er irl, og det er poenget mitt. Jeg vil at brukere skal få et litt mer bevisst forhold til hva som faktisk legges ut av informasjon, for man vet aldri hvem som finner det og hvilke hensikter de har.

Jeg forstår ikke hvordan noen kan ha dagbøker med bilder, vise til private hjemmesider osv, men mitt ønske om å forbli anonym er kanskje sterkere enn de fleste andres.

(Trådstarter)

Hvor mange her inne har blitt forfulgt eller skadet av psykopater de siste årene?

Det kan jo bli et interessant spørsmål.

Hvor mange har ikke hjemmesider med bilder, etc?

Det er nemlig mange!

Skrevet

Vel, jeg er ikke interessert i å diskutere hvor mange som har blitt forfulgt eller ikke. Poenget mitt med denne tråden har kommet tydelig frem, og da trekker jeg meg tilbake.

(Trådstarter)

Skrevet
Hvor mange her inne har blitt forfulgt eller skadet av psykopater de siste årene?

Det kan jo bli et interessant spørsmål.

Hvor mange har ikke hjemmesider med bilder, etc?

Det er nemlig mange!

Det er jo ikke hovedsaklig fysisk eller psykisk vold som er "faren" ved å fortelle alt om seg selv eller legge ut "kontaktinfo", da. Synes egentlig trådstarter svarer greit selv, men en gang til, da, siden jeg ikke har deltatt i denne tråden:

Jeg kjenner folk som legger ut link til hjemmeside o.l både her og i andre, mindre fora. Jeg ser ikke noe automatisk galt i dette. Mange av disse er jo også veldig bevisste på at de legger ut såpass mye info at det er lett å finne ut hvem de er, enten man kjenner dem godt eller bare er en kollega, studiekamerat eller liknende.

Dermed skriver de ikke om kjønnssykdommene, sex-avhengigheten, stemmene i hodet osv med mindre dette er ting de også ville nevnt for totalt ukjente - eller for svigermor - sånn helt uten videre. Så langt: Ikke noe problem, selv om jeg personlig foretrekker å være anonym på et såpass stort og bredt forum som dette, mens jeg har brukt navnet mitt i mindre fag- og hobbyfora.

Det jeg derimot tror kan være lite lurt, er å legge ut masse info og bilder om seg selv, i tillegg til å enten skrive veldig intime og avslørende ting om seg selv livsstil eller psyke eller hva det måtte være) - eller (kanskje verst) om folk rundt en.

Jeg kjenner en bruker her som ikke er anonym, og om vedkommende hadde skrevet om MEG og min (eller felles kjente sin) helse, samlivsproblemer, vaner og uvaner eller "meninger" slik den andre ser det, ville jeg tatt det ille opp, faktisk. Jeg stusser når noen uten sperrer legger ut om slikt, og om jeg plutselig hadde skjønt at en av disse var en person jeg kjente eller jobbet sammen med, ville nok tilliten til denne personen sunket en god del.

Skrevet
Det er jo ikke hovedsaklig fysisk eller psykisk vold som er "faren" ved å fortelle alt om seg selv eller legge ut "kontaktinfo", da. Synes egentlig trådstarter svarer greit selv, men en gang til, da, siden jeg ikke har deltatt i denne tråden:

Jeg kjenner folk som legger ut link til hjemmeside o.l både her og i andre, mindre fora. Jeg ser ikke noe automatisk galt i dette. Mange av disse er jo også veldig bevisste på at de legger ut såpass mye info at det er lett å finne ut hvem de er, enten man kjenner dem godt eller bare er en kollega, studiekamerat eller liknende.

Dermed skriver de ikke om kjønnssykdommene, sex-avhengigheten, stemmene i hodet osv med mindre dette er ting de også ville nevnt for totalt ukjente - eller for svigermor - sånn helt uten videre. Så langt: Ikke noe problem, selv om jeg personlig foretrekker å være anonym på et såpass stort og bredt forum som dette, mens jeg har brukt navnet mitt i mindre fag- og hobbyfora.

Det jeg derimot tror kan være lite lurt, er å legge ut masse info og bilder om seg selv, i tillegg til å enten skrive veldig intime og avslørende ting om seg selv livsstil eller psyke eller hva det måtte være) - eller (kanskje verst) om folk rundt en.

Jeg kjenner en bruker her som ikke er anonym, og om vedkommende hadde skrevet om MEG og min (eller felles kjente sin) helse, samlivsproblemer, vaner og uvaner eller "meninger" slik den andre ser det, ville jeg tatt det ille opp, faktisk. Jeg stusser når noen uten sperrer legger ut om slikt, og om jeg plutselig hadde skjønt at en av disse var en person jeg kjente eller jobbet sammen med, ville nok tilliten til denne personen sunket en god del.

Ok, ja, tja, deg om det. :sjarmor:

Skrevet
Ok, ja, tja, deg om det.  :sjarmor:

Hva mener du? Jeg synes forøvrig det er underholdende nok å få fullt innblikk i andre menneskers liv via forumet her, men jeg ville ikke akkurat gitt en person som utleverer sin nærmeste familie og slenger dritt om bestevennene sine full tillit på jobb eller privat. Synd om vedkommende skulle ønske seg litt mer ansvar på jobb, f eks. DetKAN få konsekvenser i noen tilfelle:-)

Skrevet
Moderator kan finne ut av hvem en gjest er og hvem en bruker er.

Visste du ikke det? Spør en moderator på ris og ros da vel.

å? hvilke grunner har moderator til det? hvem gir moderator fullmakt til slikt+

utifra kun ip-adr, så SKAL man ha gode grunner.

Om det finnes en "syking" av moderator, så kan vel moderator misbruke det også. Og moderator er vel ikke sjekket i hue og r...før de fikk jobben.

om så tilfelle, så er det en god grunn til å holde seg vekk fra Kg.

Om det er slik som du påstår, så påstår jeg at det er helt ulovlig fra kg sin side.

Skrevet

Nettopp derfor er jeg selektiv med hvilken informasjon jeg legger ut om meg selv.

Ingen kan vite hvem som leser her inne.

Skrevet

Det blir opp til hver og en hva som skal legges ut og ikke av personlig info, og eventuelt personlige problemer i tillegg. Dette er ikke reelt sett farlig, det er bare informasjon. Hva du mener om saken blir kun din personlige moral: ”Sånt snakker vi ikke om!”, etc.

Voksne mennesker må nesten få ta egne valg og eventuelt begå egne tabber. Dette blir opp til hver og ens intelligens - og dersom den mangler, hjelper det lite med innlegg som dette, sett som både advarsel og etterpåklokskap.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Det er utrolig hvor mye tåpeligheter dere klarer å servere til en som prøver å gi et godt råd.

Alle bør forstå at dette var både seriøst og godt ment.

Jeg tror også at det var en opplysning som kan være nyttig å ta med seg for mange som også opererer i mange andre fora enn KG.

Det er tydeligvis ikke alle som har fått mobbet fra seg i barneskolen.

På denne måten tar dere fra alle enhver lyst til å komme med gode råd her inne.

Godt at det er noen her som fortsatt kan tenke fornuftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...