Gå til innhold

Tilbakeholden i senga?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg har veldig mye til felles seksuelt, vi er veldig kompatible. Men han er ikke spesielt frempå, og viser ikke så mye interesse. Virker som om han holder igjen og venter på at jeg skal dra igang. 

Er det noen menn som kan forklare hva som kan være årsaken? Jeg tror ikke det er mangel på lyst. Han er veldig sensitiv og avventende. Derfor ender det med at jeg også avventer og holder igjen, fordi jeg ikke vil presse han hvis han ikke vil eller orker. 

Hvorfor holder menn igjen hvis de egentlig vil?

Han vet om min fortid og traumer og overgrep osv. Men vi har vært sammen lenge nå, og jeg har vært tydelig på at jeg liker at han tar for seg. Vi er veldig trygge på hverandre, men jeg sliter med å tolke dette. 

Anonymkode: 83577...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har måtte prate mye om det samme. Årsaken til at min mann avventer mitt initiativ er at den som tar initiativet oftest begynner med ekstraservice for den andre. Dette i utgangspunktet for å sikre at begge er kåtet opp før sex, og den som tar initiativet er jo som regel allerede lysten. Så er det bare det at min mann liker så altfor godt at det er jeg som yter slik ekstraservice for ham i innledningen. Såpass at han gjerne venter på mitt initiativ uansett hvor kåt han er. 

Dette har både såret og irritert meg, for jeg liker jo også å motta slik ekstraservice innledningsvis, og mener dette bør være rettferdig fordelt. Så har tatt det opp mange ganger. Da skjerper han seg en stund, og så er det tilbake til at han ligger i sitrende forventning om at jeg tar inutiativet, og begynner med mye kos til ham. 

I perioder har dette medført at jeg bare har onanert istedenfor å ta initiativet, fordi jeg blir lei av denne egoismen. Jeg trenger ikke engang at det er nøyaktig 50/50 hvem som får ekstraservice i starten, men når det nærmer seg 10 av 10 ganger i hans favør, fordi han venter på dette uansett hvor lyst han har, da går jeg lei. 

Anonymkode: 4f553...4da

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Min var slik pga overdrevent mye hensyn. Om jeg hadde sagt 6 timer før at jeg hadde småvondt i hodet eller noe så skulle ikke han presse seg på. Vi tok en lang prat om at det er viktig for meg også å føle meg begjært og at han kan stole på at jeg sier ifra der og da om jeg ikke er i modus. Dette tok han til seg og siste 4 år har han blitt avvist én gang, og det var pga mageknip og løs mage. Vi har sex hver/annenhver dag. Snakk med mannen din du så finner dere ut av det😄

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjæresten og jeg har veldig mye til felles seksuelt, vi er veldig kompatible. Men han er ikke spesielt frempå, og viser ikke så mye interesse. Virker som om han holder igjen og venter på at jeg skal dra igang. 

Menn kan også være svært responsive i sitt tenningsmønster.

Jeg er også glad i sex og har null hemninger. Allikevel tar jeg mer eller mindre aldri initiativ da mitt tenningsmønster er utpreget responsivt.

Derfor kan jeg også trives like bra med sex 1 gang i året som med sex daglig. Alt avhenger av partners initiativ. 

Anonymkode: 046ec...f46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har måtte prate mye om det samme. Årsaken til at min mann avventer mitt initiativ er at den som tar initiativet oftest begynner med ekstraservice for den andre. Dette i utgangspunktet for å sikre at begge er kåtet opp før sex, og den som tar initiativet er jo som regel allerede lysten. Så er det bare det at min mann liker så altfor godt at det er jeg som yter slik ekstraservice for ham i innledningen. Såpass at han gjerne venter på mitt initiativ uansett hvor kåt han er. 

Dette har både såret og irritert meg, for jeg liker jo også å motta slik ekstraservice innledningsvis, og mener dette bør være rettferdig fordelt. Så har tatt det opp mange ganger. Da skjerper han seg en stund, og så er det tilbake til at han ligger i sitrende forventning om at jeg tar inutiativet, og begynner med mye kos til ham. 

I perioder har dette medført at jeg bare har onanert istedenfor å ta initiativet, fordi jeg blir lei av denne egoismen. Jeg trenger ikke engang at det er nøyaktig 50/50 hvem som får ekstraservice i starten, men når det nærmer seg 10 av 10 ganger i hans favør, fordi han venter på dette uansett hvor lyst han har, da går jeg lei. 

Det var leit. Veldig dumt at det er slik for deg. 

Føler heldigvis ikke at det er samme her, for han bruker virkelig mye tid og flid på meg, gjerne uten forventning om noe tilbake. 

Men jeg kjenner på bekymringer som "liker han meg ikke lenger", "liker han ikke å ha sex med meg". Han sier det ikke er tilfellet, og han mener han tar initiativet oftest. Kan hende han er mer sensitiv på hva initiativ er, jeg vet ikke helt. 

Vi snakker mye om det også, det er ikke slik at vi ikke snakker om alt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn kan også være svært responsive i sitt tenningsmønster.

Jeg er også glad i sex og har null hemninger. Allikevel tar jeg mer eller mindre aldri initiativ da mitt tenningsmønster er utpreget responsivt.

Derfor kan jeg også trives like bra med sex 1 gang i året som med sex daglig. Alt avhenger av partners initiativ. 

Dette var interessant. Kan du forklare litt mer om hvordan det fungerer? Og hvorfor er en gang i året like bra som hver uke? Jeg er nysgjerrig. (TS)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette var interessant. Kan du forklare litt mer om hvordan det fungerer? Og hvorfor er en gang i året like bra som hver uke? Jeg er nysgjerrig. (TS)

Det fungerer egentlig bare på den måten at sex ekstremt sjeldent er noe jeg tenker på. Det må partners initiativ til for å trigge at tankene mine går inn på sex.

Samtidig skal det veldig lite til. Så ved partners initiativ, så får jeg lyst med en gang. Derfor kunne jeg fint hatt sex og fått lyst på sex hver dag dersom partner tok initiativ hver dag. Samtidig så er det som sagt slik at sex ikke ramler ned i tankene mine uten den triggeren og dermed er det akkurat det samme for meg om jeg har sex hver dag eller 1 gang i året. 
Det man ikke tenker på blir heller ikke et savn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det fungerer egentlig bare på den måten at sex ekstremt sjeldent er noe jeg tenker på. Det må partners initiativ til for å trigge at tankene mine går inn på sex.

Samtidig skal det veldig lite til. Så ved partners initiativ, så får jeg lyst med en gang. Derfor kunne jeg fint hatt sex og fått lyst på sex hver dag dersom partner tok initiativ hver dag. Samtidig så er det som sagt slik at sex ikke ramler ned i tankene mine uten den triggeren og dermed er det akkurat det samme for meg om jeg har sex hver dag eller 1 gang i året. 

Skjønner. Vet ikke om han er sånn. Kan spørre.

Jeg vet jo at han tenker på seksuelle handlinger mellom oss regelmessig (kanskje flere ganger om dagen også) og da blir jeg innimellom litt lei meg når vi møtes og han ikke uttrykker noe eller viser seksuell interesse når jeg endelig er der. 

Men det er mye fysisk kontakt, vi er veldig kosete. Er alltid inntil hverandre. Så det handler heller ikke om at han ikke liker fysisk kontakt eller kos.

AnonymBruker
Skrevet

Dere må snakke sammen, så ha sex sammen der du guider han litt... :) 

Elsker også selv å bli tatt, litt røfft. Bakfra på kne for eks, der han er sjefen. Da gir jeg meg helt over, orgasmene kommer lett da.

Anonymkode: 5a071...781

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere må snakke sammen, så ha sex sammen der du guider han litt... :) 

Elsker også selv å bli tatt, litt røfft. Bakfra på kne for eks, der han er sjefen. Da gir jeg meg helt over, orgasmene kommer lett da.

Anonymkode: 5a071...781

Det snodige her er at han er den dominante, og jeg den submissive 😂 Men kanskje han er slik som ab-f46 jeg svarte over. At han bare må skrus på når jeg vil, på en måte.

Vi snakker jo om det. Men har ikke knukket koden eller funnet ut hvorfor det er nettopp slik som det er. Han kan sitte og fortelle meg om at han har tenkt på saker og ting som vi kan gjøre og at han har sett noe han tenkte vi kunne gjøre. Men han er ikke typen som kaster meg over bordet og tar meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var leit. Veldig dumt at det er slik for deg. 

Føler heldigvis ikke at det er samme her, for han bruker virkelig mye tid og flid på meg, gjerne uten forventning om noe tilbake. 

Men jeg kjenner på bekymringer som "liker han meg ikke lenger", "liker han ikke å ha sex med meg". Han sier det ikke er tilfellet, og han mener han tar initiativet oftest. Kan hende han er mer sensitiv på hva initiativ er, jeg vet ikke helt. 

Vi snakker mye om det også, det er ikke slik at vi ikke snakker om alt. 

Min er også veldig raus, ETTER at han har fått ekstraservice, men tydeligvis altfor ego angående sitt ønske om dette først. Selv om jeg gang på gang har forklart både at sex også er bedre for meg når jeg har fått god oppvarming, og at dette gjør meg trist og lei. 

Jeg gjør så gjerne akkurat det samme etter at han har gitt meg oppmerksomhet, så det er ikke enten eller heller, at han ikke får dette dersom han gir meg oppmerksomhet først, bare at han er for ego i å ville ha den servicen først selv. 

Du får spørre ham hva han legger i å ta initiativet. Min mener han har tatt initiativet når han legger seg tydelig til rette for at jeg skal begynne å kose med ham. Altså jeg vet at det er et initiativ, en oppfordring, men det er et så lat og ego initiativ at det bare irriterer meg. 

Siden vi har snakket om dette så mange ganger allerede gir jeg gjerne utrykk for det også. Alt fra "Du, bestillinger fungerer nok bedre ovenfor prostituerte.", til "Du vet hva som fungerer bedre enn det der! Om du er kåt og ønsker at jeg skal bli kåt også, så gjør noe med det! Ikke bare ligg der!"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du pleier ikke å overraske partner med å "ta" henne? Blir det til at din partner må ta initiativet hver gang? Hvordan fungerer det for dere? Dersom du er i forhold. Har det noen gang blitt problemer med at partner ikke føler nok interesse eller lyst fra din side?

Jeg føler noen ganger at han kunne levd lykkelig for alltid uten sex. Er sjeldent jeg blir "tatt" eller opplever sterk lyst fra hans side. 

Han sier selv at han er enkel å få igang. Men jeg savner litt at han har lyst på meg uten påvirkning direkte fra meg først.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du pleier ikke å overraske partner med å "ta" henne? Blir det til at din partner må ta initiativet hver gang? Hvordan fungerer det for dere? Dersom du er i forhold. Har det noen gang blitt problemer med at partner ikke føler nok interesse eller lyst fra din side?

Jeg føler noen ganger at han kunne levd lykkelig for alltid uten sex. Er sjeldent jeg blir "tatt" eller opplever sterk lyst fra hans side. 

Han sier selv at han er enkel å få igang. Men jeg savner litt at han har lyst på meg uten påvirkning direkte fra meg først.

Nei jeg pleier ikke å overraske partner på den måten. Jeg tenker jo aldri på det😊

Det fungerer sånn at hun tar initiativ når hun vil ha sex også er jeg klar i løpet et par sekunder. Det har fungert i 24 år for vår del, så veldig misfornøyd er hun neppe😊

Jeg får veldig sterk lyst, men den må trigges. Men jeg skjønner veldig godt at du kan oppleve manglende initiativ fra han som et savn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...