AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Litt usikker på hvor denne skal, men barnet mitt og en gruppe venner var ute på «ring på spring» i går ettermiddag. Det er selvsagt ikke greit, og han har fått tilsnakk og kjeft. Men: De ble tatt bilde av, og bildet har blitt delt i sosiale medier. Hvordan går jeg frem for å stoppe det? Anonymkode: ba1ab...53c
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. mai Populært innlegg #2 Skrevet 18. mai Vis bildet til ungen og si at sånt kan skje når man er på folks private eiendom. Anonymkode: 291a6...4e6 58 35
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Ring og spring på selveste 17 mai? Problemet ditt er ikke deling på nettet Anonymkode: 11035...e8f 33 14
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt usikker på hvor denne skal, men barnet mitt og en gruppe venner var ute på «ring på spring» i går ettermiddag. Det er selvsagt ikke greit, og han har fått tilsnakk og kjeft. Men: De ble tatt bilde av, og bildet har blitt delt i sosiale medier. Hvordan går jeg frem for å stoppe det? Anonymkode: ba1ab...53c Kontakt dem som har delt bildet og be dem om å slette det. Anonymkode: a4b08...932 11 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Vis han bildet. Kanskje han lærer av dette da, når han ser han er hengt ut til spott og spe for alle. Alle kan se hva slags fa...skap han driver med. Du kan starte med å kontakte de som har postet bildet da, og høre om de vennligst kan fjerne det? Er det mindreårige barn, så finnes det vel lover som beskytter dem fra å bli spredd bilder av i sosiale medier? Sjekk det ut. Anonymkode: e62b6...026 13
AnonymBruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai da kan du spør vedkommende som har delt det om de kan slette det. Ellers er det ikke så mye man kan gjøre. Hadde jeg vært deg hadde jeg vist det til mitt barn og forklart at dette er en mulig konsekvens av å gjøre folk forbanna og gjøre ting som ikke er greit. Er man med på leken må man tåle steken... som du sikkert har hørt før. Anonymkode: 47a93...cb8 22 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai Slapp av da folkens. Vi lekte også ring på spring på da vi var små. (Og slapp å bli publisert på nett.) Det er ikke verdens undergang. Han har fått kjeft. Hvis de ikke vil slette bildet kan du prøve å rapportere det, men jeg er usikker på om det fungerer så bra. Anonymkode: a4b08...932 28 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Litt usikker på hvor denne skal, men barnet mitt og en gruppe venner var ute på «ring på spring» i går ettermiddag. Det er selvsagt ikke greit, og han har fått tilsnakk og kjeft. Men: De ble tatt bilde av, og bildet har blitt delt i sosiale medier. Hvordan går jeg frem for å stoppe det? Anonymkode: ba1ab...53c Var det de på Brisleby, som også hadde ødelagt blomsterpotter? Anonymkode: d44f0...1df
AnonymBruker Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var det de på Brisleby, som også hadde ødelagt blomsterpotter? Anonymkode: d44f0...1df Briskeby 😂 Anonymkode: d44f0...1df
AnonymBruker Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai Du kan ringe personen å be han slette det, hvis ikke anmelder du. Det er ikke lov å dele bilder av mindreårige.. Anonymkode: b0b71...24d 9 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Herregud. Som at et bilde på nett løser problemet til disse folkene. Så hårsår! Be de fjerne bildet asap. Der er ikke greit å publisere bilder av fremmede på nett. Og dette er jo klart for å henge de ut. The punishment does not fit the crime. Anonymkode: 3b829...aab 7 4
Kygos Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ring og spring på selveste 17 mai? Problemet ditt er ikke deling på nettet Anonymkode: 11035...e8f Det er åpenbart den som deler bildet av noen unger som driver med rampestreker som har et problem. Ulovlig er det og. 7 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai Da gjør han neppe det igjen på en stund Anonymkode: fbf07...8fd
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai Ja ja, sånn går det når man kødder med andre. Er man med på leken må man tåle steken. Anonymkode: cb1e3...f8c 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai #16 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vis han bildet. Kanskje han lærer av dette da, når han ser han er hengt ut til spott og spe for alle. Alle kan se hva slags fa...skap han driver med. Du kan starte med å kontakte de som har postet bildet da, og høre om de vennligst kan fjerne det? Er det mindreårige barn, så finnes det vel lover som beskytter dem fra å bli spredd bilder av i sosiale medier? Sjekk det ut. Anonymkode: e62b6...026 Starte med å kontakte de. Ikke glem å beklage først. Kanskje ungen kan skrive en lapp å beklage, kjøpe/plukke blomster. Deretter muligens spørre om anonymisering. Anonymkode: 700ad...16b 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #17 Skrevet 18. mai Det er konsekvensen av å vokse opp i den digitale verden. Da jeg var barn på 80-90 tallet, hadde vi ikke det problemet. I den tiden fikk voksne lov til å kjefte på andre sine barn. En gang vi hadde ring på spring, så ble vi tatt. Da ble vi tvunget til å komme inn å drikke kaffe i stua dems 😅 Vi holdt oss unna det huset i framtiden. Anonymkode: fe105...ee8 7 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai #18 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Starte med å kontakte de. Ikke glem å beklage først. Kanskje ungen kan skrive en lapp å beklage, kjøpe/plukke blomster. Deretter muligens spørre om anonymisering. Anonymkode: 700ad...16b Skrive lapp? Jeg tenker de bør ringe på og be om unnskyldning Anonymkode: d44f0...1df 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #19 Skrevet 18. mai Ring til vedkommende som la det ut. Beklag at han gjorde det og be de fjerne bildet. Hvis de motsetter seg det så kan du enten gi f eller kontakte politiet. Verden går ikke under av at det ligger et bilde på Facebook, og 99% av alle som leser innlegget synes ringe og stikk er morsomt og gir gode minner til barndommen I mitt stille sinn så hadde jeg vært stolt av ungen som var ute og drev med ringestikke og andre uskyldinge ting som barn har gjort i alle år Anonymkode: b32a9...41d 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #20 Skrevet 18. mai TS her. Jeg har ikke sett bildet selv og vet ikke hvem som har lagt det ut, ellers hadde jeg så klart kontaktet vedkommende. Det er delt i en gruppe som jeg tydeligvis ikke er med i. Jeg prøver å finne ut hvem som har delt. Da jeg vokste opp, så både tulleringte vi og drev litt med ring på spring. Vi ble tatt, fikk kjekt og sluttet med det. Og vokste opp til å bli ansvarlige voksne. At sønnen drev med ring på spring er så klart ikke greit, og jeg hadde støttet fullt ut om en voksen kjeftet på ham og vennene. Jeg har også tatt barn i å gjøre rampestreker og hever gjerne stemmen og sier i fra. Men å ta bilder av andres barn og dele er uansett ikke ok. Anonymkode: ba1ab...53c 7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå