Gå til innhold

Bilde av barnet mitt delt i sosiale medier

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvor denne skal, men barnet mitt og en gruppe venner var ute på «ring på spring» i går ettermiddag. Det er selvsagt ikke greit, og han har fått tilsnakk og kjeft. Men: De ble tatt bilde av, og bildet har blitt delt i sosiale medier. Hvordan går jeg frem for å stoppe det? 

Anonymkode: ba1ab...53c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring og spring på selveste 17 mai? 

Problemet ditt er ikke deling på nettet 

Anonymkode: 11035...e8f

• Liker 33
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt usikker på hvor denne skal, men barnet mitt og en gruppe venner var ute på «ring på spring» i går ettermiddag. Det er selvsagt ikke greit, og han har fått tilsnakk og kjeft. Men: De ble tatt bilde av, og bildet har blitt delt i sosiale medier. Hvordan går jeg frem for å stoppe det? 

Kontakt dem som har delt bildet og be dem om å slette det. 

Anonymkode: a4b08...932

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vis han bildet. Kanskje han lærer av dette da, når han ser han er hengt ut til spott og spe for alle. Alle kan se hva slags fa...skap han driver med.

Du kan starte med å kontakte de som har postet bildet da, og høre om de vennligst kan fjerne det? Er det mindreårige barn, så finnes det vel lover som beskytter dem fra å bli spredd bilder av i sosiale medier? Sjekk det ut.

Anonymkode: e62b6...026

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

da kan du spør vedkommende som har delt det om de kan slette det. 

Ellers er det ikke så mye man kan gjøre. Hadde jeg vært deg hadde jeg vist det til mitt barn og forklart at dette er en mulig konsekvens av å gjøre folk forbanna og gjøre ting som ikke er greit. 

Er man med på leken må man tåle steken... som du sikkert har hørt før. 

Anonymkode: 47a93...cb8

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles lærepenge… 

Anonymkode: a69d3...ad4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av da folkens. Vi lekte også ring på spring på da vi var små. (Og slapp å bli publisert på nett.) Det er ikke verdens undergang. Han har fått kjeft. 

Hvis de ikke vil slette bildet kan du prøve å rapportere det, men jeg er usikker på om det fungerer så bra. 

Anonymkode: a4b08...932

• Liker 28
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Var det de på Brisleby, som også hadde ødelagt blomsterpotter?

Anonymkode: d44f0...1df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det de på Brisleby, som også hadde ødelagt blomsterpotter?

Briskeby 😂

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe personen å be han slette det, hvis ikke anmelder du. Det er ikke lov å dele bilder av mindreårige.. 

Anonymkode: b0b71...24d

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Som at et bilde på nett løser problemet til disse folkene. Så hårsår!

Be de fjerne bildet asap. Der er ikke greit å publisere bilder av fremmede på nett. Og dette er jo klart for å henge de ut. 

The punishment does not fit the crime.

Anonymkode: 3b829...aab

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ring og spring på selveste 17 mai? 

Problemet ditt er ikke deling på nettet 

Anonymkode: 11035...e8f

Det er åpenbart den som deler bildet av noen unger som driver med rampestreker som har et problem. Ulovlig er det og. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Da gjør han neppe det igjen på en stund 

Anonymkode: fbf07...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Ja ja, sånn går det når man kødder med andre.

Er man med på leken må man tåle steken.

Anonymkode: cb1e3...f8c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vis han bildet. Kanskje han lærer av dette da, når han ser han er hengt ut til spott og spe for alle. Alle kan se hva slags fa...skap han driver med.

Du kan starte med å kontakte de som har postet bildet da, og høre om de vennligst kan fjerne det? Er det mindreårige barn, så finnes det vel lover som beskytter dem fra å bli spredd bilder av i sosiale medier? Sjekk det ut.

Anonymkode: e62b6...026

Starte med å kontakte de. Ikke glem å beklage først. Kanskje ungen kan skrive en lapp å beklage, kjøpe/plukke blomster. Deretter muligens spørre om anonymisering. 

Anonymkode: 700ad...16b

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er konsekvensen av å vokse opp i den digitale verden.

Da jeg var barn på 80-90 tallet, hadde vi ikke det problemet. I den tiden fikk voksne lov til å kjefte på andre sine barn. En gang vi hadde ring på spring, så ble vi tatt. Da ble vi tvunget til å komme inn å drikke kaffe i stua dems 😅 Vi holdt oss unna det huset i framtiden. 

Anonymkode: fe105...ee8

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Starte med å kontakte de. Ikke glem å beklage først. Kanskje ungen kan skrive en lapp å beklage, kjøpe/plukke blomster. Deretter muligens spørre om anonymisering. 

Anonymkode: 700ad...16b

Skrive lapp? Jeg tenker de bør ringe på og be om unnskyldning 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring til vedkommende som la det ut. Beklag at han gjorde det og be de fjerne bildet. Hvis de motsetter seg det så kan du enten gi f eller kontakte politiet. Verden går ikke under av at det ligger et bilde på Facebook, og 99% av alle som leser innlegget synes ringe og stikk er morsomt og gir gode minner til barndommen

I mitt stille sinn så hadde jeg vært stolt av ungen som var ute og drev med ringestikke og andre uskyldinge ting som barn har gjort i alle år :)

Anonymkode: b32a9...41d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Jeg har ikke sett bildet selv og vet ikke hvem som har lagt det ut, ellers hadde jeg så klart kontaktet vedkommende. Det er delt i en gruppe som jeg tydeligvis ikke er med i. Jeg prøver å finne ut hvem som har delt. 

Da jeg vokste opp, så både tulleringte vi og drev litt med ring på spring. Vi ble tatt, fikk kjekt og sluttet med det. Og vokste opp til å bli ansvarlige voksne. At sønnen drev med ring på spring er så klart ikke greit, og jeg hadde støttet fullt ut om en voksen kjeftet på ham og vennene. Jeg har også tatt barn i å gjøre rampestreker og hever gjerne stemmen og sier i fra. Men å ta bilder av andres barn og dele er uansett ikke ok. 

• Liker 7
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...