AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Eg (far) har en eks som betaler meg 5200.- i bidrag. Vi har to barn i tenåra som bor med meg 100% og lagde en privat avtale i 2017. Summen har vært den samme i alle år. Eg ville indeksregulere den men det står ikke i avtalen så da går ikke ho med på det. Min årsinntekt er ca 600.000.- og hennes ca det samme kansje noe lavere da ho jobber 75% Hva får andre i bidrag ? Anonymkode: 0f5ef...de7
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Slike avtaler er vel ikke skrevet i stein? Reforhandling er på sin plass. Ta det gjennom NAV. Anonymkode: 5acee...66d 1 1
frenchygirl Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Eg (far) har en eks som betaler meg 5200.- i bidrag. Vi har to barn i tenåra som bor med meg 100% og lagde en privat avtale i 2017. Summen har vært den samme i alle år. Eg ville indeksregulere den men det står ikke i avtalen så da går ikke ho med på det. Min årsinntekt er ca 600.000.- og hennes ca det samme kansje noe lavere da ho jobber 75% Hva får andre i bidrag ? Anonymkode: 0f5ef...de7 Jeg ville ha vist til barneloven paragraf 73. Jeg tolker loven dithen at så lenge det ikke står skrevet i avtalen at det IKKE skal indeksreguleres, så skal den indeksreguleres. Bidraget ditt som var på 5200 i 2017, skulle egentlig nå vært rett under 7000 kroner i måneden. EDIT: Om hun ikke tar til fornuft, så ville jeg tatt bidraget gjennom NAV. Endret 17 timer siden av frenchygirl edit 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Ta det igjennom nav Anonymkode: 4980f...1b1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta det igjennom nav Anonymkode: 4980f...1b1 Enig. Ta det gjennom NAV. Hun skal nok betale nye mer for barna sine enn dette. Får du barnetrygden eller får mor 2000 per barn i måneden fra staten? Anonymkode: e39f1...21c
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Her er bidragskalkulatoren til NAV. https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0 Jeg tenker at NAV ville trukket mor ca 5000 per barn. Anonymkode: e39f1...21c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva får andre i bidrag ? Anonymkode: 0f5ef...de7 Hva andre får er ikke relevant. BarneBIDRAG (ikke trygd) blir indeksregulert hvert år når det går via Nav. Du trenger ikke hennes samtykke for å ta beregning og innkreving via nav, bare å søke hos nav i dag om hun ikke vil indeksregulere det. Anonymkode: 3164e...cea
Tyl Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig. Ta det gjennom NAV. Hun skal nok betale nye mer for barna sine enn dette. Får du barnetrygden eller får mor 2000 per barn i måneden fra staten? Anonymkode: e39f1...21c Ts her. Eg får barnetrygden. Eg får utvidet, så det tilsvarer det samme som for 3stk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå