coralgol Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden 8 mnd gammel baby våkner hver time og har gjort det i alle 8 mnd, er så sliten, hva skal til for å få noen timer med søvn? Ender i ekstremt gråteanfall om han ikke tas med en gang han våkner
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Hvor sover han? Anonymkode: a2cfb...17a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Hos oss var det samsoving som var løsningen. Vi kunne enten bruke sjukt mye tid våkne om natta for å få baby til å sove, eller vi kunne sove alle sammen i samme seng. Min søvn var kanskje ikke 100%, men jeg sov iallefall. Anonymkode: 00d77...bc2 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Har dere vært hos kiropraktor? Anonymkode: 5f9a9...c65
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Samsoving, som jo er det som er det naturlige for barn. Mennesker er de eneste pattedyrene som kan finne på å ikke sover med babyene tett inntil seg. Anonymkode: 3c590...a87 2 1
coralgol Skrevet 11 timer siden Forfatter #8 Skrevet 11 timer siden Sover i egen seng inntil foreldre, men ender opp i senga vår. roer seg kun ned flaske eller papp, noe som ender med overfylt mage og ikke frokost sulten
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden coralgol skrev (5 minutter siden): Sover i egen seng inntil foreldre, men ender opp i senga vår. roer seg kun ned flaske eller papp, noe som ender med overfylt mage og ikke frokost sulten Er det så viktig at ungen er sulten når det er frokost? Anonymkode: 440ca...f37
coralgol Skrevet 11 timer siden Forfatter #10 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det så viktig at ungen er sulten når det er frokost? Anonymkode: 440ca...f37 Nei nei, men skulle ønske han snart sov mer enn en time om natten uten å villa ha melk, vi foreldre blir slitne også
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Ser at andre nevner samsoving - for oss var det nettopp å kutte samsoving som hjalp, babyen våknet hver time da vi samsov (til ni mnd). Vi la ham på sprinkelseng på et annet rom, og faren tok babyen på natta, sov på madrass like utenfor døra en periode.. De første tre nettene var det masse gråt, men faren trøstet og bysset (i verste fall gi litt vann, men aldri melk) og vips fjerde natta begynte babyen å sove godt. I natt (en mnd senere) sov han natta gjennom!! Som regel våkner babyen 0-2 ganger nå etter at vi flyttet ham på eget rom. Før jeg legger meg tar jeg ham ut av sprinkelsenga og ammer en siste gang mens han halvsover og legger ham tilbake, så det blir 22-06 uten melk heller enn 19-06. Hadde samme problemet med de to eldste barnet, at de våknet ofte da de sov på rom med oss. Anonymkode: 2cb64...99e 2 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden coralgol skrev (18 minutter siden): Sover i egen seng inntil foreldre, men ender opp i senga vår. roer seg kun ned flaske eller papp, noe som ender med overfylt mage og ikke frokost sulten Vel der har du grunnen. Barnet hører foreldrene og våkner derfor lettere. Mine sov natten igjennom i løpet av et par netter etter at de fikk eget rom. Hadde døren åpen imellom så hørte de like godt som om de var sammen med meg, men avstanden gjorde at de ikke våknet hele tiden. Med natten igjennom mener jeg å sove mellom 00 og 06. Anonymkode: 825e6...8f0 2 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden Jeg sier ikke at vår vei er fasit, men jeg hadde en gutt som våknet hver halvtime for amming. Sov i samme seng som meg og hadde fri tilgang hele natten. samsoving var ikke løsningen for meg hvertfall. Var helt zombie og hadde vel et halvt år hvor jeg aldri fikk mer enn halvtime med sammenhengende søvn. Vi kutta nattmaten helt da ha var 9 måneder. Satt en regel om at mellom 20-06 så var det null amming. Samtidig la jeg ham på eget rom i egen seng. Hadde to netter hvor han protesterte vilt. Jeg var på rommet med han og trøstet og bysset, men mat fikk han ikke. La han ned i egen seng og ventet til han til slutt sovnet. Gjentok hele natta gjennom og gikk ut av rommet i de lommene han faktisk sov. natt nr 3 sov han 12 timer i strekk. Etter det har han vært verdens enkleste søvnmessig. Anonymkode: 40eb6...3a3 1 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samsoving. Anonymkode: 2cde9...ff0 Samsoving ja❤️ Anonymkode: 68431...6c7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden Noen trenger mer trygghet enn andre! Anonymkode: 68431...6c7
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vel der har du grunnen. Barnet hører foreldrene og våkner derfor lettere. Mine sov natten igjennom i løpet av et par netter etter at de fikk eget rom. Hadde døren åpen imellom så hørte de like godt som om de var sammen med meg, men avstanden gjorde at de ikke våknet hele tiden. Med natten igjennom mener jeg å sove mellom 00 og 06. Anonymkode: 825e6...8f0 Vel det er ikke grunnen for alle. Min baby våknet like ofte, som regel oftere, om vi ikke var i rommet. Samsov vi våknet hun hver time eller iblant annenhver time. Sov hun alene våknet hun gjerne hvert kvarter. TS har ingen råd, det er beintøft. Eneste som funket litt her var å akseptere at det ikke var noe å gjøre ved og så samsove så oppvåkningene ble så korte som mulig. Vi kuttet etterhvert nattamming men det hjalp ikke for oss og gjorde bare at det tok lenger tid for både jeg og baby å sovne igjen. Om jeg ammet så sovnet vi iallfall fort igjen. Jeg la meg tidlig, far tok en del morninger så jeg fikk sovet litt ekstra. Da jeg var i perm sov jeg dupp med baby men akkurat 7-10 mnd alder så jobbet jeg, men tok ammefri. Ble fysisk syk av å sove så dårlig men fikk ikke sykemelding heller for var jo bare å slutte å amme sa legen så kom ungen til å sove gjennom natta (stemte altså ikke). Det ble heldigvis gradvis bedre over tid. Vi fant aldri ut hva det var men jeg har hele tiden mistenkt reflux. Men fastlegen ville ikke utrede noe mer på det. Anonymkode: 731f8...2d0
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden Tenker dere bør forsøke to ting. Først: samsoving, om vår våkner om natten tar vibhan i senga vår. Da sover han til morgenen, men hvis vi forsøker å få han til å sove videre i egen seng har han mer urolig søvn. eller: forsøk eget rom så barnet ikke vekkes av dere. Noen barn er vare for lyder, og et host, hark eller snork er nok til å vekke dem. Anonymkode: 440ca...f37
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Det innlegg #17 sier. Begge deler må prøves, minst en uke av hver. Ellers, søvn avler søvn. Jobb med å legge tidlig (19-20) og hold knallhardt på rutinene. Gi godt med mat før leggetid, grøt og melk slik at baby er god og mett. De første oppvåkningen kan man og prøve å bare gi vann slik at han ikke bare våkner for kosen. Ellers, om man samsover med fri bar og det fungerer mtp søvn, så spiller det ingen rolle at han ikke er sulten til frokost. Det tar han igjen til lunsj. Anonymkode: a2cfb...17a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå