AnonymBruker Skrevet 17. mai #1 Skrevet 17. mai Vi har en Sibirkatt på 3,5 år. Vi var innom dyrlegen og fikk beskjed i etterkant om at vi burde slanke katten. Hun er 5,3 kg, og dyrlegen sa den burde ned til 4 kg. Vi fikk ikke snakket direkte med dyrlegen, og mistenker litt at hun ikke har tatt hensyn til at det er en Sibirkatt. Vi ser på nettet at hunnkatter skal veie mellom 4,5-7 kg, så da virker 4 kg veldig lite. Noen som vet hvordan man kan vurdere om den er overvektig? Jeg vil ikke slanke katten unødvendig! Anonymkode: cfd02...b91
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Vi fikk beskjed om det samme. Vi har en hannkatt. Han er 120 cm når han strekker seg ut. Han har også vanvittig med pels. Veier 7,5 kg. Mistenker at dyrlegen ikke kan noe om denne rasen. Sibirkatten har jo en litt mer boksete og muskuløs fasong. Vi tar ribbein testen. Er det lett å kjenne ribbeina, når katten står normalt, så er den ikke overvektig. Må du grave for å kjenne dem, så er den overvektig. Anonymkode: bdfe7...ae1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Det høres spesielt ut, uten at jeg på noen som helst måte er ekspert. Jeg synes det høres helt normalt ut for alderen jeg. Hunnkattene blir gjerne 4-5,5 kilo tror jeg. Har en Sibirkatt på halvannet år, kastrert hannkatt, som veier snaut 6 kilo. Det er helt innafor, og vi forventer at han med tiden kommer til å veie i alle fall 7,5 når han er ferdig utvokst (ca 4-årsalder). Disse har en lang vekstperiode, og er i utgangspunktet store og kraftige katter. Anonymkode: 3c0ee...99d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå