Gå til innhold

Vært syk siden tirsdag - ingen bedring - tips?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært syk med luftveisinfeksjon av et eller annet slag siden tirsdag. Merker liten bedring. Er stort sett fri for stemme, tett i hals og ører. Formen egentlig grei i korte perioder. 
Er det bare å ta tiden til hjelp? Eller kan det være hensiktsmessig med en tur på legevakta for å sjekke om det er noe som bør behandles?

Anonymkode: ec302...6c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Ble dårlig tirsdag, mistet stemmen i to dager. Syk ennå. Hoster og hoster og det rasler i halsen. Nesa er tett og det renner.

Alt som kommer ut er blankt, så det er virus, og ikke noe å drasse til legen med. Det må bare gå over av seg selv, er jeg redd.

Første forkjølelsen jeg har på lenge da, ikke hatt noen i hele vinter.

God bedring til oss begge 😛 

Anonymkode: 684f5...a14

AnonymBruker
Skrevet

Ble syk forrige fredag (8/5) og først nå jeg begynner å blir bedre.. var hos legen om tirsdagen og fikk beskjed om kraftig luftveisinfeksjon og bronkitt.  Fikk hostesaft og 1 gr paracett samt beskjed om å hvile og sove mest mulig.. 

Anonymkode: c1c09...90c

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat vært syk med mye hoste og masse gult ekspektorat.Nesten ikke stemme. Litt febril enkelte dager. Var syk nesten 14 dager. Klinikken ellers var ok og var på jobb med munnbind. Ikke vits å gå til lege hvis du har god allmenntilstand og er afebril.

Anonymkode: 7a749...b37

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da ikke noe å gå på legevakten med. Vent i såfall til du kan gå til fastlegen!

Anonymkode: 249b1...978

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mørkegrønt slim og snørr. Hoste som river langt ned i halsen. Vanskelig å sove for jeg hoster så vannvittig mye. Forsøkte cosylan ene natta, men det hjalp ikke nevneverdig. 

Mannen er nettopp ferdig med en runde på 4 uker med lungebetennelse, bihulebetennelse og div. 2 runder med antibiotika på han før han ble bedre. Men det er jo ikke smittsomt, vel?? 

Har det sykt travelt på jobb, så egentlig ikke tid til å være syk. Morgendagen er møter fra 08-14….. men jeg tror jo ikke det hjelper å slite seg ut med å prate. Det tar jo sikkert bare lengre tid å bli frisk…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vært syk med luftveisinfeksjon av et eller annet slag siden tirsdag. Merker liten bedring. Er stort sett fri for stemme, tett i hals og ører. Formen egentlig grei i korte perioder. 
Er det bare å ta tiden til hjelp? Eller kan det være hensiktsmessig med en tur på legevakta for å sjekke om det er noe som bør behandles?

Det er ikke en legevakt-sak. Legevakta er kun for akutte tilfeller og det er stor nok pågang der fra før. Tett hals? Jeg regner med at du mener sår hals? Men du kan ringe fastlegen i morgen tidlig ved åpning og høre om det er noen avbestilte timer eller skyet-timer ledig i tilfelle det er noe du må ha antibiotika for.

Anonymkode: cc2d1...56b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fastlegen holder åpent i morgen. Ring dit i morgen tidlig

Anonymkode: 64d5a...f42

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke en legevakt-sak. Legevakta er kun for akutte tilfeller og det er stor nok pågang der fra før. Tett hals? Jeg regner med at du mener sår hals? Men du kan ringe fastlegen i morgen tidlig ved åpning og høre om det er noen avbestilte timer eller skyet-timer ledig i tilfelle det er noe du må ha antibiotika for.

Anonymkode: cc2d1...56b

Nei, jeg mener at det føles som at halsen er tett. Ikke som at jeg ikke får puste, men det er merkbart tyngre å puste, spesielt om jeg ligger. 
Har sovet tilnærmet sittende de siste nettene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk siden 3. mai. Hoster enda, og er helt utmattet. Men det går fremover, sakte men sikkert. I dag har jeg sett på barnetoget, og ellers vært hjemmet og sovet. Får litt besøk noen timer i kveld. 

Noen forkjølelser sitter i lenge. Heldigvis er det lenge siden jeg fikk en runde som dette 😵‍💫

Anonymkode: d782a...dad

AnonymBruker
Skrevet

Tester alle dere syke dere for covid?

Mannen min hadde det slik mange beskriver i februar. Han er i utgangspunktet helt frisk og i god form. Ble bare dårligere og dårligere, med flere legebesøk og stadig stigende crp.

Til slutt var crp på over hundre, og han klarte nesten ikke å stå på beina. Han ble sendt rett fra legekontoret til sykehuset, hvor det ble konstatert lungebetennelse og covid…han er enda ikke helt i form. 

Anonymkode: 54d90...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...