Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør de der? 

Kundegruppen de er retter mot bryr seg neppe om noen kroner i spart moms. Så det kan ikke være det. Men det største mysteriet er at det ikke virker som om de prøver å selge noen varer. Nesten ingenting er tilgjengelig. Det de har er nesten utelukkende kun til utstilling. 

Hva er strategien? Hvorfor er de der?

Anonymkode: 8868c...ed2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet da om folk som planlegger luksuskjøp til momsfritt. Det er jo litt skummelt for de som ikke planlegger, jeg satt værfast på en flyplass og fikk matbonger jeg vekslet inn i øl, og brukte en halv månedslønn på en veske i fylla. Det var jo godt den var momsfri i det minste. 

Anonymkode: 83e1c...d0d

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jo en panikk-butikk. Kunne jo være at "rike" Fru eller Herr Oslen plutselig oppdaget at dem må gieite seg med ei veske eller klokke i stedet for en pose eller klokka på mobilen🙃

Anonymkode: 0ca4b...282

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet da om folk som planlegger luksuskjøp til momsfritt. Det er jo litt skummelt for de som ikke planlegger, jeg satt værfast på en flyplass og fikk matbonger jeg vekslet inn i øl, og brukte en halv månedslønn på en veske i fylla. Det var jo godt den var momsfri i det minste. 

Ja det var godt🤣

Anonymkode: 4fe43...270

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er mer å betrakte som showrooms. Det er først og fremst profilering og brand building. Ser du på reklameboards på flyplasser, så er de også gjerne primært benyttet til profilering av relativt dyre merker, enten det er klokker, smykker, kosmetikk, biler etc. Det gjelder å være til stede på plasser der sannsynligheten til å treffe målgruppen faktisk er svært høy, innimellom alle "hvermannsen" som skal på chartertur eller en helgetur til Gdansk.

Samtidig har det en verdi å vise frem og profilere disse brandsene for den gemene hop også: Noe av verdien i slike flashy brands ligger i disse menneskenes anerkjennelsen av eksklusiviteten og (for mange) uoppnåeligheten til disse merkene – noe som igjen øker havesyken hos mellomsjiktet som da føler en verdi i å anskaffe seg disse symboltunge gjenstandene.

Rett og slett ren psykologi mot begge grupper mao, og ganske elementært.

Anonymkode: c6d7e...448

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt topp for de som jobber på flyplassen! 

Anonymkode: c3285...af7

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

😂

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør de der? 

Kundegruppen de er retter mot bryr seg neppe om noen kroner i spart moms. Så det kan ikke være det. Men det største mysteriet er at det ikke virker som om de prøver å selge noen varer. Nesten ingenting er tilgjengelig. Det de har er nesten utelukkende kun til utstilling. 

Har handlet vesker, belter, sko, jakker og klokke på slike. Synes det er bra de er der. Synd det ikke er på Gardermoen 

Anonymkode: ca769...eca

AnonymBruker
Skrevet

Kostet det over 3000/6000 så skal den fortelles inn i Norge

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kostet det over 3000/6000 så skal den fortelles inn i Norge

Det gjorde jeg ikke. Gikk på grønt med vesken, overnattingskit fra British airways som kompensasjon for tapt bagasje, og et par flasker tax free vin.  Skal huske på å fortelle neste gang det skjer 👍

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...