AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Som barn fikk jeg penger av besteforeldre og tanter/ onkler på 17.mai til is/kaker/ pølser/lodd etc. Hva er vanlig å gi nå f. eks tantebarn? Anonymkode: a79b1...5d5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Nei, ikke i mine kretser hvertfall. Anonymkode: 0a010...101
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden vi fikk alltid noe av besteforeldre, aldri tanter og onkler, og det samme gjør barna i dag. Anonymkode: 0fc9f...8a9 1
-venter- Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Mine får 100kr av farmor, resten de trenger av oss foreldre.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Mannen har 13 barnebarn, han har pleid å vippse noen kroner ca 500 til yngste datter som har 5 barn som hun da gir videre til barna. Grunnen til at han gjør det for hun og ingen av de andre barna sine er fordi hun har det litt ekstra tøft økonomisk, de andre har en meget god økonomi, og har forståelse for at han gir til hun. Jeg som ikke har barn men er tante har aldri gitt til noen av mine tantebarn til 17. Jeg husker ikke at det var vanlig når jeg selv var barn heller. Anonymkode: d352a...ed6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Vanlig med besteforeldre her, men vi tanter og onkler gir ikke til hverandre sine barn. Anonymkode: be7b3...c58
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Har aldri tenkt tanken en gang på at jeg skulle gitt lommepenger til niesen og nevøen min. Men det er jo egentlig en veldig hyggelig ting å gjøre! Det må da holde med en hundrings, i så fall, hvis de er i barneskolealder? Går sikkert med til is og snop😂 Anonymkode: 9a632...ad0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Jeg pleide å få fra mormor og morfar. Husker det som veldig stas! Mine foreldre ga da barna var yngre. Men nå er de pensjonert med lav inntekt, så jeg har sagt at det ikke er nødvendig å bruke penger på. Nå er det mannen min og jeg som gir barna penger på 17.mai. Anonymkode: 9f21d...e41
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Mine barn har aldri fått noe for å feire 17.mai eller feriepenger av sine besteforeldre. Jeg husker jeg fikk litt feriepenger av mormor. Jeg fikk også en 20 kroning om jeg var innom bestemor. Alle mine svigerinner/svogere har en drøss med unger selv. Ville vært rart om de vipset mine. Anonymkode: bceaf...dec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå