omno_guest Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai (endret) Plutselig på instagram måtte jeg bekrefte at jeg er menneske. Kode sendt til whatsapp eller sms. Jeg valgte sms, står det kan ta 1 minutt, mdn jeg har ventet i over 1 time nå cirka. Kommer ikke inn på instagram og får ikke brukt og mye av nettverket mitt har jeg der. Flere? Hva gjør jeg? Endret 16. mai av omno_guest
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Det er vel noe greier de har begynt med nå, META. De har også begynt i messenger også. Alle brukere vil få dette så vidt jeg har forstått. Anonymkode: 4f320...22f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Men jeg kommer ikke inn på instagram nå og når søker på brukeren min der fra en annen, kommer ikke profilen min opp. I nettleser er det bare "finner ikke bruker". Threads som er koblet til instagram, der er brukeren min tilgjengelig om søker opp. Får jo ikke sms så får ikke bekreftet. Hvor lang tid tar det få sms med kode?? Flere som vet og har fått opp denne sikkerhetssjekken? Anonymkode: f947d...951
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai ^ det over var meg, eller får logget inn, men kommer rett på sikkerhetssjekken.. Anonymkode: f947d...951
AnonymBruker Skrevet 17. mai #6 Skrevet 17. mai omno_guest skrev (23 timer siden): Plutselig på instagram måtte jeg bekrefte at jeg er menneske. Kode sendt til whatsapp eller sms. Jeg valgte sms, står det kan ta 1 minutt, mdn jeg har ventet i over 1 time nå cirka. Kommer ikke inn på instagram og får ikke brukt og mye av nettverket mitt har jeg der. Flere? Hva gjør jeg? Er pga recaptcha, som vil sjekke at en ikke er spam bot. Blir nok krav om aldersverifisering også etter hvert, om ikke gjennom barnevernet (en snill melding som hjelper voksne å forstå) i sammarbeid med ISP (Telia, Telenor) i form av innlogging for å få at ISP skal være villig å la en kommunisere med denne type sider. EU setter veldig mye press på flere parter, og Norge kan dermed bli tvunget til å ta i brukt ett slikt opplegg. Det er Norges ansvar, ikke USA giganters ansvar, så lenge vi lar norske kunder få tilgang til disse - alternativet er å true med å blokkere de permanent i DNS, noe EU tilsynelatende truer med (EU kan ikke kontrollere USA, dessverre) Anonymkode: 1bb82...314
AnonymBruker Skrevet 17. mai #7 Skrevet 17. mai omno_guest skrev (23 timer siden): Plutselig på instagram måtte jeg bekrefte at jeg er menneske. Kode sendt til whatsapp eller sms. Jeg valgte sms, står det kan ta 1 minutt, mdn jeg har ventet i over 1 time nå cirka. Kommer ikke inn på instagram og får ikke brukt og mye av nettverket mitt har jeg der. Flere? Hva gjør jeg? Er pga recaptcha, som vil sjekke at en ikke er spam bot. Blir nok krav om aldersverifisering også etter hvert, om ikke gjennom barnevernet (en snill melding som hjelper voksne å forstå), i sammarbeid med ISP (Telia, Telenor), i form av innlogging for å få at ISP skal være villig å la en kommunisere med denne type sider. EU setter veldig mye press på flere parter, og Norge kan dermed bli tvunget til å ta i brukt ett slikt opplegg. Det er Norges ansvar, ikke USA giganters ansvar, så lenge vi lar norske kunder få tilgang til disse - alternativet er å true med å blokkere de permanent i DNS, noe EU tilsynelatende truer med (EU kan ikke kontrollere USA, dessverre) Anonymkode: 1bb82...314
omno_guest Skrevet 17. mai Forfatter #8 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er pga recaptcha, som vil sjekke at en ikke er spam bot. Blir nok krav om aldersverifisering også etter hvert, om ikke gjennom barnevernet (en snill melding som hjelper voksne å forstå), i sammarbeid med ISP (Telia, Telenor), i form av innlogging for å få at ISP skal være villig å la en kommunisere med denne type sider. EU setter veldig mye press på flere parter, og Norge kan dermed bli tvunget til å ta i brukt ett slikt opplegg. Det er Norges ansvar, ikke USA giganters ansvar, så lenge vi lar norske kunder få tilgang til disse - alternativet er å true med å blokkere de permanent i DNS, noe EU tilsynelatende truer med (EU kan ikke kontrollere USA, dessverre) Anonymkode: 1bb82...314 Rart at bare meg i det siste og ingen flere da...
AnonymBruker Skrevet 17. mai #9 Skrevet 17. mai omno_guest skrev (4 minutter siden): Rart at bare meg i det siste og ingen flere da... Det er det helt sikkert ikke. Jeg logger meg aldri av appene, men regner med at det dukker opp før eller senere. Anonymkode: 4f320...22f
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai Jeg begynte å bruke threads nylig. Hadde ingen poster enda, bare leste og hadde kommentert på andre tråder sånn 4-5 ganger. Så fikk jeg samme meldingen som over her, og jeg fikk aldri noen sms. Ventet flere dager, prøvde å klikke for å få den sendt på ny, men nei. Var bare å glemme hele greia. Glad jeg ikke hadde rukket å bygge et nettverk. Anonymkode: 3e5f1...93d
AnonymBruker Skrevet 18. mai #11 Skrevet 18. mai omno_guest skrev (På 16.5.2026 den 19.33): Plutselig på instagram måtte jeg bekrefte at jeg er menneske. Kode sendt til whatsapp eller sms. Jeg valgte sms, står det kan ta 1 minutt, mdn jeg har ventet i over 1 time nå cirka. Kommer ikke inn på instagram og får ikke brukt og mye av nettverket mitt har jeg der. Flere? Hva gjør jeg? Har akkurat samme problemet. Noen som vet hvordan man løser det? Har googlet, men er like klok 😬 Anonymkode: cda78...1f6
omno_guest Skrevet 19. mai Forfatter #12 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har akkurat samme problemet. Noen som vet hvordan man løser det? Har googlet, men er like klok 😬 Anonymkode: cda78...1f6 Jeg fikk det ordnet. Årsaken at jeg ikke fikk kode var fordi mobil nummeret mitt var registret på flere instagram kontoer (2 stykk). Jeg slettet mobil nr. mitt på den insta-kontoen jeg kom inn på og så ba jeg om ny kode og da fikk jeg kode.
omno_guest Skrevet 19. mai Forfatter #13 Skrevet 19. mai Har du epost eller telefon nr som du har registret på flere enn en, kan instagram ta det som spam og da kan den ene kontoen bli suspendert midlertidig
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai omno_guest skrev (3 timer siden): Har du epost eller telefon nr som du har registret på flere enn en, kan instagram ta det som spam og da kan den ene kontoen bli suspendert midlertidig Så på mine nå seks kontoer så burde jeg egentlig hatt seks ulike epostadr? de færreste har mer enn ett telefonnummer iallfall, så jeg får se om jeg finner ut av det. Takk for tips!!! 🙏🏼 Anonymkode: cda78...1f6
omno_guest Skrevet 20. mai Forfatter #15 Skrevet 20. mai (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så på mine nå seks kontoer så burde jeg egentlig hatt seks ulike epostadr? de færreste har mer enn ett telefonnummer iallfall, så jeg får se om jeg finner ut av det. Takk for tips!!! 🙏🏼 Anonymkode: cda78...1f6 jeg slettet kun mobil nr på den ene som ikke var suspendert tror jeg, samme epost addresse er fortsatt registrert på den som den andre har Fungerte få kode når jeg ikke var registrert med samme mobil nr på flere. Tror ikke epost har noe å si, koden sendes til mobil nr. Endret 20. mai av omno_guest
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå