Gjest -eline- Skrevet 17. april 2006 #61 Skrevet 17. april 2006 Lykke til i hvertfall!! Synes du er tøff, og det er jo bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. april 2006 #62 Skrevet 18. april 2006 Jepp Jeg er ferdig med å sitte med hendene i fanget, her skal det leves. En annen sak er at jeg ikke egentlig var på utkikk etter noe mannebein nå, jeg har det så fint som jeg har det Så da blir det nesten en vinn/vinn situasjon. Nesten...
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #63 Skrevet 18. april 2006 Lykke til! La oss få beskjed hvordan det gikk!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. april 2006 #64 Skrevet 18. april 2006 Takk igjen, jeg skal holde dere oppdatert
Gjest Miloff Skrevet 18. april 2006 #65 Skrevet 18. april 2006 Det blir kjempespennende å følge videre med! Det er jo BARE NØDT til å gå bra, dette her... Ikke minst får du hvertfall kjenne blodet bruset litt, nå når våren nærmer seg med stormskritt.. Det er uansett flott, at du har fokus på at "det er jo nesten en vinn/vinn-situasjon".. Det kan jo bare komme masse godt ut av dette... Så, JA - du må holde oss oppdatert.. Forresten, når skjer dette ca?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. april 2006 #66 Skrevet 19. april 2006 Det kan bli i dag faktisk... Har forandret litt på planene av forskjellige årsaker, og tror jeg bare kaster meg ut i det... HJEEEEELP
Gjest utlogga M Skrevet 19. april 2006 #67 Skrevet 19. april 2006 Hadde keg vært deg ville jeg ikke ha gjort eller sagt noenting mens du var på legeundersøkelse. Finn ut hvor han bor og hvor han evt. vanker, så går du dit tilfeldig en kveld å setter deg ved bordet hans! Ta det derfra istedenfor, det er mitt råd. M
Snupsi79 Skrevet 19. april 2006 #68 Skrevet 19. april 2006 Men KAN han virkelig si noe annet enn nei da? Jeg trodde det rett og slett ikke lot seg gjennomføre med lege/pasient-forhold, selv om man bytter lege. Du er i alle fall modig, det skal du ha. De fleste profesjonelle jeg kjenner (annen yrkesgruppe riktignok) ville løpt i motsatt retning hvis en klient ble nærgående. De som ikke hadde skygget banen er ikke av den typen man samler på for å si det litt brutalt. Yrkesetiske retningslinjer er jo noe de aller fleste bestreber seg på å overholde. ← Signerer denne. For et par uker siden måtte jeg på sykehuset med min datter, og ble møtt av verdens kjekkeste lege. Jeg må innrømme at jeg tittet etter om han hadde giftering (det hadde han ikke), men ALDRI I VERDEN at jeg ville prøvd å sjekke han opp for det. Og hadde han faktisk latt seg bli sjekket opp hadde jeg mistet all respekt for han. Leger/psykologer er i en spesiell situasjon. Tenk deg hvor mange som prøver å sjekke de opp iløpet av ett år. ....synes du skal iallefall droppe den blomstkvasten.....
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. april 2006 #69 Skrevet 19. april 2006 Jeg har fått vite at han er på vei over i en ny jobb. Så da er jeg jo ikke pasient lenger... Jeg dropper blomsterkvasten, men tar mitt lille initiativ Så dere mener at unge, single leger aldri kan omgås med noen de har møtt på et legekontor, samme i hvilken sammenheng det er? Det er jeg uenig i. Men å utnytte et svakt menneske i en vanskelig situasjon er selvfølgelig feil. Skjønner ikke helt at man hadde mistet respekten hvis en lege lot seg "sjekke opp". Nå vet ikke jeg hva du legger i å la seg sjekke opp. Men det å ønske å bli bedre kjent med et menneske gjør ikke at jeg mister respekten for noen. Lege eller ei. Om HAN hadde prøvd å sjekke opp meg hadde det vært en helt annen sak. Det blir feil. men så lenge initiativet går andre veien, og begge er oppegående mennesker, så ser jeg ikke problemet. Jeg kan SELVFØLGELIG IKKE ha han som lege videre.
Snupsi79 Skrevet 19. april 2006 #70 Skrevet 19. april 2006 (endret) I fylket her jeg bor ble det nettopp rullet opp en skandalesak hvor en lege hadde innledet et forhold til en pasient. Saken ble oppklart når pasienten sa ifra, selvom dette var flere år siden hun hadde hatt han som lege. Legen fikk sparken og ikke tilbake sin lisens. Og akkurat slik MÅ det også være dersom vi ikke skal miste tiltroen til legene. ...ser at du skriver at du ikke kommer til å ha han videre som lege, men det er ikke til unngå det faktum at han faktisk har vært legen din. Mange som vil mene dette er etisk feil av legen dersom han mot formodning skulle innlede et forhold til en tidligere pasient. Personlig synes jeg at man i respekt for seg selv og andre skal la vær å sjekke opp sin lege/psykolog. Det er liksom bare noe man ikke gjør. ...nå kom jeg på ordet jeg har lett etter når jeg har skrevet dette innlegget - folkeskikk. For meg er det brudd på folkeskikk og uskrevne lover/normer i samfunnet. Hadde ikke dette vært legen din og du hadde blitt forelsket i han, hadde jeg gitt som råd å bruke litt kvinnelist - finn ut hvor han vanker/trener osv, og innled en samtale med han på denne måten. Men for meg blir altså alt annerledes når du er en tidligere pasient. Det er visse uskrevne regler man bør forholde seg til , f.eks man kommer ikke i joggedress på en kontorjobb, man innleder ikke et forhold til sjefen sin, man banner ikke i kirka og man sjekker ikke opp legen sin. Sånn er det bare Jeg skjønner det at du ikke er redd for å drite deg ut, men du bør kanskje tenke litt på legen også da....stakkars mannen kan jo bli redd for at han har gitt deg signaler om at han er interessert, du kan sette han i en veldig forlegen posisjon. Men jeg er vel unntaket i denne diskusjonen som mener du bør la vær, mulig det er jeg som er helt rar. Endret 19. april 2006 av Snupsi79
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #71 Skrevet 19. april 2006 Jeg har fått vite at han er på vei over i en ny jobb. Så da er jeg jo ikke pasient lenger... Jeg dropper blomsterkvasten, men tar mitt lille initiativ Så dere mener at unge, single leger aldri kan omgås med noen de har møtt på et legekontor, samme i hvilken sammenheng det er? Det er jeg uenig i. Men å utnytte et svakt menneske i en vanskelig situasjon er selvfølgelig feil. Skjønner ikke helt at man hadde mistet respekten hvis en lege lot seg "sjekke opp". Nå vet ikke jeg hva du legger i å la seg sjekke opp. Men det å ønske å bli bedre kjent med et menneske gjør ikke at jeg mister respekten for noen. Lege eller ei. Om HAN hadde prøvd å sjekke opp meg hadde det vært en helt annen sak. Det blir feil. men så lenge initiativet går andre veien, og begge er oppegående mennesker, så ser jeg ikke problemet. Jeg kan SELVFØLGELIG IKKE ha han som lege videre. ← Helt enig med deg, og du vet, når man er litt flott og viser litt positivitet og glede, kan du være sikker på at det finnes så mange ulike meninger som folk, at du alltids vil få noen gledesdrepende svar som skal vri deg over til noe helt annet, som de bevisst ønsker å trykke deg ned. Bare fortsett som du er og blås i idioter på KG hvertfall. Lykke til, klart man kan få en ung, single lege til å falle for en tidligere pasient!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #72 Skrevet 19. april 2006 I fylket her jeg bor ble det nettopp rullet opp en skandalesak hvor en lege hadde innledet et forhold til en pasient. Saken ble oppklart når pasienten sa ifra, selvom dette var flere år siden hun hadde hatt han som lege. Legen fikk sparken og ikke tilbake sin lisens. Og akkurat slik MÅ det også være dersom vi ikke skal miste tiltroen til legene. ...ser at du skriver at du ikke kommer til å ha han videre som lege, men det er ikke til unngå det faktum at han faktisk har vært legen din. Mange som vil mene dette er etisk feil av legen dersom han mot formodning skulle innlede et forhold til en tidligere pasient. Personlig synes jeg at man i respekt for seg selv og andre skal la vær å sjekke opp sin lege/psykolog. Det er liksom bare noe man ikke gjør. ...nå kom jeg på ordet jeg har lett etter når jeg har skrevet dette innlegget - folkeskikk. For meg er det brudd på folkeskikk og uskrevne lover/normer i samfunnet. Hadde ikke dette vært legen din og du hadde blitt forelsket i han, hadde jeg gitt som råd å bruke litt kvinnelist - finn ut hvor han vanker/trener osv, og innled en samtale med han på denne måten. Men for meg blir altså alt annerledes når du er en tidligere pasient. Det er visse uskrevne regler man bør forholde seg til , f.eks man kommer ikke i joggedress på en kontorjobb, man innleder ikke et forhold til sjefen sin, man banner ikke i kirka og man sjekker ikke opp legen sin. Sånn er det bare Jeg skjønner det at du ikke er redd for å drite deg ut, men du bør kanskje tenke litt på legen også da....stakkars mannen kan jo bli redd for at han har gitt deg signaler om at han er interessert, du kan sette han i en veldig forlegen posisjon. Men jeg er vel unntaket i denne diskusjonen som mener du bør la vær, mulig det er jeg som er helt rar. ← Deg om det. Hvis alle skulel tenke slik ville alle ha vært roboter. I vårt fylke har det samme skjedd flere ganger, f.eks. kommunelegen på bygda (som har nesten alle bygdas innbyggere pasienter, skal ikke den få falle for en innbygger/pasient?!) Ærlig talt, det blir for dumt. Dersom man har avsluttet lege-pasient-forholdet er alt greit!
Snupsi79 Skrevet 19. april 2006 #73 Skrevet 19. april 2006 Lykke til, klart man kan få en ung, single lege til å falle for en tidligere pasient! ← Selvfølgelig kan man det. Men er det riktig? Jeg ville ikke ha satt legen min i en slik posisjon, ei heller meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #74 Skrevet 19. april 2006 Selvfølgelig kan man det. Men er det riktig? Jeg ville ikke ha satt legen min i en slik posisjon, ei heller meg selv. ← Riktig for hvem da? Hvis to mennesker liker hverandre, så gjør de det. Uavhengig av hva andre misunnelige bitcher sier. Dersom de avslutter pasientforholdet, så er faktisk alt greit.
Snupsi79 Skrevet 19. april 2006 #75 Skrevet 19. april 2006 Riktig for hvem da? Hvis to mennesker liker hverandre, så gjør de det. Uavhengig av hva andre misunnelige bitcher sier. ← Han har da ikke gitt noe som helst tegn på at han har slike følelser for henne??? Hvis det hadde vært tilfelle, så måtte jo ting gått sin gang, selvom han mest sannsynlig hadde blitt anmeldt dersom noen hadde funnet ut av hvordan de traff hverandre. Man er ikke en misunnelig bitch selvom man forholder seg til en viss etikk altså. Hun spør, og må tåle og få forskjellige meninger og synspunkter vedrørende dette. Det er faktisk ikke for ingenting at leger har et eget fag som går på etikk.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #76 Skrevet 19. april 2006 Etikk er noe som kan diskuteres. Så lenge man kan forsvare og argumentere for sine handlinger er etikken grei, det blir feil når en hel gruppe skal få bestemme hva som er riktig for alle. Drap, bankran, osv. er noe "alle" er enige ikke er lov, men dette blir noe annet.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. april 2006 #77 Skrevet 19. april 2006 Oi, her var det mange sterke meninger! Jeg tåler veldig godt at folk ikke er enig med meg. Leger er ikke den eneste yrkesgruppen som har etikk som et eget fag, og dette er selvfølgelig viktig. Jeg ser likevel ikke problemet dersom dette skulle utvikle seg. Så lenge jeg har tatt initiativet, og lege/pasientforholdet er avsluttet vil det jo ikke ha noen betydning for noen etter det jeg kan se. Er dere bekymret for at jeg setter legen i en vanskelig situasjon? Han kan jo i tilfelle takke høflig nei, og så er det end of story. Jeg tror nesten vi blander kortene litt nå. Jeg skjønner ikke helt hvem dette skulle være et problem for. Men jeg skjønner at det ikke kan være enkelt for leger på små steder å finne seg partnere hvis noen ANMELDER dem for sånne saker som dette...
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #78 Skrevet 19. april 2006 Oi, her var det mange sterke meninger! Jeg tåler veldig godt at folk ikke er enig med meg. Leger er ikke den eneste yrkesgruppen som har etikk som et eget fag, og dette er selvfølgelig viktig. Jeg ser likevel ikke problemet dersom dette skulle utvikle seg. Så lenge jeg har tatt initiativet, og lege/pasientforholdet er avsluttet vil det jo ikke ha noen betydning for noen etter det jeg kan se. Er dere bekymret for at jeg setter legen i en vanskelig situasjon? Han kan jo i tilfelle takke høflig nei, og så er det end of story. Jeg tror nesten vi blander kortene litt nå. Jeg skjønner ikke helt hvem dette skulle være et problem for. Men jeg skjønner at det ikke kan være enkelt for leger på små steder å finne seg partnere hvis noen ANMELDER dem for sånne saker som dette... ← :enig_anim: Så veldig enig med deg. Mange smålige folk her da vet du. Lykke til, håper jeg tør å gjøre det samme selv! Gjør man ikek noe, skjer det jo heller ikke noe.
Snupsi79 Skrevet 19. april 2006 #79 Skrevet 19. april 2006 (endret) :enig_anim: Så veldig enig med deg. Mange smålige folk her da vet du. ← Og jeg mener at det er smålig å oppmuntre til å prøve seg på legen sin. Men siden mine prinsipper er i sterkt undertall her skal jeg gi meg med å prøve å påvirke Har selv en far som er fysioterapeut, mulig det er derfor jeg er så prinsippfast. Han har også hatt sin del av beundrerinner opp gjennom, men han har tatt det med godt humør og vi har ledd mye av ulike episoder rundt middagsbordet. Fortell oss hvordan det gikk til slutt da Endret 19. april 2006 av Snupsi79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå