Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
skal rapportere  :)

men det kan bli noen uker til... :sjenert:

Egentlig burde jeg bare gjort det ved første anledning, men tror jeg ser det an en gang til... Vet ikke helt hvorfor, men...

Skrekk og gru! Dette blir skummelt! Men ikke verre enn å leve i sin egen pinefulle drømmeverden som veksler mellom dyp fortvilelse og snikende håp...

tror jeg skal være fornøyd med å ta en kaffe sammen i første omgang, så får heller bryllup og barn drøye litt  :ler:

Høres glimrende ut! :);)

Skrevet

Har du tenkt tanken at det kan virke litt suspekt å sitte på venteværelset med en blomsterkvast i fanget? Dersom du på død og liv må gi ham blomster, ville jeg heller ha sendt blomstene hjem til ham.

Skrevet
Har du tenkt tanken at det kan virke litt suspekt å sitte på venteværelset med en blomsterkvast i fanget? Dersom du på død og liv må gi ham blomster, ville jeg heller ha sendt blomstene hjem til ham.

Der er vi uenige...jeg ville ha satt aller størst pris på om hun som skrev innlegg her kom med blomster på jobben og kontoret! ;)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

:sjenert: kremt...

Hvis jeg sender blomster hjem til han, vil han ikke da tro at jeg er en sinnsyk "stalker" som har funnet ut hvor han bor og henvender meg til ham privat? :ler:

Vi skal jo ikke glemme at det ikke er sikkert han kommer til å sette så voldsomt stor pris på blomstene heller... :sjenert:

Og jeg hadde tenkt å kjøpe bare en liten bukett, som jeg skal pakke godt inn og ha i en bærepose, har ikke tenkt å sitte på venterommet med en gedigen oppsats og stråle :ler:

Gjest Miloff
Skrevet (endret)
Sier late menn som ikke gidder å jobbe for damene...

For å gi en ren provokasjon til dette innlegget;

HVA MED LIKESTILLINGEN, KVINNE!??? (ALYSSA - gjesteskribent??)

Det handler hvertfall IKKE om at en ikke gidder å jobbe for det!! Men kanskje heller at kvinner generelt skal gjøre seg så utrolig utilgjengelige eller kostbare!! Og det er noen utrolig dårlige egenskaper, i bunn og grunn!! Hvis en er ute etter å finne seg en partner da....

Endret av Miloff
Gjest Miloff
Skrevet (endret)
Hm...er du lege?

:icon_smile:

Nei, jeg er faktisk ikke det! ;) Etter å ha fulgt med og deltatt i denne tråden, skulle jeg gjerne ønsket det!!! For hadde en kvinne virkelig ønsket så sterkt å ta initiativet, vise sin interesse for meg på den måten, ho er jo nødt til å ha smeltet hjertet mitt helt... dersom jeg var enslig vel og merke....

Men JA - jeg savner at kvinner som faktisk har lyst å finne seg kjæreste - at de viser at de er interesserte!! At ikke det bare er vi menn som skal gjøre det.... Skulle vi ta initiativ, og faktisk vise åpenbart at vi er interesserte i jenta - så føler jeg (liten erfaring) at gutta får desperados-stempel med en gang?

Endret av Miloff
Skrevet
:sjenert: kremt...

Hvis jeg sender blomster hjem til han, vil han ikke da tro at jeg er en sinnsyk "stalker" som har funnet ut hvor han bor og henvender meg til ham privat?  :ler:

Vi skal jo ikke glemme at det ikke er sikkert han kommer til å sette så voldsomt stor pris på blomstene heller... :sjenert:

Og jeg hadde tenkt å kjøpe bare en liten bukett, som jeg skal pakke godt inn og ha i en bærepose, har ikke tenkt å sitte på venterommet med en gedigen oppsats og stråle  :ler:

Det høres bra ut ;)

Skrevet

Flotte greier Miloff! :)

La oss bare håpe at min helt i hvitt deler din oppfatning :ler:

Spennende blir det i alle fall. Og initiativ må jeg jo ta, han kommer nok uansett ikke til å gjøre det, siden det er han som har "hjelperrollen". Det er uansett små sjanser for at han vil treffe en tidligere pasient privat, men pytt pytt, det finner jeg ikke ut før jeg har foreslått det!

Det blir kjempeskummelt, men det er sånt man bare må gjøre her i livet, og man kjenner virkelig at man lever!

Gjest Alyssa
Skrevet

Det handler hvertfall IKKE om at en ikke gidder å jobbe for det!! Men kanskje heller at kvinner generelt skal gjøre seg så utrolig utilgjengelige eller kostbare!!  Og det er noen utrolig dårlige egenskaper, i bunn og grunn!! Hvis en er ute etter å finne seg en partner da....

Likestilling har ingenting med saken å gjøre. Likestilling betyr lik lønn for likt arbeid og eller slike muligheter for begge kjønn.

Vær så snill, ikke bland et politisk begrep opp i kjærligheten og kjemien mellom mann og kvinne. Det avromantiserer og avmystifiserer den lille rest av romanse som finnes i dette landet mellom bakkar og berg.

Gjest Alyssa
Skrevet

Det handler hvertfall IKKE om at en ikke gidder å jobbe for det!! Men kanskje heller at kvinner generelt skal gjøre seg så utrolig utilgjengelige eller kostbare!!  Og det er noen utrolig dårlige egenskaper, i bunn og grunn!! Hvis en er ute etter å finne seg en partner da....

De menn som blander begrep som likestilling inn i flørtingens spill har så til de grader ikke forstått mannens rolle i naturspillet. :roll: Norske bønder, go, go, go, sier jeg.

Med en slik holdning kommer man som mann ikke spesielt langt i forhold til kvinner. Det blir veldig feil når kvinnen må "lære opp" mannen og minne ham på at det er han som skal jakte, ikke hun.

Derfor skal trådstarter ha skryt for sitt initiativ, det står det repsekt av. Men forøvrig er det jungelens lov som gjelder: det er og blir mannens ansvar å sjekke opp dama!

Skrevet

Kan til en viss grad være enig i at menn bør sjekke opp kvinner, men tror vel vi alle kan være enige i at leger ikke bør sjekke opp pasienter.... :)

Derfor tar jeg initiativ :sjarmor:

Gjest Rognebær
Skrevet
Kommer veldig an på typen.. nå om dagen er det ikke så uvanlig at menn opp til 30 årene er noen slubberter med hettegenser og joggesko som lever studentlivet selv etter at de er ferdigutdannet- husk lang utdannelse og tapt ungdom i enkelte tilfeller... Nei, skal du ha en flott, klassisk lege må du nok litt oppover i alderskategorien.

Hvorfor lege egentlig? Er ikke leger stort sett innmari kjedelige? Snakker bare om lege-ting, og gir deg dårlig samvittighet hver gang du er på fylla. Det nærmeste en kommer action med en lege er GOLF!!! og da mener jeg ikke råkjøring i en brukt volkswagen. Nei, seriøst... revurder denne typen..

:ler:

En flott, klassisk lege?

Nå var det vel ikke det at han var lege som var poenget, men at han var ualminnelig kjekk og hadde god humor?

Når det er sagt, kjenner jeg ingen innmari kjedelige leger, derimot en haug med folk som liker actionsport og toppturer, er samfunnsengasjerte og har relativt oppegående humor.

Den av dem jeg deler hjem med, bruker riktignok hettegenser og joggesko. :grine2:

Det blir kjempeskummelt, men det er sånt man bare må gjøre her i livet, og man kjenner virkelig at man lever!

Jeg synes du er knalltøff!

:tommelsmil:

Sjansen er stor for at han sier nei, rett og slett fordi du er en pasient, men du må jo bare prøve! Du virker jo som om du har tenkt over saken ganske grundig, og i og med at du jobber i en tilsvarende situasjon selv, vet du jo alt om dilemmaet. Men du har jo ingenting å tape (med mindre den nye legen din er en skikkelig dust, såklart.)

Stå på!

Skrevet
Kan til en viss grad være enig i at menn bør sjekke opp kvinner, men tror vel vi alle kan være enige i at leger ikke bør sjekke opp pasienter.... :)

Derfor tar jeg initiativ  :sjarmor:

Ja ja, absolutt, der er jeg helt enig med deg!! :):klappe:

*(Jeg som skrev det om å ikke blande inn "likestilling" i dette)

Skrevet
:ler:

:tommelsmil:

Sjansen er stor for at han sier nei, rett og slett fordi du er en pasient, men du må jo bare prøve!

Jo, men hvor dum og redd får han være da?

Hvis en mann virkelig liker det han ser, klarer han nok å tenke at det bare skal et brev til for å få skiftet lege, og da er hun jo per definisjon ikke hans pasient lengre...Får være grenser til problemtaisering også, sier nå jeg.

Lykke til trådstarter, skulle ønske jeg hadde ditt mot! :klappe::)

Skrevet

:) Takk, så hyggelig :)

Jeg har tenkt å informere om at jeg bytter fastlege, før jeg gir ham blomstene og evt. en invitasjon :sjenert:

Jada, det er vågalt, men man må tørre å leve litt!

Alternativet er å sitte hjemme og rive meg i håret over følelser som hverken får en begynnelse eller slutt :ler: Og alle som har vært der vet hvor frustrerende det er, og hvor lang tid det kan ta å legge sånn unfinished business bak seg. Nå får jeg i alle fall avklaring. Og jeg kommer selvfølgelig ikke til å krepere av hjertesorg om han takker nei...

Gjest Godjenta79
Skrevet

Jeg synes du er skikkelig tøff, som tør å stå på for det du vil ha - lykke til, gleder meg til å høre fortsettelsen....

Skrevet

Tusen takk for det, Godjenta!

Det verste som kan skje er jo at jeg får nei ;)

Da er det bare å svelge skuffelsen og gå videre ut i våren :) Og om jeg skulle treffe han igjen i en eller annen sammenheng, så har jeg jo ikke gjort annet enn å gi uttrykk for at han er alle tiders.

Skrevet

Men KAN han virkelig si noe annet enn nei da? Jeg trodde det rett og slett ikke lot seg gjennomføre med lege/pasient-forhold, selv om man bytter lege.

Du er i alle fall modig, det skal du ha. De fleste profesjonelle jeg kjenner (annen yrkesgruppe riktignok) ville løpt i motsatt retning hvis en klient ble nærgående. De som ikke hadde skygget banen er ikke av den typen man samler på for å si det litt brutalt. Yrkesetiske retningslinjer er jo noe de aller fleste bestreber seg på å overholde.

Skrevet
Men KAN han virkelig si noe annet enn nei da? Jeg trodde det rett og slett ikke lot seg gjennomføre med lege/pasient-forhold, selv om man bytter lege.

Du er i alle fall modig, det skal du ha. De fleste profesjonelle jeg kjenner (annen yrkesgruppe riktignok) ville løpt i motsatt retning hvis en klient ble nærgående. De som ikke hadde skygget banen er ikke av den typen man samler på for å si det litt brutalt. Yrkesetiske retningslinjer er jo noe de aller fleste bestreber seg på å overholde.

Selvfølgelig kan han det! Hvordan skulle det ellers ha gått...

Når en pasient bytter lege fra A til B, er hun ikkelenger A's pasient og dermed er A og pasienter fri til å gjøre hva de vil.

Skrevet

Jo, du har selvfølgelig rett i mye av det du sier. Som sagt jobber jeg i en profesjonell "hjelperrolle" selv og skjønner godt hva du mener. Jeg hadde IKKE vurdert noen av mine klienter som partnere for å si det sånn, men det er en litt annen gruppe.

Er jo derfor dette er en litt merkelig situasjon. Kjenner til andre tilfeller der lege og pasient faktisk til slutt har giftet seg, uten at noen stusset over det. Dette er et menneske som har fungert som min lege i et par mnd.

Vi får rett og slett bare se hva som skjer :) Har ikke tenkt å fri til han heller da...

Sjansen for at han "skygger banen" er selvfølgelig veldig stor og det er jeg fullt klar over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...