AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Vi vurderer sommerferie i Polen. To voksne og to barn, yngste er 12. Noen som har vært her? Skjlnner det er væravhengig, men ungene vil ha sol og bading. Vi voksne vil gjerne ha kultur i tillegg. Bør vi bo i Gdansk eller Sopot? Evt et par netter et sted og så bytte by? Tar gjerne i mot tips til andre steder Er det greit å komme seg rundt med buss eller tog? Kommer ikke til å leie bil. Anonymkode: 7db57...96f
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Vi gjorde det en gang og hadde ustabilt vær hele uka. Ble ikke noe strand pga kulde, vind og regn. Men vi gjorde mange andre hyggelige aktiviteter da. Men ble ikke helt den ferien vi hadde sett for oss. Om været er fint er det nok topp med flott strand i sopot. Anonymkode: b5156...741 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Jeg ville valgt å bo i Sopot. Synes det er så fin og koselig by. Og det er lett å komme seg til Gdansk med tog. Anonymkode: 371c8...d76 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Var i Gdansk for to år siden. Fin by, men en langhelg eller 4-5 dager er nok. Da har man sett det som er verd å se. Men fin arkitektur, parker, masse restauranter og kafeer. Noen store kjøpesenter for de som liker sånt. Var en tur i Sopot også, men det var virkelig ikke min greie. Skikkelig sydenopplegg, noe jeg ikke er fan av. Men er man ute etter bading, eller at ungene vil til «syden» er sikkert Sopot ok. Det går tog mellom byene, enkelt å komme seg imellom. Lastet ned en app hvor jeg kjøpte togbillett. Det var lurt, så at køen foran billettluken på togstasjonen var lang som et vondt år. Anonymkode: d63c9...c7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Om dere ønsker sol og bad, ville jeg bodd i Sopot og heller tatt dagsturer til Gdansk. Vær obs på at været er like ustabilt som i Norge (Østlandet). Men begge byene er nydelige feriebyer. Rent og pent. Anbefaler å ta turen til toppen av Mariakirken. Ville også fått med meg noe fra 2. verdenskrig (den startet i Gdansk). Anonymkode: 99368...1b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Vi var der i fjor og bodde i Gdansk med dagsturer til Sopot. Anonymkode: 50daf...a63
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Jeg er fra Polen og reiser til Gdansk to-tre ganger i året som turist. Det er ikke min hjemmeby, men en absolutt favoritt blandt alle plasser i Polen. Det stemmer at man får ikke garantert Syden vær, men om det skulle regne så har man uttallige muligheter til å gjøre masse annet: ravmuseum, andre verdenskrig museum, shopping, god mat, flott arkitektur som gjør at bare det å rusle rundt i gatene er kos. Er det fint vær så er det bare å ta lokaltoget eller Uber til Sopot og bade. Sopot er en liten by med fine promenader og hovedgaten full av utesteder og restauranter. Jeg anbefaler å sjekke Wizzair for billige flybilletter og på Booking kan du finne flere fine leiligheter med både kjøkken og stue, noe som er praktisk når man reiser som familie og vil ha mulighet til å slappe av etter en hel dag ute 😊 Anonymkode: 153c0...ded 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er fra Polen og reiser til Gdansk to-tre ganger i året som turist. Det er ikke min hjemmeby, men en absolutt favoritt blandt alle plasser i Polen. Det stemmer at man får ikke garantert Syden vær, men om det skulle regne så har man uttallige muligheter til å gjøre masse annet: ravmuseum, andre verdenskrig museum, shopping, god mat, flott arkitektur som gjør at bare det å rusle rundt i gatene er kos. Er det fint vær så er det bare å ta lokaltoget eller Uber til Sopot og bade. Sopot er en liten by med fine promenader og hovedgaten full av utesteder og restauranter. Jeg anbefaler å sjekke Wizzair for billige flybilletter og på Booking kan du finne flere fine leiligheter med både kjøkken og stue, noe som er praktisk når man reiser som familie og vil ha mulighet til å slappe av etter en hel dag ute 😊 Anonymkode: 153c0...ded Og ja, forresten- jeg pleier å velge Gdansk da det er mye mer å gjøre der i tilfelle dårlig vær enn i lille Sopot😊 Samboeren min falt for Sopot og om sommeren vil han heller bo der, et vennepar som var der med oss i Påsken valgte fem netter i Sopot og fire netter i Gdansk når det skal reise om sommeren igjen. Tror ikke det er noe fasit på sånt, men kjekt blir det uansett hva dere velger da det er egentlig en og samme by 😊 Anonymkode: 153c0...ded 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Moren min foretrekker å bo i Sopot, hun synes det er for mye folk, liv og leven i Gdansk. Jeg er helt motsatt. Anonymkode: 18d66...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai Ville bestilt med flex billett. Det er veldig fint der ved fint vær, men veldig kjedelig når det regner. Ikke nok inneaktiviteter. Anonymkode: b37c3...07e
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai Vi bodde sentralt i Gdansk og tok en badetur til Sopot. Fungerte veldig bra. Mye å se på i Gdansk. God kollektiv transport. Var uheldig og tråkket på en kråkebolle når jeg bada. Hadde jeg hatt Helsetrygd kortet fra NAV med på stranda kunne jeg fått hjelp på det lokale legekontoret. Ble i stedet sittende på legevakta i Gdansk halve natta før jeg fikk hjelp. Anonymkode: aa1ba...d06 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai Ville bodd i Gdansk. Dere kan være uheldig med været, og da er ikke Sopot så kjekk å være i. Det er ikke like mye å finne på der. Velg gjerne hotell med innendørs basseng, så kan de i det minste bade der. Det er flere kjekke ting å finne påi Gdansk, og det er mye bedre utvalg av restauranter der. Kjell by å i på kveldstid. Så kan dere heller ta toget til Sopot et par dager om det er fint vær. Anonymkode: 0af82...cdc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2026 den 17.57): Jeg er fra Polen og reiser til Gdansk to-tre ganger i året som turist. Det er ikke min hjemmeby, men en absolutt favoritt blandt alle plasser i Polen. Det stemmer at man får ikke garantert Syden vær, men om det skulle regne så har man uttallige muligheter til å gjøre masse annet: ravmuseum, andre verdenskrig museum, shopping, god mat, flott arkitektur som gjør at bare det å rusle rundt i gatene er kos. Er det fint vær så er det bare å ta lokaltoget eller Uber til Sopot og bade. Sopot er en liten by med fine promenader og hovedgaten full av utesteder og restauranter. Jeg anbefaler å sjekke Wizzair for billige flybilletter og på Booking kan du finne flere fine leiligheter med både kjøkken og stue, noe som er praktisk når man reiser som familie og vil ha mulighet til å slappe av etter en hel dag ute 😊 Anonymkode: 153c0...ded Takk for tips! Har ikke hørt om Wizz Air, og ser folk har litt ulike erfaringer med dem. Men du har brukt de mange ganger? Billettene de tilbyr er jo mye billigere enn sas og Norwegian. Anonymkode: 7db57...96f
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for tips! Har ikke hørt om Wizz Air, og ser folk har litt ulike erfaringer med dem. Men du har brukt de mange ganger? Billettene de tilbyr er jo mye billigere enn sas og Norwegian. Anonymkode: 7db57...96f Vi har reist flere ganger med Wizz, både til Gdansk og London, og har absolutt ikke hatt noe problem. Så lenge man setter seg godt inn i reglene, går det helt fint. De gangene vi har reist med dem har det også vært nye fine fly, mye bedre enn rakkelet SAS bruker på mange av sine ruter. Anonymkode: d3a5f...f49 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #15 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har reist flere ganger med Wizz, både til Gdansk og London, og har absolutt ikke hatt noe problem. Så lenge man setter seg godt inn i reglene, går det helt fint. De gangene vi har reist med dem har det også vært nye fine fly, mye bedre enn rakkelet SAS bruker på mange av sine ruter. Anonymkode: d3a5f...f49 Har de egne regler? Hva da? Anonymkode: 18d66...6c4
Gullhavet Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Ingen egne regler men ulike billettkatagorier. Jeg reiser alltid med billigste billett så da er det ingen bagasje,kun med en liten fjellreven sekk. Helt perfekt for meg når billettene er så billige. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Veldig greit å komme seg rundt med tog og Bolt. Anbefaler et besøk på museumet om 2. verdenskrig i Gdansk, veldig bra laget. Anonymkode: 64310...c02
AnonymBruker Skrevet 26. mai #18 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 10.07): Har de egne regler? Hva da? Anonymkode: 18d66...6c4 De er strenge på håndbagasjestørrelse, og det er ekstremt dyrt om du ikke sjekker inn på forhånd eller vil skrive ut fysisk boardingkort, f.eks. Anonymkode: d3a5f...f49 1
Moongirl Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai Sopot er best å by om sommeren..nydelig med flotte strender, strandpromenade, aktiviteter for barn, parker, Sopot badeland, lei sykkel osv. Ville bodd her, men obs: blitt bra dyrt der nå...er Polens riviera. Sjekk airbnb, booking, hotels etc. Noe billigere å bo i Gdansk, de har mye større utvalg. Men, drepen hvis det er varmt..og kjedeligere for barn! Ungene våre elsket Sopot! 🤩 Vært i Sopot/Gdansk 15 ganger.!! Veldig rimelig med Uber! Og lett og billig og ta tog! Dagstur-tips: togtur til Malbork slott!🤩 Wizzair har eg reist med over 20 ganger! Knallgode priser, men bagasje er dyrt..som hos mange andre. Vi bruker å reise med 30liter Bergans som er gratis. Sjekk bagasjestr og sjekk inn i appen. Aldri vært forsinket! Polen er topp for store&små!Og trygt! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå