AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Hei.. har 2 jenter her på 8 og 9 år, begge 2 er sengevætere. De har nattbleier på blåresept ( har små blærer), vi har flyttet fra en liten kommune som toget brukte bare 10 min i fjor til Oslo i år, vi regner med at vi bruker flere timer i år. Begge 2 bruker å skvette på seg når de ikke har tilgang til toalett og må vente. Så jeg har nå snakket med begge 2, og de ønsker å bruker nattbleien under bunaden og truse uten på bleien. Sånn at vi kan bytte på skolen etterpå. Høres det ut som en god plan? Anonymkode: 77b3a...03d 2 1
Lidhun Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Høres ut som en veldig god plan. Det vil ikke bli tydelig for de andre, og de slipper å kjenne på nervøsitet for å rekke do midt i toget😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Skvette eller full blæretømming? Finnes det ikke alternativer til en stor nattbleie? Anonymkode: b91a8...e36 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Jeg tenker at så lenge ungene er fornøyd med planen så er det helt fint. Tviler på at noen oppdager nattbleier under bunad. Så svære er de ikke og bunad er dekkende. Alternativt er jo tena lady eller noe, men ta det ungene vil ha Anonymkode: 12a28...0bb 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai God plan. Min skolestarter (og sengevæter) kommer også til å ha bleie. Anonymkode: 39927...350 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skvette eller full blæretømming? Finnes det ikke alternativer til en stor nattbleie? Anonymkode: b91a8...e36 Hei.. Når det kan ta mange timer så kan det nok bli full blæretømming.. Vi prøvde bind i vinter når vi var på konsert, da ble det mye urin utenfor binde, De bruker buksebleier.. så den blir ikke så stor.. Anonymkode: 77b3a...03d
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Så lenge ungene ønsker det, så tenker jeg kjør på! Minimerer garantert stressnivået hos dem, og gjør at de koser seg mer! Ingen ser det under bunaden uansett! Anonymkode: d1d05...269 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei.. har 2 jenter her på 8 og 9 år, begge 2 er sengevætere. De har nattbleier på blåresept ( har små blærer), vi har flyttet fra en liten kommune som toget brukte bare 10 min i fjor til Oslo i år, vi regner med at vi bruker flere timer i år. Begge 2 bruker å skvette på seg når de ikke har tilgang til toalett og må vente. Så jeg har nå snakket med begge 2, og de ønsker å bruker nattbleien under bunaden og truse uten på bleien. Sånn at vi kan bytte på skolen etterpå. Høres det ut som en god plan? Anonymkode: 77b3a...03d Høres ut som en veldig god plan. Men du, kan dere kalle det noe annet enn nattbleie? Please? Her kalte vi dem for papirunderbukser, eller engangstruser, det gjør noe med psyken å måtte bruke "bleier" slik som babyer gjør. Voksne bruker "depends", babyer bruker bleier. Hilsen mamma til ei som brukte papirunderbukser Anonymkode: 56a6f...19f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Synes det høres ut som en god idé, og fint at jentene selv foreslo det ☺️ Håper dere alle 3 får en fin 17.mai-feiring! 🇧🇻❤️ Anonymkode: af901...296 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Veldig god løsning. Bedre enn å stresse med uhell i bunaden. Og Oslo er krevende når det kommer til å finne toalett på 17. mai. Det kan være lurt å ha med våtservietter og skift siden det blir mange timer i sentrum. Synes også det er bra du kaller det for bleier for det er det det er. Det å lage andre ord for det kan være med å øke skammen rundt ordet bleie. Lykke til! Håper det blir en fin feiring for dere! 🥁🇳🇴 Anonymkode: 6a575...4c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres ut som en veldig god plan. Men du, kan dere kalle det noe annet enn nattbleie? Please? Her kalte vi dem for papirunderbukser, eller engangstruser, det gjør noe med psyken å måtte bruke "bleier" slik som babyer gjør. Voksne bruker "depends", babyer bruker bleier. Hilsen mamma til ei som brukte papirunderbukser Anonymkode: 56a6f...19f Om jentene syns det er greit å kalle det for nattbleie, så kaller de det for nattbleie! Det er ikke sikkert de bryr seg om det... Anonymkode: ae37e...8b4 1
SupahWoman Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Så lenge de begge er enige og synes det er greit, så kjør på. Er jo ikke akkurat en hemmelighet at døkøer på en sånn dag også er et mareritt!!! Heller bleier enn skammen å tisse på seg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai SupahWoman skrev (10 minutter siden): Så lenge de begge er enige og synes det er greit, så kjør på. Er jo ikke akkurat en hemmelighet at døkøer på en sånn dag også er et mareritt!!! Heller bleier enn skammen å tisse på seg. Og ja. Mannen min slet med det samme da han var liten. Yngste sliter enda(8 år). Fordel med gutt er at en lett kan oppfordre med å tisse i nærmeste busk om det er krise. Litt vanskeligere med jenter. Viktigste er at de ikke skal føle skam rundt det. Det forverrer bare situasjonen. Vi prater åpent om det. Og i sommer skal vi ta en runde med alarm på truse på nettene, med enighet med yngste, mht å lære kroppen å kjenne på at en bør tisse. Og vi vet det blir steintøft for alle med oppvåkning på nettene. Men det gjør vi sammen som en familie fordi det er det til yngste sitt beste. Anonymkode: e2dcc...097
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Høres ut som en veldig god plan. Men du, kan dere kalle det noe annet enn nattbleie? Please? Her kalte vi dem for papirunderbukser, eller engangstruser, det gjør noe med psyken å måtte bruke "bleier" slik som babyer gjør. Voksne bruker "depends", babyer bruker bleier. Hilsen mamma til ei som brukte papirunderbukser Anonymkode: 56a6f...19f Det heter jo nattbleie. Hadde blåresept til min med spesielle behov frem til han var 6. Hva det kalles betyr lite. Hvordan en prater rundt det betyr alt. Det er ingen skam at en tisser på seg. Fokuset er på hva kan vi gjøre for å hjelpe? Fordi det er jo kjipt. Men ALDRI skam. Anonymkode: e2dcc...097 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og ja. Mannen min slet med det samme da han var liten. Yngste sliter enda(8 år). Fordel med gutt er at en lett kan oppfordre med å tisse i nærmeste busk om det er krise. Litt vanskeligere med jenter. Viktigste er at de ikke skal føle skam rundt det. Det forverrer bare situasjonen. Vi prater åpent om det. Og i sommer skal vi ta en runde med alarm på truse på nettene, med enighet med yngste, mht å lære kroppen å kjenne på at en bør tisse. Og vi vet det blir steintøft for alle med oppvåkning på nettene. Men det gjør vi sammen som en familie fordi det er det til yngste sitt beste. Anonymkode: e2dcc...097 Lurt å ha en vei ut dersom det ikke er vellykket. Snakker av erfaring på at det ble skapt store forventninger som førte til stor skuffelse når det ikke fungerte. Men håper det hjelper dere! Anonymkode: 6a575...4c0
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Lurt å ha en vei ut dersom det ikke er vellykket. Snakker av erfaring på at det ble skapt store forventninger som førte til stor skuffelse når det ikke fungerte. Men håper det hjelper dere! Anonymkode: 6a575...4c0 Hva vei "ut" er det om det ikke fungerer med alarm og truse? Det er ingen vei ut. Det er å prøve og om det ikke funker så er det også ok og ufarliggjøres for barnet. Viktigste for oss er at barnet ikke kjenner på skam. Anonymkode: e2dcc...097
AnonymBruker Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva vei "ut" er det om det ikke fungerer med alarm og truse? Det er ingen vei ut. Det er å prøve og om det ikke funker så er det også ok og ufarliggjøres for barnet. Viktigste for oss er at barnet ikke kjenner på skam. Anonymkode: e2dcc...097 Vei ut da tenker en vei tilbake til slik det håndteres i dag feks med tisselaken eller nattbleie dersom det ikke fungerer. Håper virkelig det fungerer for dere. Og virker som dere har rett holdning med ufarliggjøring og å ikke påføre skam. Anonymkode: 6a575...4c0
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai Hei og hå igjen.. Gratulerer med dagen alle sammen:) Jente kalle der bare truser her.. men jeg som voksne skrive det som nattbleie, Ja... første gangen jente skulle gå i et langt barnetog i dag,, Vi som var vant til at alt var ferdig på 10 min.. klassene til jente var midt i toget, så begge 2 fikk på buksebleien ( smurte inn også litt sinkkrem sånn at de ikke skulle bli sårt for dem) med truse utepå før vi dro ned til Oslo sentrum, de måtte også tisse godt før vi dro. Det ble litt drikking av vann og saft før toget og når de ventet på at toget skulle gå, når jeg traff de etter toget så dro vi opp til skolen. Den har 2 store toalett med stellbenk som er tilpasset ned med nedsatt funksjonsevne, de hadde tisset godt, heldig vis hadde jeg med en pakke våtservietter. Fikk tatt av de bleien og vasket de lett, ( de har nettopp dusjet lenge når de kom hjem) Bunden på igjen og de hadde masse aktiviteter, på skolen er de kjent, så de var innom toalettet 2 - 3 ganger før vi dro hjem. Begge 2 var glade for den første 17 mai i Oslo, stor opplevelse for oss:) Vi er nok klare for det samme neste år også:) Ha en videre topp 17 mai feiring! Anonymkode: 77b3a...03d 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei og hå igjen.. Gratulerer med dagen alle sammen:) Jente kalle der bare truser her.. men jeg som voksne skrive det som nattbleie, Ja... første gangen jente skulle gå i et langt barnetog i dag,, Vi som var vant til at alt var ferdig på 10 min.. klassene til jente var midt i toget, så begge 2 fikk på buksebleien ( smurte inn også litt sinkkrem sånn at de ikke skulle bli sårt for dem) med truse utepå før vi dro ned til Oslo sentrum, de måtte også tisse godt før vi dro. Det ble litt drikking av vann og saft før toget og når de ventet på at toget skulle gå, når jeg traff de etter toget så dro vi opp til skolen. Den har 2 store toalett med stellbenk som er tilpasset ned med nedsatt funksjonsevne, de hadde tisset godt, heldig vis hadde jeg med en pakke våtservietter. Fikk tatt av de bleien og vasket de lett, ( de har nettopp dusjet lenge når de kom hjem) Bunden på igjen og de hadde masse aktiviteter, på skolen er de kjent, så de var innom toalettet 2 - 3 ganger før vi dro hjem. Begge 2 var glade for den første 17 mai i Oslo, stor opplevelse for oss:) Vi er nok klare for det samme neste år også:) Ha en videre topp 17 mai feiring! Anonymkode: 77b3a...03d Gratulerer med dagen! 🇳🇴 Så bra at dagen ble fin for dere! Og veldig bra at planen fungerte. Jentene selv var fornøyde med den løsningen sett i etterkant? Anonymkode: 6a575...4c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #20 Skrevet 17. mai Så bra at det fungerte fint for dere og at dere fikk en god opplevelse Våre to jenter, som akkurat har blitt 6 år, har bleie på natten og trenger kort vei til toalettet også på dagtid. Også i år hadde de bleie under kjolene mens vi var i sentrum. Etter toget skiftet vi til nye trusebleier, som de hadde på seg til vi kom hjem. Jentene var trygge, blide og har kost seg masse. Anonymkode: c1305...6bc 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå