AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #1 Skrevet 15 minutter siden Er det andre som har fått denne diagnosen og hvilke symptomer har dere? Jeg har ikke psykose, og heller ikke flere «personligheter/identiteter.» Det virker som om mange tenker at dette er kjennetegnet på denne diagnosen. Jeg fikk en gang høre av en god venn at det virker nesten som jeg ikke har vært til stede i min egen barndom. Jeg har glemt veldig mye. Jeg går for tiden ikke i terapi, fordi jeg følte at de to offentlige psykiaterne som jeg har hatt, ikke har klart å hjelpe meg. Har gått litt hos en privat psykiater, og synes at jeg fikk bedre tilpasset hjelp der. Problemet er bare at det er så dyrt, så nå sparer jeg opp til å fortsette på et senere tidspunkt. Det jeg egentlig lurer på, er hvorfor du har fått denne diagnosen? Hvordan fungerer du i dagliglivet? Det mest sentrale symptomet hos meg er tap av hukommelse. Fungerer dårlig i dagliglivet. Blir fort stresset. Føler meg konstant sliten og trett, og er aldri uthvilt. Lurer på om dette har noe med diagnosen min? Selv om jeg vet hvem jeg er og hva jeg liker, kan jeg ha store vansker med å ta beslutninger. Det er mange som ikke skjønner hvorfor jeg isolerer meg mye fra omverdenen, men det er fordi jeg er redd, i tillegg til at jeg av en eller annen grunn er så sliten. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg føler meg redd. Kan ikke sette ord på det. Føler meg alene og unormal. Anonymkode: 2847c...b93
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden #2 Skrevet 8 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det andre som har fått denne diagnosen og hvilke symptomer har dere? Jeg har ikke psykose, og heller ikke flere «personligheter/identiteter.» Det virker som om mange tenker at dette er kjennetegnet på denne diagnosen. Jeg fikk en gang høre av en god venn at det virker nesten som jeg ikke har vært til stede i min egen barndom. Jeg har glemt veldig mye. Jeg går for tiden ikke i terapi, fordi jeg følte at de to offentlige psykiaterne som jeg har hatt, ikke har klart å hjelpe meg. Har gått litt hos en privat psykiater, og synes at jeg fikk bedre tilpasset hjelp der. Problemet er bare at det er så dyrt, så nå sparer jeg opp til å fortsette på et senere tidspunkt. Det jeg egentlig lurer på, er hvorfor du har fått denne diagnosen? Hvordan fungerer du i dagliglivet? Det mest sentrale symptomet hos meg er tap av hukommelse. Fungerer dårlig i dagliglivet. Blir fort stresset. Føler meg konstant sliten og trett, og er aldri uthvilt. Lurer på om dette har noe med diagnosen min? Selv om jeg vet hvem jeg er og hva jeg liker, kan jeg ha store vansker med å ta beslutninger. Det er mange som ikke skjønner hvorfor jeg isolerer meg mye fra omverdenen, men det er fordi jeg er redd, i tillegg til at jeg av en eller annen grunn er så sliten. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg føler meg redd. Kan ikke sette ord på det. Føler meg alene og unormal. Anonymkode: 2847c...b93 Har du en dissosiativ lidelse pga barndom har du også cptsd. Alt du beskriver er symptomer som (kan) stamme fra cptsd. Dissosiativ lidelse er «bare» en konsekvens av cptsd. Anonymkode: 20187...5ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå