AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Hvordan er det å gå på en barneskole med litt over 100 elever totalt? Noen erfaringer? Anonymkode: 4af46...464
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai 100 er jo ikke så få! Mine går på skole med 400 andre, men jeg kjenner mange som har barna på skoler med under 50 barn, gjerne ned mot 30. De har det strålende, fådelte skoler kan absolutt være fint - det er bare mer sårbart for om de finner venner. Anonymkode: e8acf...833 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Jeg gikk et år på en barneskole med 89 elever. Det var veldig koselig fordi alle lekte på tvers av alder. Etter et år flyttet vi tilbake til byen, og selv om det var fint å ha flere venner å velge mellom så savnet jeg den lille barneskolen også. Anonymkode: f1dcb...f94 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Jeg gikk på barneskole med kun en liten klasse på hvert trinn. Det var pyton, for når du falt utenfor var det ingen andre å gå til. Anonymkode: fde02...762 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Det er veldig fint. Våre går på en skole med ca 80 elever fordelt på første til fjerde. En klasse pr. trinn. Stabil ansattgruppe med lite utskiftninger. Det er trygt og oversiktlig. Skolen er veldig flink til å tilrettelegge for aktiviteter på tvers av trinnene i undervisningen så her leker mange på tvers av klasser i friminuttene og på SFO. Anonymkode: 867f4...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan er det å gå på en barneskole med litt over 100 elever totalt? Noen erfaringer? Anonymkode: 4af46...464 Jeg gjorde det da jeg var liten, og det var helt fint det 😊 Alle visste hvem alle var, det var relativt små klasser og mulighet for lærerne å følge opp godt. Anonymkode: 0ff93...445
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai 96 elever ved min datters skole. Det er 1-10 skole. Vi flyttet hit da hun gikk i 7.klasse og hun kom fra en større skole med 3 og 4 paralleller. Hun trives godt på en mindre skole. Hun liker særlig godt at lærerne er så tett på, de blir kjent med lærere og rektor på en annen måte, og de er sammen på tvers av klassene, og at de mye oftere kan dra på overnattingsturer, klasseturer etc. siden de ikke er så mange i klassen og i ungdomsskolen. Anonymkode: dac08...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Mine barn går på rn 1-7skole med 97 elever. De kjenner alle og de leker på tvers av alder og trinn. Det er lite mobbing der, men det krever mye av foreldre og skolen. De er gode på å ta konflikter etc tidlig og jobber mye med miljøet. Minuset er at fagmiljøet er lite. Vi har feks en inngrodd lærer som tror dysleksi er en sykdom og at du hvertfall ikke trenger hjelpemidler. Det finnes jo ikke medisiner enda.. Den læreren skal de ha fra 1-7kl. Læreren underviser på samme måte som alltid. Vi har vært litt uheldige der med ene barnet. Lærerene til de andre har vært gode og oppdaterte. Anonymkode: 71ace...66a
NoaideBiehtar Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Vil ikke si at det er få elever, få elever er i min verden når trinn må slås sammen. Men jeg vet at mange rektorer opplever det som utfordrende med skoler som kun har en klasse per trinn. Da har man null fleksibilitet hvis det er elever som fungerer dårlig sammen, og elever som står utenfor er på en måte dømt til å bli stående utenfor. Så den type skoler unngås så godt som mulig. Noe som ikke er så lett når barnetallet går ned. Samtidig, hvis elevene går godt overens kan det være kjempefint.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai 100 elever delt på syv trinn er ikke så lite - men det er klart, det gir mindre fleksibilitet og færre barn å spille på. Fetterne mine gikk på en 1.-9.-skole med ti elever ... Da snakker du liten skole. Den er selvfølgelig nedlagt nå. Det var ikke ett barn per trinn engang. Anonymkode: 86579...3e1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Datter hae gått på 1 parallell skole 1.-7.kl. 95 elever totalt. Var alltid sammen med er annet trinn(unntatt i fag som har ulike kompetansemål). Datter var 9 elever i klassen, litt få å spille på . Lite mobbing, flott sfo med aktiviteter som overnatting, sykkelturer, utekino, lego mesterskapet, snekring. God oversikt, alle lærere kjente alle elever. Mye arrangemter med foreldreansvar(1 arrangement for hvert år). Vi var veldig fornøyd med skolen Anonymkode: 2ea25...2a1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #12 Skrevet 17. mai Når du skrev «få elever» tenkte jeg langt under 100😅 Mannen min er vokst opp med å gå på skole med 7 andre elever. Har 2 venninner som gikk på skole med 11 andre elever. Selv om det er mye færre enn 100 kan jeg si litt om deres erfaringer: Måtte være venner med folk man gjerne ikke hadde så mye til felles med, hvis ikke hadde man ingen andre. Hadde dårlige «lærere». Mange av de var ikke lærere, men bøndene i bygda som var hjemme på dagtid. Mannen min begynte med verdenshistorie i 5.klasse, og avsluttet med Norgeshistorie i 7.klasse, altså helt feil rekkefølge. Anonymkode: 6c74c...a9e
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai Mine gikk på skole da de startet i 2 og 4 klasse med 55 elever. Vi syns det var utrolig deilig. Bra oppfølging, og en kjente mer eller mindre alle. Privat Offentlig skolen er de 350 elever og Ungdomskolen var de 180 elever Er jo ikke så unormalt at skole mellom 150 til 350 elever. Er og bevist skoler mellom 150 til 350 Er de som ofte er mest ideele på miljø osv. Jo større det er er det større sjanse for mobbing er min erfaring, Anonymkode: 0a325...ea9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå