AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg og eksen min var sammen i 14 år og fikk 2 barn sammen. Forholdet mitt til min svigermor var bra, og vi snakket mye sammen om alt mulig, var på ferier sammen, og hvis hun skulle avtale noe med oss pleide hun ringe meg i stedet for mannen fordi hun syntes det var lettere. Han gjorde det slutt med meg på en ganske dårlig måte for flere måneder siden, og var en drittsekk helt til vi flyttet fra hverandre. Er det ikke litt spesielt at hun ikke kontakter meg? Jeg begynner å lure på om han kanskje forteller en helt annen historie til familien sin. Jeg skjønner jo at hun må støtte sønnen sin, men vi hadde jo et ganske bra forhold. Anonymkode: 22dab...a06 1
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #2 Skrevet 56 minutter siden Det er jo en sorg å miste kontakt med svigers i ett brudd. Jeg syns det var det verste. Miste en del av familien sin. Mest sannsynlig så har vel han sagt noe og nektet. Har du prøvd å snakke med henne? Anonymkode: e9440...fcf
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #3 Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og eksen min var sammen i 14 år og fikk 2 barn sammen. Forholdet mitt til min svigermor var bra, og vi snakket mye sammen om alt mulig, var på ferier sammen, og hvis hun skulle avtale noe med oss pleide hun ringe meg i stedet for mannen fordi hun syntes det var lettere. Han gjorde det slutt med meg på en ganske dårlig måte for flere måneder siden, og var en drittsekk helt til vi flyttet fra hverandre. Er det ikke litt spesielt at hun ikke kontakter meg? Jeg begynner å lure på om han kanskje forteller en helt annen historie til familien sin. Jeg skjønner jo at hun må støtte sønnen sin, men vi hadde jo et ganske bra forhold. Anonymkode: 22dab...a06 Et ca i samme situasjon. Var jeg som dro. Årsaken var vold over lang tid. Velger å tro at den siden har fått en versjon som ikke stemmer, og som maler ett bilde av meg som en forferdelig person. Enten det, at de aldri har likt meg, eller at de støtter stygge handlinger. Jeg klarer meg fint uten dem. Tenker mye mer på barna som vokser opp med slike rollemodeller, og som blir straffet i form av baksnakking og rykter. Ikke minst frarøvet ekstra tid med spesielt besteforeldre. Anonymkode: 5a422...38c
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #4 Skrevet 45 minutter siden TS, eks-svigermor kjenner vel sønnen sin, på godt og vondt. Per nå vet hun selv at hun bare har hørt hans side av saken, uansett hva han har sagt. Om hun ønsker kan hun kontakte deg for å spørre om din side av saken, med mindre han har bedt hnne om å la være? Men du kan vel sende henne en melding å si at du fremdeles ønsker kontakt med henne. Uansett er hun fremdeles farmor, så dere kommer vel til å snakke sammen igjen? Anonymkode: 572d6...38c
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #5 Skrevet 42 minutter siden Svarer hun ikke når du kontakter henne? Anonymkode: 98ea8...96f 1
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #6 Skrevet 22 minutter siden Du mener eks svigermor skal velge deg fremfor sønnen sin? Det at hun tok kontakt med deg og ikke sønnen sin handler nok mest om å bygge en trygg og god relasjon til deg, ikke det at hun hadde mistro til sin sønn. Merkelig hvordan enkelte kvinner mener at kvinner skal stå sammen i slike situasjoner - mot deres sønn, bare fordi de var gift i noen år. Anonymkode: b8a4a...c71
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #7 Skrevet 19 minutter siden Hun må støtte sønnen sin. Det er hennes rolle. Anonymkode: 08863...c57
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #8 Skrevet 15 minutter siden Tja,har X'n din ny dame? Om hun er en psykotisk-sjalu person,så er det ikke rart din X-svigermor ikke tør å ha kontakt med deg. Både hun og din X får vel både juling og psykisk terror. Anonymkode: cec15...578
visp Skrevet 14 minutter siden #9 Skrevet 14 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du mener eks svigermor skal velge deg fremfor sønnen sin? Det at hun tok kontakt med deg og ikke sønnen sin handler nok mest om å bygge en trygg og god relasjon til deg, ikke det at hun hadde mistro til sin sønn. Merkelig hvordan enkelte kvinner mener at kvinner skal stå sammen i slike situasjoner - mot deres sønn, bare fordi de var gift i noen år. Anonymkode: b8a4a...c71 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun må støtte sønnen sin. Det er hennes rolle. Anonymkode: 08863...c57 Utrolig å ha slike meninger når det er barn og barnebarn inni bildet her? Nettopp for ungene så bør de voksne sørge for en god relasjon mellom seg. Jeg vil jo tro at eks-svigermor vil at moren til barnebarna her det bra? TS: jeg tipper at hun syns det er vanskelig å vite hva hun skal gjøre. Hun burde jo selvfølgelig være mer voksen enn å la det være stille, men sånne sider beholder man stort sett gjennom hele livet. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt henne en melding og oppmuntret til nøytral kontakt.
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #10 Skrevet 10 minutter siden Ingen av mine barn er skilt, men jeg er sikker på at om de blir det, kommer jeg ikke til å opprettholde kontakt med mine svigerbarn. Det har ingenting med årsaker til brudd å gjøre, men at det ikke lenger ville være en naturlig kontakt. Jeg vil fortsatt hilse hvis vi møtes, til og med ta telefonen hvis de ringer. Men ellers, nei. Anonymkode: 8eadb...4a3
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #11 Skrevet 10 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du mener eks svigermor skal velge deg fremfor sønnen sin? Det at hun tok kontakt med deg og ikke sønnen sin handler nok mest om å bygge en trygg og god relasjon til deg, ikke det at hun hadde mistro til sin sønn. Merkelig hvordan enkelte kvinner mener at kvinner skal stå sammen i slike situasjoner - mot deres sønn, bare fordi de var gift i noen år. Anonymkode: b8a4a...c71 Det er jo ikke det TS sier, må du slutte å lese alt i verste mening. TS savner svigermor, det er jo ikke så rart, og det må hun få lov til. Min bror og kona skilte seg nylig etter 25 års ekteskap. Det er unaturlig for meg å bare kaste vennskapet mitt med min tidligere svigerinne på båten bare fordi de to ikke lenger er et pat Anonymkode: 7201d...54b
visp Skrevet 7 minutter siden #12 Skrevet 7 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av mine barn er skilt, men jeg er sikker på at om de blir det, kommer jeg ikke til å opprettholde kontakt med mine svigerbarn. Det har ingenting med årsaker til brudd å gjøre, men at det ikke lenger ville være en naturlig kontakt. Jeg vil fortsatt hilse hvis vi møtes, til og med ta telefonen hvis de ringer. Men ellers, nei. Anonymkode: 8eadb...4a3 Er det barnebarn i bildet så er det jo utrolig dårlig gjort av deg å lage en så stor distanse at du gjør det så kjølig. Veldig gøy for de å se at bestemor gir en ganske så kald skulder til mamma eller pappa. 1
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #13 Skrevet 5 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke det TS sier, må du slutte å lese alt i verste mening. TS savner svigermor, det er jo ikke så rart, og det må hun få lov til. Min bror og kona skilte seg nylig etter 25 års ekteskap. Det er unaturlig for meg å bare kaste vennskapet mitt med min tidligere svigerinne på båten bare fordi de to ikke lenger er et pat Anonymkode: 7201d...54b Det kan jo alltid skyldes at eks svigermor kun holdt den gode fasaden under ekteskapet for å bygge en god relasjon med henne. Men at hun var glad til for at det ble slutt, da hun aldri likte denne svigerdatra. Slik var det for min mor. Det viste seg at hun etter 12 år sammen med sin sønn kun hadde holdt en fasade og var oppriktig lettet for at det ble slutt. Oppriktig lettet. Anonymkode: b8a4a...c71
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #14 Skrevet 3 minutter siden visp skrev (2 minutter siden): Er det barnebarn i bildet så er det jo utrolig dårlig gjort av deg å lage en så stor distanse at du gjør det så kjølig. Veldig gøy for de å se at bestemor gir en ganske så kald skulder til mamma eller pappa. Voksne klarer da fint å omgås i sosiale sammenhenger selv om de ikke har ukentlig eller månedlig kontakt. Anonymkode: b8a4a...c71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå