Gå til innhold

Personligheten min ødelegger bare for meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg blitt dumpa igjen, pga ulike personligheter. Jeg er litt usikker som person, og er ikke så flink sosialt når det gjelder å snakke og holde samtaler gående. Jeg liker absolutt ikke personligheten min.. I starten når jeg treffer en ny mann, går samtalen bra, jeg har mye å si og dele, for man skal jo bli kjent. Men så senere, hvis man tilbringer lengre tid sammen, så har jeg ikke mer å si.. Denne mannen var utadvendt, og kunne snakke. Skulle virkelig ønske jeg og kunne det. Men jeg er mye alene ellers, har omtrent ingen familie. Venninner er i familiebobla, og på jobb snakker de og om familie. Jeg har ikke så mye kunnskaper, så burde vel kanskje lære meg ting, for å ha noe å snakke om..

Er det flere som har disse problemene? Skulle ønske jeg kunne være flue på veggen og høre hva folk snakket om, når de snakker om andre ting enn familien sin.

Anonymkode: ca514...372

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du finner nok din sjelevann du også. Det er ikke alltid man trenger snakke, og ikke alle er utadvente. Men hvis du føler du aldri har noe å snakke om, så lære deg noe nytt? Få deg en hobby, eller les bøker, eller lær deg et nytt språk, eller grav deg ned i noe du like og som du kan dele med andre. Folk er forskjellige, og ikke alle er for alle. Du trenger ikke endre deg om du ikke vil, men vekst som meneske og lære nye ting kan være nyttig uansett.

Anonymkode: 2a39e...06b

• Liker 3
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du finner nok din sjelevann du også. Det er ikke alltid man trenger snakke, og ikke alle er utadvente. Men hvis du føler du aldri har noe å snakke om, så lære deg noe nytt? Få deg en hobby, eller les bøker, eller lær deg et nytt språk, eller grav deg ned i noe du like og som du kan dele med andre. Folk er forskjellige, og ikke alle er for alle. Du trenger ikke endre deg om du ikke vil, men vekst som meneske og lære nye ting kan være nyttig uansett.

Takk for svar.

Jeg kunne ønske jeg kunne endre meg. Bli flinkere sosialt, bedre til å omgås andre mennesker. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til. Men takk for dine tips

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har sånn, men for meg er det bare venner. Driver ikke på med dating og jeg har vært singel hele livet. Er snart 40 år. Var som lese om meg selv dette, bare at jeg føler kontakten med nye potensielle venner jeg blir kjent med sklir ut og så dør samtalen ut og man snakker ikke så lengre. 

Er mye snakk i starten, men så dapper det av. Er heller ikke flink sosialt. Har gjennomgripende utviklingsforstyrrelse.

Anonymkode: b82c4...8f7

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Terapi og trening. Altså, snakk med noen som kan hjelpe deg fordi det som hinder deg i dag, og så trening på sosiale møter og samtaler. Trening, og mer trening.

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingenting du interesserer deg for som du kan snakke om?

Anonymkode: 1154b...74e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er dine interesser? Hva brenner du for? Har du en politisk tilhørighet? Er du glad i idrett, eller historie? Jeg tror ikke på at du er et blankt lerret. Nå skriver du ikke hvor gammel du er, men du har levd et liv til å vite litt hvem du er, og hvis ikke, lykke til på din reise med å finne ut hvem du er. Livet er magisk. Og det er sikkert du også :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å høre på nyhetspodcaster. Som Aftenpodden og Giæver og Gjengen, inne på Podme. Det er alltid positivt å holde seg oppdatert på nyhetsbildet og verden rundt seg.

Anonymkode: a8e0c...905

Skrevet

Ja, det er en god ide å lære deg noe nytt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar pg tips alle sammen. Den usikre personligheten min er nok fordi jeg har vært ensom nesten hele livet, lite familie og lite nettverk. Den trygge basen er liksom ikke der. Er 41 år. Prøver å bli kjent med mye/få nye venner og, men det er ikke så lett. Men skal ta til meg tipsene deres.

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Holde litt tilbake i starten så du ikke går tom for krutt?

Anonymkode: 45c7c...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar pg tips alle sammen. Den usikre personligheten min er nok fordi jeg har vært ensom nesten hele livet, lite familie og lite nettverk. Den trygge basen er liksom ikke der. Er 41 år. Prøver å bli kjent med mye/få nye venner og, men det er ikke så lett. Men skal ta til meg tipsene deres.

Men du har vel noen interesser?

Anonymkode: 1154b...74e

• Liker 1
Skrevet

Følg med i nyhetsbildet og snakk om aktuelle ting.  Reis til nye steder, opplev noe som du kan snakke om.  Les bøker som kan gi deg innsikt i feks historie eller samfunn. 

Tips til forfattere: 

Ken Follet 

Åsne Seierstad 

Elena Ferrante

Jon Michelet

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk mindre på hva du skal si og mer på hva du kan spørre om/vise interesse for. 

Anonymkode: f14d6...153

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva interesserer du deg for? Hva gjør du på fritiden?

Anonymkode: 59794...95c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og 23, men jeg har det samme problemet.

Det å aktivt date er ikke noe jeg tør.
De to forholdene jeg har vært i har begynt på fester hvor jeg har vært full og møtt på jenter som har vært interesserte. Når jeg er full blir jeg svært utadvent, så det har pleid å være en god start. Blir jeg kjent med personen godt nok og fort nok er ikke det å prate et problem lenger.

Det å prate med fremmede damer edru derimot er et mareritt for meg. Jeg unngår øyekontakt og samtaler som om det er dødelig for meg og jeg unngår enhver situasjon hvor jeg må være alene med noen av motsatt kjønn. Mangelen på prateevne og den sosiale angsten tar rett og slett over, og jeg isolerer meg istedenfor. 

En forskjell mellom oss to er at med en gang jeg føler at jeg kjenner noen litt og er komfortable med å være rundt dem, så har jeg null problemer med å prate. Jeg må bare krysse den barrieren. Likevel er jeg fullt klar over at det er en forferdelig personegenskap å måtte være avhenigg av alkohol for å være i stand til å ha en samtale med noen jeg er interessert i.
Jeg vil gjerne endre på akkurat det.

Anonymkode: d327a...9ef

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar.

Jeg kunne ønske jeg kunne endre meg. Bli flinkere sosialt, bedre til å omgås andre mennesker. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til. Men takk for dine tips

Du blir flinkere sosialt den dagen du lærer å akseptere deg selv og like deg selv.

Å være flink sosialt betyr ikke å være på èn bestemt måte. Det betyr at man er flink til å se andre mennesker, de ulikhetene som former dem, og evnen til å tilpasse seg. Veldig mange har en forvridd idé om at utadvendte er de flinkeste sosialt nettopp fordi de evner å prate om alt og ingenting - held tiden. Men de er ikke nødvendigvis flinke til å takle stillhet. 

Du føler at du ikke strekker til fordi du føler du MÅ ha noe å si for å være sosialt begavet. Sannheten er like mye at denne mannen må lære å «holde kjeft» for at han skal kunne oppfattes som sosialt begavet. 

Med andre ord, å være flink sosialt er kunsten å kunne omgås alle typer mennesker.

Når du forstår dette kan du senke skuldrene og bare være deg selv.

Anonymkode: b17e5...15f

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg er K42, og synes også det er helt umulig å finne noe å snakke om, både på date og smalltalk generelt.

Jeg ser kollegaer stå og skravle ved kaffemaskina, og jeg skjønner ikke hvordan alle andre kan ha så mye å prate om og så lett for å holde samtalen i gang. Går jeg forbi kafébord hvor folk sitter i en dyp samtale lurer jeg inderlig på hva de snakker om.

På date er det helt håpløst, har aldri møtt en mann som er flink til å bære samtalen, så da blir vi sittende der og skrape i tallerkenen 😅
Og det er jo ikke hans skyld så klart, jeg skylder på meg selv som regel.

Jeg leser nyheter hver dag, har et klart politisk ståsted og har en hobby jeg bruker mye tid på. Men de færreste er interessert i å høre på meg snakke om hest, så det blir sjelden et samtaletema… 

Anonymkode: 214f9...7b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svar.

Det er bare å finne noen som ikke har for vane å stri hodet fult i svada det.  Man trenger overhodet ikke å skravle hele tiden om alt og ingenting. 

Flott med en partner som klarer å holde fred noen timer.

Anonymkode: 4eab3...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke så mye kunnskaper, så burde vel kanskje lære meg ting, for å ha noe å snakke om..

Eg brukte det til å halde ein samtale igang.

Eg var "fanga" i ein situasjon med ein som spelar golf. Eg veit ingenting om golf. Så då - for å få tida til å gå - spurte eg om alt mogleg kring golf. Til slutt fekk eg då faktisk litt innsikt i golfen og at det kanskje kan vere OK å halde på med 

Anonymkode: 1c9de...140

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...