Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bevist at parfyme bruk gir kreft? Har noen hørt om noen som har fått kreft pga det?

Anonymkode: d7d0e...f08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke , men høres ikke utenkelig ut at kjemikalier i parfyme kan føre til kreft.

Anonymkode: d7ca5...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg bare hørt av de som bruker foliehatter, (og de som reagerer på lukt og tror de kan hive ut av seg alt mulig av konspirasjonsteorier for å få folk til å slutte helt med å bruke dufter).

Norge og EU er tross alt regelverket for kosmetikk (inkludert parfyme) blant de strengeste i verden, og produkter skal være trygge å bruke.

Nei(!!!) det er ikke påvist en direkte sammenheng mellom vanlig bruk av parfyme og kreftfare.

Anonymkode: bb897...41e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ro ned og ikke let etter årsaker til å fore angsten.

Anonymkode: 0c5ab...870

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men det høres usannsynlig ut. Nå skal ikke jeg utelukke at det finnes parfymer der ute som inneholder ting som ikke er bra for deg, men det kan jo like gjerne gjelde hudkremen og sminken du bruker. Eller tannkremen eller, dusjsåpen eller noe helt annet. 

Mitt råd er å begrense bruken av kjemikaler både utenpå og inni kroppen til et absolutt minimum. Om det er kreftfremkallende eller ikke spiller liten rolle, alle kunstige stoffer, enten det kommer fra sminke, såpe, parfyme eller kremer, bør begrenses både for kroppens og naturens skyld.

Anonymkode: 20e86...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Får vel kreft av alt som er,så det er logisk. 

Drikker du store mengder Old spice så kan man selvfølgelig utvikle bukspyttkjertel kreft på linje med annen alkohol.

Anonymkode: 7488b...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...