Gå til innhold

Folk som ringer med WhatsApp eller messenger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker kun messenger til meldinger til folk jeg ikke har mobilnummeret til, og whatsapp en sjelden gang for å sende lydfiler eller bilder som tar mye plass.

Har to i familien som kun bruker Whatsapp til både meldinger og til å ringe med, og skjønner ikke hvorfor🤔

I sted var jeg på badet og hørte noe ukjent musikk, og skjønte ikke hva det var for noe, og trodde det kom fra radioen som stod på.

Ser nå at noen har ringt meg på WhatsApp, og at det var ringelyden jeg hørte.

Hvorfor ikke ringe vanlig slik at jeg hører min vanlige ringelyd?

Å motta samtaler på messenger skjønner jeg heller ikke, for jeg synes lyden er dårligere enn vanlig tlf.

Hvorfor kan de ikke ringe normalt?

Anonymkode: 2aa65...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner to sulliker som gjør det,får vel ikke abonnement kanskje. 

Anonymkode: a5bf7...db7

• Liker 4
Skrevet

Kanskje de ikke har penger på kontantkortet men er koblet til wifi . Er vel og noe med at WhatsApp ikke kan spores? 
jeg tenker ikke over hva folk ringer fra lenger . 

Anonymkode: fd0d8...f1c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner to sulliker som gjør det,får vel ikke abonnement kanskje. 

Anonymkode: a5bf7...db7

Jeg hadde en periode jeg skulle spare for noen år siden, da var jeg sulliken uten abonnement 😆 som ringte fra messenger 

mange ungdommer som gjør det sånn og. 

Skrevet

Må si jeg ALDRI har tenkt over hvilket program folk ringer meg med.

Anonymkode: b1c56...721

• Liker 6
Skrevet

Ser ikke noe problem med det. Folk får ringe med hva de vil, de ringer da. 

Anonymkode: 64472...0d5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er da ikke andres problem at du ikke skjønner at det er din telefon som ringer 🙈

Anonymkode: d22c9...9a2

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg svarer konsekvent ikke mennesker som bruker some til å ringe med. Av prinsipp. 

Anonymkode: 150e4...4a6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må si jeg ALDRI har tenkt over hvilket program folk ringer meg med.

Anonymkode: b1c56...721

Enig. Hva i all verden er problemet?

Anonymkode: 8dd00...e73

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg svarer konsekvent ikke mennesker som bruker some til å ringe med. Av prinsipp. 

Artig prinsipp. Husker en som hadde som prinsipp at han var imot mobiltelefon. Fasttelefon var greit. Lurer på om han holder fast ved prinsippet fremdeles.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Artig prinsipp. Husker en som hadde som prinsipp at han var imot mobiltelefon. Fasttelefon var greit. Lurer på om han holder fast ved prinsippet fremdeles.

Tror ikke det finnes fasttelefon lenger. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg og samboeren bruker Messenger til videosamtaler, da han har Samsung og jeg iPhone, så FaceTime er ikke tilgjengelig for oss. 

Anonymkode: 1622a...61f

• Liker 1
Skrevet

WhatsApp har bedre lydkvalitet, mulighet for videosamtale, og du kan ringe noen som er i utlandet uten å bli ruinert. WhatsApp gir også end-to-end kryptering. I motsetning til iMessage/Facetime, så fungerer det uansett hva slags telefon man har, så lenge man har telefonnummer.

Så ja, jeg vil si at det er mange grunner til å velge WhatsApp til å ringe med. Og spiller det egentlig noen rolle?

• Liker 7
Skrevet

Min mor og jeg ringes på WhatsApp, men det er fordi vi bor i ulike land.

Anonymkode: 91f8d...dd4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig. Hva i all verden er problemet?

At man tror det er radioen tydeligvis. Står jo i hi. 

Skrevet

De er bare met moderne og aktive på flere plattformer enn deg. De tror vel du bruker det på samme måte som de gjør selv. Er det ikke bare å la være å svare eller ringe opp igjen på "vanlig måte"? 

Anonymkode: a0a98...ccf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke det finnes fasttelefon lenger. 

Den finnes.

Anonymkode: 47ec5...26e

Skrevet

Jeg har ikke på lyd på Messenger. Så der er det ikke noe vits å ringe meg. Har kun en person som bruker å ringe dit. Og jeg sier det hver gang. Er ikke vits. Jeg har ikke på lyd så jeg får det ikke med meg. Du må ringe på telefonnummeret mitt. Grunnen til at jeg har slått av lyder på alt unntatt sms og ringelyd er fordi det tok alt for mye oppmerksomheten min at jeg ble gal nesten. Så det er min måte å beskytte meg på. 

Anonymkode: 2f18a...df4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine barn (24 og 26 år) ringer meg som oftest på Messenger. De bruker heller aldri SMS, jeg får meldinger av de på Messenger eller Instagram. Det bare er sånn den generasjonen gjør det, tror jeg. Har aldri tenkt det er noe problematisk med det.

Anonymkode: 80196...ebe

Skrevet

Jeg har whatsapp. Kun min mann som ringer gjennom den når han er i utlandet. For det koster for mye å ringe på vanlig. Trur ikke jeg har noen andre som bruker den aktivt da. 

Anonymkode: 2f18a...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...