Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner jeg ikke klarer mønstre den helt store entusiasmen for soningsforhold generelt da det å begå lovbrudd slik jeg ser det er et valg man tar vel viten om at man risikerer fengsel, men joda - man bør så klart ha verdige soningsforhold uavhengig av om man er kvinne eller mann.. 

• Liker 2
Skrevet

Veldig korttenkte svar her. 

At kvinnelige innsatte skal ha soningsforhold som kan forverre psykisk helse og fungering, og ikke ha tilgang (som menn har) til arbeidsrettet habilitering som gir reelle muligheter for å kvalifisere seg for lønnet arbeid som alternativ til videre kriminalitet, er direkte diskriminering av en sårbar gruppe fordi de er kvinner. 

Attpåtil kommer denne utestengelsen fra tilbud til menn på grunnlag av risikoen for at menn vil begå kriminelle handlinger mot kvinnelige innsatte dersom de oppholder seg med kvinnene. Kvinner straffes ikke bare for egen kriminalitet her, men for enkelte menns tilbøyelighet til å utsette kvinner for vold og seksuelle overgrep. 

• Nyttig 3
Skrevet
Biloba skrev (41 minutter siden):

Veldig korttenkte svar her. 

jeg biter: hva mener du var korttenkt med mitt svar om at alle uavhengig av kjønn skal ha verdige sonigsforhold? 

Skrevet

Er set ikke slik, at dagens kvinnefengsel er nettopp kvinnefengsel fordi fasilitetene der ikke var gode nok for mennene?

Skrevet
Maria_ skrev (3 minutter siden):

Er set ikke slik, at dagens kvinnefengsel er nettopp kvinnefengsel fordi fasilitetene der ikke var gode nok for mennene?

Niks, det er ikke slik.

Skrevet

kan se for meg at det er mye mer moralsk fordømmelse hvis kvinner sitter i fengsel, vs hvis en mann sitter i fengsel. 

Skrevet
digggpizza skrev (1 minutt siden):

kan se for meg at det er mye mer moralsk fordømmelse hvis kvinner sitter i fengsel, vs hvis en mann sitter i fengsel. 

Hvor har du dette fra?

Skrevet

Kvinner slipper å bekymre seg for å få en stiv en opp i nr 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...