Gå til innhold

Er jeg for stillesittende?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 49. 

Har en kontorjobb, så sitter mye på jobb. 

Trener styrke/crossfit/løper intervaller ca 4 g uka. 

Går tur og får inn 8-10 000 skritt i snitt et par dager i uka.

De øvrige dagene går jeg alt fra 2000-5000 skritt, dette er da normal hverdagsakrivitet, ikke "turgåing". 

Har en annen hobby som også er stillesittende. 

Har tenåringsbarn som jeg følger opp mtp aktiviteter,  hus og hjem og arbeid knyttet til dette.. 

Tidvis føler jeg likevel at jeg er "stillesittende" ? Hva tenker dere?  Hva er anbefalt?😄

Anonymkode: 4d9a0...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en tilsvarende aktivitet som deg med både kontorjobb og trening på samme måte. Jeg legger inn en ekstra løpetur slik at det blir totalt 5-6 treningsdager i uken. Vi som sitter mye stille på jobb trenger mer aktivitet enn de som tråkker rundt hele dagen :) Så derfor må vi "ta det igjen" når vi er ferdig på jobb. Så egentlig bør vi vel ta oss noen gåturer ekstra i tillegg til den treningen vi gjør sånn optimalt sett for helsen. Hverdagsaktivitet er viktig. 

• Nyttig 1
Skrevet

Følte ikke det var så veldig stillesittende, men litt flere skritt på det jevne hadde jo ikke skadet. 

Du er antakelig mer aktiv enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: ba92c...683

Skrevet

Hadde enten brukt balanseball eller gåmatte eller hva de heter på jobb. I tillegg til å stå så mye som mulig. Jeg byttet selv kontorjobb med en mer aktiv jobb og føler at kroppen har det mye bedre. 

Anonymkode: ec06a...5c4

Skrevet

Ville prøvd å få flere skritt de dagene du ikke når 10000 :)

Anonymkode: 4be97...c30

Skrevet

Veldig stillesittende ja, du bør ha 10 000 skritt hver dag, helst mer. Jeg jobber også på kontor, men skviser inn noen tusen skritt ved hver mulighet. En rask gåtur før jobb (eller til jobb), en rask gåtur i lunsjen og en lengre tur etter jobb. Løper også tre dager i uken og på de dagene blir det mellom 15-25 000 skritt. Jeg tenker absolutt ikke at jeg er veldig aktiv, men jeg gjør i alle fall litt for å motvirke hvor helseskadelig det er å sitte så mye ila dagen. Jeg ville absolutt økt aktiviteten hvis jeg bevegde meg så lite som deg. 

Anonymkode: 1f3e4...65f

Skrevet

Når du trener styrke/cross fit 4 ganger i uka, som de fleste her overså, tenker jeg du ligger greit an. Ville vært bevisst på uttøying i løpet av kontortiden bare. Ja, jeg skrev yoga, men bytta til uttøying for å ikke høres for vanskelig ut. 

Anonymkode: 6a8a4...7b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...