AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #1 Skrevet 56 minutter siden Hei alle sammen! Kvinne på 31 år her. Jeg søker litt råd fra andre kvinner i samme/lignende situasjon.. Dette blir en noget lang historie, men jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg starter med å si at jeg har endometriose (laparoskopi for 1 år siden), vestibulitt, irritabel tarm og allergi mot pollen, pels og div mat. Med andre ord: jeg har vært på mange besøk innen helsevesenet opp igjennom årene. Smerter, magetrøbbel og allergier har jeg på et vis godtatt da dette er forutsigbart. Derimot sliter jeg veldig med utfloden min. Siden puberteten har jeg alltid produsert store mengder utflod. Men dette har blitt verre i voksen alder. Mengden kan nå være såpass at hvis jeg ikke bruker truseinnlegg så må undertøy og bukse skiftes. Jeg kan ikke være fysisk aktiv uten truseinnlegg da det siver igjennom tøyet raskt. Under eggløsning så er det så mye at jeg ofte kan få sopp pga fukten der nede. De siste årene så har det blitt slik at hvis jeg får i meg «for mye» sukker, hvitt brød, melk eller drikker et par enheter alkohol kvelden før så får jeg ofte større mengder utflod og generell ubalanse i underlivet som tar lang tid å rette opp i. Jeg får påvist soppinfeksjon og kjedekatarr jevnlig. Dette tærer sånn på psyken min.. Jeg har prøvd det meste og føler meg rett og slett rådløs. Alle blodprøver er fine. Blodsukker er normalt. Jeg slår heller ikke ut på gluten eller laktoseintoleranse. Legene finner ikke ut av det. Allikevel sliter jeg så ekstremt. Så spørsmålet mitt er: Er det noen her som sliter med noe ala det samme? Kan alle disse plagene rett og slett relateres til endometriosen? Og er det noen som har råd til hva jeg kan gjøre? Hilsen en som er lei av å ha det slik. Anonymkode: 3b890...ed9
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #2 Skrevet 42 minutter siden Der er forskjellige behandlinger. Snakk med fastlegen om reduksjon ❤️ Søk i helsenorge så ser du. Anonymkode: 13c89...ad5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå